کد خبر: ۹۲۷۴۰۸
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۱۱

ینگه دنیا| جنجال تولید پرچم‌های آمریکا در چین

پرچم‌های آمریکا با تولید در چین‌؛ مسئله‌ای که گریبان آمریکایی‌ها را هم گرفت‌.
ینگه دنیا| جنجال تولید پرچم‌های آمریکا در چین
آفتاب‌‌نیوز :

یکی از مفاهیم مشترک ساکنان زمین، مفهومی به نام «غرور ملی» است و کثیری از افراد تمام سعی خود را به کار می‌بندند که این غرور جریحه‌دار نشود. یکی از نشانه‌های بارز غرور ملی هم پرچم کشور‌ها و جایگاهی است که این تکه پارچه نزد شهروندان آن کشور دارد. حالا پذیرش این موضوع برای بسیاری سخت است که پرچم کشورشان تولید کشور چین باشد.

این مسئله‌ای است که گریبان آمریکایی‌ها را هم گرفته است. از این رو، کنگره پیشنهادی را تصویب کرده است که دولت فدرال را ملزم می‌کند فقط آن دسته از پرچم‌های آمریکا را خریداری کند که به طور کامل در ایالات متحده ساخته شده است. آمریکا میلیون‌ها پرچم این کشور را از خارج از کشور وارد می‌کند. بخش عمده این واردات هم از چین صورت می‌گیرد. حامیان این پیشنهاد گفتند زمان آن رسیده است که پرچم آمریکا، منشأ آمریکایی داشته باشد و جلوی این واردات خجالت‌آور گرفته شود.

حامیان این پیشنهاد، به رهبری سناتور جمهوری‌خواه، سوزان کالینز از مین و سناتور دموکرات، شرود براون از اوهایو، گفتند این تغییر چیزی بیش از یک حرکت نمادین است. آن‌ها معتقدند این قانون از مشاغل و تولیدکنندگان آمریکایی حمایت می‌کند و در عین حال، تولید شناخته‌شده‌ترین پرچم کشور را در مرز‌های همین کشور حفظ می‌کند. آن‌ها در بیانیه خود نوشتند «پرچم آمریکا نمادی از هویت، عزم و ارزش‌های ما به عنوان یک ملت است. برای ارج نهادن به اهمیت آن، دولت فدرال فقط باید از پرچم‌هایی استفاده کند که به طور کامل در ایالات متحده ساخته شده‌اند.»

حامیان این پیشنهاد روز دوشنبه گفتند انتظار دارند این اقدام به زودی به قانون تبدیل شود و روز پنجشنبه به منظور اخذ امضای رئیس‌جمهور برای جو بایدن ارسال شود. گفتنی است در حال حاضر قوانین فدرال، دولت را ملزم به خرید پرچم‌هایی می‌کند که دست‌کم حاوی نیمی از مواد ساخت ایالات متحده باشند. بر اساس داده‌های فدرال، ارزش واردات پرچم ایالات متحده در سال ۲۰۱۵ بیش از ۴ میلیون دلار بوده که بخش عمده این مبلغ روانه چین شده است.

به گفته حامیان این پیشنهاد، در سال ۲۰۱۷، ایالات متحده حدود ۱۰ میلیون پرچم آمریکا را وارد کرد که ۹۹/۵ درصد آن‌ها از چین بود. این ارقام شامل تمام پرچم‌های آمریکایی وارد شده به کشور و نه فقط پرچم‌هایی است که توسط دولت فدرال خریداری شده است. کالینز و براون چندین سال است که بر تولید پرچم‌های آمریکا در ایالات متحده تاکید دارند.

تلاش‌های قبلی برای تغییر قوانین برای الزام پرچم‌های ساخت ایالات متحده در سنای ایالات متحده موفقیت‌آمیز بود، اما وقتی به مجلس نمایندگان رسیدند متوقف شد. البته ۴ میلیون دلار در مقیاس اقتصاد آمریکا ناچیزترین مبلغ ممکن است، اما به نظر می‌رسد این بار به دلیل حراست و حفاظت از غرور ملی دولتمردان این کشور، این طرح به زودی روانه کاخ سفید و با امضای جو بایدن به قانون تبدیل شود.

منبع: روزنامه هفت صبح

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین