کد خبر: ۹۲۷۳۷۵
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۱۵

آمریکا به دنبال ۳.۵ میلیون بشکه نفت برای ذخایر استراتژیک

خبرگزاری انگلیسی «رویترز» امروز (سه‌شنبه) گزارش داد که ایالات متحده آمریکا به دنبال خرید حداکثر ۳.۵ میلیون بشکه نفت برای ذخایر استراتژیک نفتی خود است.
آمریکا به دنبال ۳.۵ میلیون بشکه نفت برای ذخایر استراتژیک
آفتاب‌‌نیوز :

وزارت انرژی ایالات متحده امروز (سه‌شنبه) اعلام کرد که خرید حداکثر ۳.۵ میلیون بشکه نفت برای کمک به تکمیل «ذخایر استراتژیک نفت» (SPR) این کشور در ژانویه (دی/بهمن) ۲۰۲۵ را توصیه می‌کند.

پیشنهاد این وزارتخانه برای خرید نفت به منظور پر کردن ذخایر استراتژیک نفتی آمریکا، در حالی مطرح می‌شود که جو بایدن رئیس‌جمهور ایالات متحده پس از حمله روسیه، یکی از تولیدکنندگان بزرگ نفت جهان، به اوکراین در سال ۲۰۲۲ (۱۴۰۰)، دستور فروش کم‌سابقه ۱۸۰ میلیون بشکه نفت را صادر کرد که بیشترین میزان فروش از ذخایر اضطراری آمریکا بود.

اکنون آمریکا که پر مصرف‌ترین کشور در زمینه نفت است، به آهستگی سرگرم خرید نفت برای پر کردن مجدد این ذخایر است.

در همین حال، اداره اطلاعات انرژی آمریکا فروردین ماه اعلام کرده بود که عراق ژانویه سال جاری ۶.۷۲۲ میلیون بشکه نفت به این کشور صادر کرد.

به گزارش ایرنا، اداره اطلاعات انرژی امریکا همچنین خبر داده بود که صادرات نفت خام به آمریکا در ماه ژانویه سال جاری به بیش از ۱۱۵ میلیون بشکه رسید.

از سوی دیگر، عربستان سعودی پیشتر اعلام کرده بود که به قرارداد ۵۰ ساله نفتی خود با آمریکا پایان داده و بعد از انقضای این قرارداد در تاریخ ۹ ژوئن دیگر آن را ادامه نخواهد داد.

قیمت نفت در ماه‌های اخیر به دلیل اختلالات تجاری و تاخیر ناشی از حملات در دریای سرخ و گسترش درگیری‌ها در خاورمیانه در پی اقدامات رژیم صهیونیستی افزایش یافته است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین