کد خبر: ۹۲۷۳۹۸
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۲۰

اتحادیه اروپا کمک مالی ۴.۲ میلیارد یورویی به اوکراین را تصویب کرد

اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای از به تصویب رسیدن مبلغ ۴.۲ میلیارد یورو برای حمایت مالی از اوکراین خبر داد.
اتحادیه اروپا کمک مالی ۴.۲ میلیارد یورویی به اوکراین را تصویب کرد
آفتاب‌‌نیوز :

روز سه شنبه، کشور‌های عضو اتحادیه اروپا، اولین پرداخت منظم ۴.۲ میلیارد یورویی از ۵۰ میلیارد یورویی را که این اتحادیه به عنوان حمایت مالی از اوکراین کنار گذاشته بود را تصویب کردند.

طبق گزارش خبرگزاری «رویترز» این پول به صورت ترکیبی از کمک‌های بلاعوض و وام پس از اینکه اوکراین شرایط پرداخت را با اقداماتی همچون اصلاحات مدیریت مالی عمومی، اداره شرکت‌های دولتی، محیط تجاری، انرژی و مین زدایی می‌شود، تامین کرد، به کی‌یف ارائه خواهد شد.

کمک مالی گسترده اتحادیه اروپا به اوکراین درحالی صورت می‌گیرد که به تازگی، «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور پیشین آمریکا و نامزد اصلی حزب جمهوری خواه در انتخابات ۲۰۲۴ این کشور، در اظهاراتی اوکراین را «کشوری دارای مردمی بزرگ، اما بسیار فاسد» معرفی کرده است.

وی گفت: «اوکراین همواره به عنوان کشوری بسیار فاسد شناخته شده است.»

از طرفی، بازرس کل وزارت دفاع آمریکا ماه مه گذشته اعلام کرد اوکراین همچنان به عنوان یکی از دولت‌های با کمترین سطح پاسخگویی در اروپا مطرح است.

این نهاد در گزارشی تصریح ساخت جنگ در اوکراین فرصت‌های جدیدی را برای فساد‌هایی نظیر رشوه‌خواری و اعلام هزینه‌های دروغین از سوی مقام‌ها به وجود آورده است.

رسانه آمریکایی «فارن پالیسی» نیز در گزارشی به شرح فساد گسترده در نظام سیاسی و دفاعی اوکراین پرداخته و این فساد ریشه‌دار را عامل اصلی عدم تحقق خواسته‌های کی‌یف برای پیوستن به جبهه غرب معرفی کرده است.

در همین حین، از بودجه ۵۰ میلیارد یورویی برای سال‌های ۲۰۲۴ الی ۲۰۲۷ که در ماه مارستوسط کشور‌های عضو اتحادیه اروپا تصویب رسید، تاکنون اوکراین ۶ میلیارد یورو از این مبلغ را به عنوان تامین مالی پل و ۱.۹ میلیارد یورو بعنوان وام کوتاه مدت دریافت کرده است.

تامین مالی پل، در اصطلاح سرمایه گذاری، روشی برای تامین مالی است که شرکت‌ها قبل از عرضه اولیه سهامشان به کار می‌برند. این نوع تامین مالی پل برای پوشش هزینه‌های مرتبط با IPO طراحی شده و معمولا ماهیت کوتاه مدت دارد. پس از تکمیل IPO، وجه نقد جمع آوری­شده از عرضه، بلافاصله بدهی وام را پرداخت می‌کند.

این وجوه معمولا توسط یک بانک سرمایه گذاری تامین می­ شوند که پذیره نویسی سهام جدید را انجام می‌دهد. شرکت دریافت کننده وجه، به عنوان بازپرداخت، تعدادی از سهامش را برای جبران وام به پذیره نویسان می‌دهد. این تامین مالی در اصل پیش پرداختی برای فروش آتی سهام جدید صادرشده است.

تامین مالی پل، فرآیند آسانی نیست و اغلب شامل مقرراتی برای حفاظت از نهاد ارائه دهنده تامین مالی می‌شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین