کد خبر: ۹۲۷۳۵۵
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۵۵

تیم‌های ضعیف در ترکیه چطور با قدرت‌های فوتبال ایران بازی تدارکاتی برگزار می‌کنند؟

ماجرای بازی تدارکاتی دیروز پرسپولیس مقابل یک تیم آماتور در ترکیه فقط یک نمونه از پروژه دلال‌ها برای درآمدزایی است.
تیم‌های ضعیف در ترکیه چطور با قدرت‌های فوتبال ایران بازی تدارکاتی برگزار می‌کنند؟
آفتاب‌‌نیوز :

روز گذشته سایت باشگاه پرسپولیس اعلام کرد که این تیم عصر دوشنبه در یک بازی تدارکاتی مقابل تیم بیکوز اسپور از تیم‌های دسته دومی ترکیه قرار می‌گیرد. این بازی برگزار شد و پرسپولیس توانست با نتیجه ۵ بر دو به پیروزی برسد. اما ساعتی بعد مشخص شد حریف پرسپولیس یک تیم آماتور و در واقع تیمِ یک آکادمی به نام JK academy football بوده است.

بعد از روشن شدن ابعاد بیشتری از این اتفاق، فضای مجازی پر شد از انتقاد از باشگاه پرسپولیس که اولا چرا با تیمی در این سطح بازی کرده است و دوما چرا نام تیم را اشتباه اعلام کرده است. سوال دوم فعلا در این مقال نمی‌گنجد، اما ماجرای سوال اول فقط مربوط به پرسپولیس نیست.

ظاهرا قصه تیم JK academy football سر درازی دارد. تیم گل گهر سیرجان هم در بهمن ماه سال ۱۴۰۱ با تیم JK academy football بازی کرده است که فیلم آن هم موجود است. تیمی که از بامداد امروز رسانه‌های ورزشی و فوتبالی روی آن زوم کردند و در اردوی آماده سازی قرمز‌های تهرانی به جای یک تیم ترکیه‌ای با پرسپولیس بازی دوستانه برگزار کرده است، سابقه بازی دوستانه با گل گهر و سپاهان را هم دارد که در هر دو دیدار هم شکست خورده است. بازی گل گهر با این تیم هم مربوط به زمانی است که امیرقلعه نویی، سرمربی تیم گل گهر سیرجان بوده است. 

سوال اینجاست که چرا باید چنین تیم آماتوری با سه تیم بزرگ و مدعی از لیگ برتر ایران بازی دوستانه انجام دهد؟ مطمئنا نقش دلال‌های بازی یا مچ ایجنت‌ها هم در این میان مهم است. دلال‌های بازی احتمالا با قیمت‌های گزاف، این تیم‌های آماتوری را در اردو‌های خارج از کشور و به خصوص ترکیه، به مصاف تیم‌های ایرانی می‌فرستند و بیت المال اینچنین هدر می‌رود و البته متاسفانه نظارتی وجود ندارد! باید بررسی شود که چه آژانس‌هایی این بازی‌های دوستانه بی‌کیفیت را جفت و جور می‌کنند و چه میزان پول از باشگاه‌های ایرانی می‌گیرند تا چنین آبروریزی‌هایی رقم بخورد. تیم‌های ایرانی چرا باید به مصاف یک تیم آماتوری منتخب مدارس فوتبال کشور‌های آفریقایی بروند؟

منبع: فوتبالی 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین