کد خبر: ۹۲۷۳۸۰
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۳۲

«تیم والز» معاون کامالا هریس کیست؟ / انتخابی که کار ترامپ را سخت کرد

تیم والز، فرماندار مینه سوتا به عنوان معاون کامالا هریس در انتخابات آتی ریاست‌جمهوری آمریکا انتخاب شد.
«تیم والز» معاون کامالا هریس کیست؟ / انتخابی که کار ترامپ را سخت کرد
آفتاب‌‌نیوز :

در حالی که برخی گمانه حاکی از آن بود که «کامالا هریس»، جاش شاپیرو فرماندار پنسیلوانیا و سیاستمدار یهودی و یا سناتور مارک کلی از ایالت آریزونا را به عنوان معاون خود انتخاب می‌کند، «تیم والز» معاون هریس شد.

برخی منابع آگاه در این راستا خبر داده بودند که هریس با «تیم والز» فرماندار مینه سوتا، «مارک کلی» سناتور ایالت آریزونا و «جاش شاپیرو» فرماندار پنسیلوانیا در آستانه تصمیم نهایی برای معرفی معاونش دیدار و گفتگو کرده است.

شاپیرو ۵۱ ساله بالاترین میزان مقبولیت و محبوبیت در پنسیلوانیا را دارد و ایالتش از ۱۹ رای الکترال برخوردار است و به همین دلیل این ایالت تبدیل به یکی از ایالت‌های مورد نظر برای هر دو نامزد انتخابات برای پیروزی در آن شده است. با وجود این انتقاداتی متوجه «شاپیرو» در نتیجه اظهارات او در خصوص فلسطین شده بود. مقاله قدیمی «جاش شاپیرو» علیه مردم فلسطین باعث شده است که برخی از دموکرات‌ها خواستار حذف او از میان گزینه‌های معاونت کامالا هریس شوند. شاپیروی ۵۱ ساله در دوران دانشجویی خود با انتشار مقاله‌ای در روزنامه دانشگاه با عنوان «صلح ممکن نیست»، به بررسی درگیری‌های رژیم صهیونیستی با فلسطینیان پرداخته بود.

وی در این مقاله خود را داوطلب ارتش اسرائیل معرفی کرد و گفت که فلسطینیان حاضر به زندگی صلح‌آمیز نیستند و توانایی ایجاد کشوری برای خود ندارند. شاپیرو همچنین افزود که فلسطینیان بیش از حد جنگ‌طلب هستند و جهان عرب متفرق و تحقیر شده است.

مطرح شدن این مقاله باعث شده است که برخی از طرفداران دموکرات‌ها با ایجاد کمپین «نه به جاش نسل‌کش» خواهان حذف او از گزینه‌های احتمالی معاونت هریس و انتخاب شخصی دیگر توسط او شوند.

با این وجود شاپیرو اعلام کرده است که از زمان دانشجویی تاکنون نظرش تغییر یافته و اکنون معتقد به راه حل دو دولتی در قبال فلسطین است. وی همچنین در گذشته بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی را یکی از بدترین رهبران تاریخ معرفی کرد.

تیم والز ۶۰ ساله نیز به عنوان فرماندار یک ایالت کاملا دموکرات، در بین رای دهندگان سفیدپوست و ساکنان مناطق روستایی که در سال‌های اخیر به طور گسترده‌ای به ترامپ رای دادند، محبوب شده است.

والز، یک معلم سابق، در حال حاضر دومین دوره خود را به عنوان فرماندار مینه سوتا می‌گذراند و ریاست انجمن فرمانداران دموکرات را بر عهده دارد. او پیش از این ۱۲ سال در کنگره خدمت کرد و نماینده یک منطقه روستایی با گرایش محافظه‌کار بود که هم قبل و هم بعد از تصدی او، عمدتاً جمهوری‌خواهان در آن تسلط داشتند.

در زمان منتهی به انتخاب هریس به عنوان نامزد حزب دموکرات پس از کناره گیری بایدن، والز ابتدا مدافع صریح جو بایدن پس از عملکرد فاجعه‌بار او در مناظره بود، زیرا درخواست‌ها از رئیس‌جمهور برای پایان دادن به رقابت‌های انتخاباتی مجددا افزایش یافته بود. زمانی که بایدن کنار کشید، والز روز بعد از هریس حمایت کرد و از آن زمان به عنوان یک مدافع قابل اعتماد، پرانرژی و قطعی برای هریس مطرح شد.

به اعتقاد «سی ان ان» انتخاب «والز» همچنین بر تمرکز کمپین هریس بر مسیری به سوی پیروزی تأکید می‌کند که بر ایالت‌های blue wall متمایل به چپ میانه برتری می‌دهد. مینه‌سوتا کمی خارج از این حوزه است، اما والز به چیزی شبیه به یک قهرمان فولکلور پوپولیست مترقی تبدیل شده است - همان صدایی که دموکرات‌ها در مقابل ترامپ مشتاق برجسته کردن آن هستند.

انتخاب «والز» می‌تواند وزن حزب دموکرات را از طیف چپ متوجه طیف میانه و راست کند؛ اتفاقی که برای ترامپ و معاون وی «ونس» مطلوب نیست.

چرا که تاکنون وزن حزب دموکرات متعاقب نامزدی هریس، بیشتر به طیف چپ حزب دموکرات کشیده شده بود و «والز» می‌تواند توازنی در این حزب ایجاد کند و آرای مرددی که ممکن است به سمت ترامپ کشیده شوند را متوجه خود کند.

منبع: تابناک
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین