کد خبر: ۹۲۷۶۲
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۳۸۸ - ۱۶:۲۴
با اظهارنظرهای متفاوت احمدی‌نژاد و جلالی

تناقض در مواضع دولت و مجلس در مورد تایید مذاکره مستقیم با آمریکا

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: دیدار و انجام مذاکره میان نمایندگان ایران و آمریکا در مذاکرات اخیر ژنو یعنی سعید جلیلی و نیکلاس برنز در حالی از سوی مقامات آمریکایی در همان ساعات اولیه مذاکرات تایید شد که مقامات ایرانی اظهارنظرهای متفاوتی در این مورد می‌کنند.

به گزارش گروه سیاسی آفتاب، محمود احمدی‌نژاد رییس شورای عالی امنیت ملی امروز در جمع خبرنگاران در حاشیه جلسه دولت در بخشی از سخنان‌اش گفت: «ما که برای تعامل حد و مرز نگذاشته‌ایم؛ جز رژیم صهیونیستی. خب! طبیعی است که نماینده آمریکا در آنجا خواسته مذاکراتی شود و آقای جلیلی هم استقبال کرده و اتفاقا مذاکراتشان هم مذاکرات خوبی بوده؛ یعنی یک چارچوب منطقی روشن دارد که ما آن را قبول داریم».

این در حالی است که سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس امروز گفته است: «جمهوری اسلامی ایران مذاکرات دو جانبه ای با آمریکا نداشته و نماینده امریکا خواستار گفت و گو با رئیس هیئت ایرانی می‌شود که این گفت و گو بر مبانی بسته پیشنهادی انجام می‌شود».

کاظم جلالی نماینده مردم شاهرود و سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در حاشیه جلسه علنی امروز در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا جمهوری اسلامی ایران با هیئت آمریکایی دیداری داشته است یا خیر اظهار داشت: «همانطور که دبیر شورای عالی امنیت ملی گزارش داد طرف آمریکایی اصرار بر مذاکرات بر جمهوری اسلامی ایران داشته که پاسخ هیئت ایرانی مذاکرات با همه کشورها در چارچوب کشورهای 1+5 بوده است و مذاکرات به غیر از این چارچوب مطرح نبوده است».

وی گفت: «هیئت ایرانی گفته که اگر آمریکایی‌ها مطلبی دارند باید در چارچوب مذاکرات 1+5 مطرح کنند. از این رو جمهوری اسلامی ایران مذاکرات دو جانبه ای با آمریکا نداشته و در پایان دور اول مذاکرات نماینده امریکا خواستار گفت و گو با رئیس هیئت ایرانی می‌شود که این گفت و گو بر مبانی بسته پیشنهادی انجام می‌شود».

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: «آنچه به کمیسیون امنیت ملی گزارش داده شد هیچ مذاکرات دو جانبه با هیئت آمریکایی انجام نشده اگر چه شایعات در این باره مطرح شده اما همه گفت و گوها در چارچوب بسته پیشنهادی و مسائل هسته‌ای بوده است».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Canada
|
۰۱:۴۹ - ۱۳۸۸/۰۷/۱۷
0
0
ما يك [...] به نيويورك فرستاديم در مقابل آمريكا 2500 راس با كشتي پس فرستاد.انرژي هسته اي حداكثر 5درصد حق مسلم ماست.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین