کد خبر: ۹۲۷۶۰۳
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۹

واکنش سریع به طرح نور و خشونت علیه دختران نوجوان

جزییات فشار افکار عمومی بر پزشکیان و واکنش سریع به طرح نور و خشونت علیه دختران نوجوان را میخوانید.
واکنش سریع به طرح نور و خشونت علیه دختران نوجوان
آفتاب‌‌نیوز :

جزییات فشار افکار عمومی بر پزشکیان و واکنش سریع به طرح نور و خشونت علیه دختران نوجوان را میخوانید. آقای رئیس‌جمهور! آیا درباره طرح نور و دختران ۱۴ ساله خبر دارید؟ روز‌های سخت رئیس جمهور پزشکیان زودتر از آنی که فکر می‌کردیم از راه رسید. ابتدا ماجرای ترور اسماعیل هنیه در تهران و احتمال پاسخ سخت ایران به این ماجرا و بعد برخورد خشن گشت ارشاد یا هر نامی که آن را صدا می‌کنند با دو دخترک ۱۴ ساله.

موضع رئیس جمهور در مورد اول مشخص است. او ماجرای ترور را محکوم کرد و در جلسات امنیتی با سران کشور سیاسی و نظامی کشور به یک تصمیم واحد می‌رسند مانند "وعده صادق" که اتفاق افتاد. در مورد دوم، اما رئیس جمهور می‌تواند با قدرت بیشتری وارد شود و این داستان را تمام کند. در روز‌های انتخابات مسعود پزشکیان گفته بود: «ما ۴۰ سال است با مداخله می‌خواهیم حجاب را نهادینه کنیم. آقایانی که به دنبال طرح نور هستند بگویند این موضوع ما را به نور می‌کشاند یا انتهای آن سیاه است؟»

همانطور که پزشکیان گفته بود، انتهای این داستان سیاه است. پس بهتر است جناب رئیس جمهور هرچه زودتر به این ماجرا ورود کند در مورد این یک موضوع بخصوص، به صورت واضح اعلام نظر کند.

کسانی که پای صندوق رای آمدند و نام پزشکیان را نوشتند، انتظار دارند که رئیس‌جمهور منتخبشان بدون تردید در مورد طرح نور صحبت کند و تصمیم‌گیری نماید. روز‌های دشوار ریاست‌جمهوری پزشکیان زودتر از آنچه که تصور می‌شد، فرا رسید. ابتدا حادثه ترور اسماعیل هنیه در تهران و احتمال پاسخ قاطع ایران به این واقعه، و سپس برخورد خشن گشت ارشاد، یا هر نام دیگری که برای آن به‌کار می‌برند، با دو دختر ۱۴ ساله. موضع رئیس‌جمهور در خصوص حادثه ترور مشخص است.

او این ترور را محکوم کرد و در جلسات امنیتی با مقامات سیاسی و نظامی کشور به یک تصمیم مشترک رسیدند که "وعده صادق" نام گرفت. اما در مورد برخورد با دختران، رئیس‌جمهور می‌تواند با قدرت بیشتری وارد میدان شود و این موضوع را خاتمه دهد. در دوران انتخابات، مسعود پزشکیان گفته بود: «ما ۴۰ سال است که با مداخله می‌خواهیم حجاب را نهادینه کنیم. آقایانی که به دنبال طرح نور هستند، بگویند آیا این طرح ما را به روشنایی می‌رساند یا به تاریکی می‌برد؟» همان‌طور که پزشکیان گفته بود، انتهای این داستان تاریکی است؛ بنابراین بهتر است رئیس‌جمهور هرچه سریع‌تر به این ماجرا ورود کند و نظر خود را به‌وضوح اعلام نماید.

برخورد خشنی که با این دختران شده است، بسیار دردناک و تاسف‌بار است. رفتار پلیس به گونه‌ای است که انگار دو مجرم حرفه‌ای را بازداشت کرده است. آن‌هایی که به پای صندوق رای آمدند و نام پزشکیان را نوشتند، انتظار دارند که رئیس‌جمهور منتخبشان بدون لکنت درباره طرح نور موضع‌گیری کند و تصمیم‌گیری نماید.

مگر او نگفته بود که این دختران مانند فرزندان او هستند و نباید با خشونت با آن‌ها برخورد شود؟ اکنون دخترانتان در خیابان مورد ضرب و شتم قرار گرفته‌اند، آقای پزشکیان، واکنش شما چیست؟ نتیجه این برخورد‌ها چیست؟ در این سال‌ها که با گشت ارشاد در خیابان‌ها اعمال قدرت کرده‌اید، وضعیت حجاب در کشور چه تغییری کرده است؟ آیا بهتر شده یا بدتر؟ امروز حتی آرزو دارید که وضعیت حجاب به همان روز‌های قبل از حادثه مهسا امینی برگردد. یکی از اقدامات موثر می‌تواند تغییر سریع وزیر کشور باشد. او از مدافعان طرح نور است. تا زمان معرفی وزیر جدید و انجام پروسه رای اعتماد، یک سرپرست می‌تواند وزارت کشور را اداره کند. تصمیم دوم ارائه یک لایحه درباره حجاب به مجلس است.

دکتر مصدق با همین لایحه‌ها، نام خود را در تاریخ ایران جاودانه کرد. آقای رئیس‌جمهور، شما گفتید که کشور با دعوا اداره نمی‌شود، اما برای شعار‌هایی که دادید باید بجنگید. شما می‌توانید امید کسانی که به شما رای دادند را زنده نگه دارید و همچنین آن ۵۰ درصدی که رای ندادند را به آینده ایران با پزشکیان امیدوار کنید. یک بار نوشته بودم، از شانس بدتان، شما شاید آخرین امید بخشی از مردم باشید، بنابراین وقت را تلف نکنید و هرچه سریع‌تر فکری به حال مشکلات اقتصادی و اجتماعی کشور کنید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین