کد خبر: ۹۲۷۳۹۰
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۰۲

اولین مدال ایران در المپیک پاریس/ امین میرزازاده برنز گرفت

نماینده وزن ۱۳۰ کیلوگرم کشتی فرنگی ایران با شکست کشتی گیر ایرانی آذربایجان به مدال برنز المپیک رسید تا اولین مدال آور کاروان ورزش ایران در المپیک پاریس باشد.
اولین مدال ایران در المپیک پاریس/ امین میرزازاده برنز گرفت
آفتاب‌‌نیوز :

در پایان رقابت‌های ۲ وزن نخست کشتی فرنگی المپیک ۲۰۲۴ پاریس، امین میرزازاده نماینده وزن ۱۳۰ کیلوگرم ایران و دارنده مدال طلای جهان در دیدار رده بندی مقابل صباح شریعتی کشتی گیر ایرانی آذربایجان و دارنده مدال برنز المپیک به روی تشک رفت و در پایان با نتیجه قاطع ۴ بر صفر به برتری رسید و صاحب مدال برنز المپیک شد تا اولین مدال آور کاروان ورزش ایران در المپیک پاریس باشد.

میرزازاده پیش از این در مبارزه نخست مقابل آدام کون از آمریکا ۳ بر یک به برتری رسید، اما در دومین مبارزه برابر میخاین لوپز، دارنده ۴ مدال طلای المپیک و ۵ طلای جهان از کوبا با نتیجه ۳ بر یک شکست خورد و به گروه بازنده‌ها رفت. میرزازاده در گروه بازنده‌ها مقابل لی از کره جنوبی با نتیجه ۹ بر صفر به برتری رسید و راهی دیدار رده بندی شد.

پیش از این مهدی محسن نژاد دیگر نماینده ایران در ۲ وزن نخست کشتی فرنگی المپیک ۲۰۲۴، با شکست ۳ بر یک مقابل شارشنبکوف از قرقیزستان از رسیدن به مدال برنز بازماند و به عنوان پنجمی المپیک بسنده کرد.

در جریان دیدار‌های ۲ وزن دوم کشتی فزنگی المپیک پاریس نیز محمدهادی ساروی نماینده وزن ۹۷ کیلوگرم ایران با شکست قاطع رقبای خود راهی فینال شد و فردا شب چهارشنبه برای کسب مدال طلای المپیک به مصاف آرتور الکسانیان دارنده مدال‌های طلای جهان و المپیک از ارمنستان می‌رود، اما امین کاویانی نژاد نماینده وزن ۷۷ کیلوگرم ایران از رسیدن به مدال بازماند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین