کد خبر: ۹۲۷۶۴۹
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۰۲

نگاه «تیم والز» معاون کامالا هریس در سیاست داخلی و خارجی

والز به موضع جریان اصلی حزب دموکرات در حمایت از اسرائیل پایبند بوده، اما از نحوه مدیریت جنگ در غزه توسط اسرائیل انتقاد کرده و در ماه مارس از دولت امریکا خواسته بود برای برقراری آتش بس تلاش کند. او گفته بود:"من این مکث‌های بشردوستانه را خواسته ام تا مردم از آنجا خارج شوند... من می‌خواهم این چیز به پایان برسد. من نمی‌خواهم آتش بس یک هفته یا چیزی شبیه به آن ادامه یابد. ما به یک راه حل دائمی نیاز داریم".
نگاه «تیم والز» معاون کامالا هریس در سیاست داخلی و خارجی
آفتاب‌‌نیوز :

طبق گزارش‌ها "کامالا هریس" معاون رئیس جمهور ایالات متحده و نامزد حزب دموکرات ریاست جمهوری در رقابت انتخابات ۲۰۲۴ میلادی "تیم والز" فرماندار مینه سوتا را به عنوان معاون خود انتخاب کرده است اقدامی با هدف نیرو بخشیدن به پایگاه رای حزب دموکرات در ایالت‌های میدان نبرد غرب میانه که اغلب از جناح چپ حزب دموکرات (موسوم به مترقی) هستند. والز فرماندار ۶۰ ساله و هم چنین معلم سابق دبیرستان و نماینده کنگره در صحنه ملی سیاست امریکا فردی نسبتا ناشناخته بود تا آن که "جو بایدن" رئیس جمهور ایالات متحده به طور ناگهانی از رقابت‌های ریاست جمهوری کناره گیری کرد و هریس را به عنوان جانشین خود در تاریخ ۲۱ جولای به این سو مورد تایید قرار داد. از آن زمان به این سو والز به عنوان صدای اصلی در خطوط حمله دموکرات‌ها به جمهوری خواهان ظاهر شد و بار‌ها از "دونالد ترامپ" رئیس جمهور سابق و "جی دی ونس" معاون او و سناتور اوهایو به عنوان افرادی "عجب" یاد کرد.

والز اکنون با یک نبرد دشوار برای گسترش چشم انداز خود در سطح ملی در یک کارزار انتخاباتی نوپای ریاست جمهوری مواجه است آن هم در شرایطی که کم‌تر از صد روز تا روز برگزاری انتخابات باقی مانده است.

رویکرد والز در عرصه سیاست داخلی

در عرصه سیاست داخلی والز در طول پاندمی کووید با هدف جلوگیری از از گسترش ویروس دستور تخلیه مدارس در مینه سوتا را صادر کرد. سپس او مجبور شد رستوران‌ها و عبادتگاه‌ها را نیز تعطیل کند. در نتیجه، اهالی مینه سوتا در آن دوره در خانه باقی ماندند. در آن زمان برخی از آنان از محدودیت‌های ایجاد شده در زندگی شان و اقتدار والز ناامید شدند. هم چنین، در ماه مه ۲۰۲۰ میلادی مینه سوتا با لحظات بحرانی دیگری مواجه شد و آن قتل "جورج فلوید" توسط پلیس در مینیاپولیس بود. ناامیدی باعث شعله ور شدن اعتراضات خیابانی و شورش در اطراف شهر شد. والز هزاران سرباز گارد ملی و سربازان ایالتی را فراخواند، اما نه به اندازه کافی برای جلوگیری از آتش زدن مراکز پلیس و غارت چندین مرکز تجاری. والز و "جیکوب فری" شهردار مینیاپولیس به طور علنی در مورد این که چه کسی باید مسئولیت را بر عهده می‌گرفت اختلاف نظر داشتند.

هم چنین، والز برای محافظت از دسترسی به خدمات سقط جنین برای زنان در مینه سوتا پس از لغو حکم تاریخی "رود علیه وید" توسط دیوان عالی ایالات متحده اقدام کرد. هم چنین، او طرفدار اعمال محدودیت‌های تازه در مورد اسلحه و تخصیص مزایای مرخصی پزشکی و خانوادگی با حقوق برای کارگران بوده است. طرفداران والز می‌گویند او اقدامات مهمی برای بهبود زندگی کاری خانواده‌های کارگری انجام داده است. کارزار ترامپ، اما والز را در یک عبارت "لیبرال افراطی خطرناک" نامیده است.

رویکرد والز در عرصه سیاست خارجی

هنوز مشخص نیست سیاست خارجی تا چه اندازه برای رای دهندگان امریکایی در انتخابات آتی عاملی کلیدی خواهد بود. ترامپ و ونس نسبت به نظام‌های ائتلافی تحت رهبری ایالات متحده ابراز تردید کرده اند و به طور خاص ونس به منتقد سرسخت کمک‌های امریکا به اوکراین در حالی که آن کشور در جنگ با روسیه به سر می‌برد تبدیل شده است و استدلال می‌کند که ایالات متحده باید در عوض منابع نظامی خود را برای مقابله با چین هدایت کند. انتظار می‌رود هریس به سیاست دولت بایدن در حمایت از اوکراین ادامه دهد. با این وجود، در مورد خاورمیانه هریس با فشار فزاینده‌ای از سوی جناح مترقی حزب دموکرات برای ارزیابی مجدد روابط ایالات متحده با اسرائیل در حالی که اسرائیل جنگ جنجالی خود را در غزه انجام می‌دهد مواجه است، موضوعی محرک برای حوزه‌های رای دهنده آمریکایی عرب تبار در ایالت‌های میدان نبرد مانند ایالت میشیگان. برخی از پایگاه رای دهندگان جناح مترقی به طور فعال علیه انتخاب احتمالی "جاش شاپیرو" فرماندار پنسیلوانیا به عنوان معاون هریس موضع گیری کرده بودند، زیرا آنان مخالف حمایت شاپیرو از اسرائیل بودند.

والز به موضع جریان اصلی دموکرات‌ها در حمایت از اسرائیل پایبند بوده، اما از نحوه مدیریت جنگ در غزه توسط اسرائیل انتقاد کرده و در ماه مارس از امریکا خواسته بود برای برقراری آتش بس تلاش کند. او گفته بود: "من این مکث‌های بشر دوستانه را خواسته ام تا مردم از آن خارج شوند ... من می‌خواهم این چیز به پایان برسد. من نمی‌خواهم آتش‌بس یک هفته یا چیزی شبیه به آن ادامه یابد. ما به یک راه حل دائمی نیاز داریم".

والز در نبراسکا بزرگ شد و ابتدا در چین سپس در نبراسکا و در نهایت در مینه سوتا به عنوان معلم کار کرد. او هم چنین به مدت ۲۴ سال در گارد ملی ارتش ایالات متحده خدمت کرد و به درجه سرهنگ فرمانده رسید. والز در طول مدت حضورش در کنگره از سال ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۹ میلادی در کمیته نیرو‌های مسلح مجلس نمایندگان نظارت بر سیاست و مخارج نظامی ایالات متحده را برعهده داشت جایی که در اوایل کار به منتقد شدید جنگ عراق تبدیل شده و با اعزام نیرو‌های امریکایی اضافی به آنجا مخالفت کرده بود.

والز در سال ۲۰۰۹ میلادی از سوریه بازدید کرد و با "بشار اسد" رئیس جمهور سوریه به عنوان بخشی از یک هیئت کنگره که تلاش ناموفقی برای تحت فشار قرار دادن سوریه به منظور توقف جریان تسلیحات به گروه‌های شبه نظامی در عراق جایی که نیرو‌های گارد ملی مینه سوتا در آن زمان مستقر بودند ملاقات کرده بود. او بعدا با طرح "باراک اوباما" رئیس جمهور وقت آمریکا برای صدور دستور حمله نظامی به سوریه در سال ۲۰۱۳ میلادی در پاسخ به ادعای امریکا مبنی بر استفاده دولت سوریه از تسلیحات شیمیایی مخالفت کرد و به مخالفت بیش‌تر در مورد مداخله نظامی ارتش امریکا در منازعات خاورمیانه پرداخت. والز در آن زمان گفته بود: "از دید من اسد یک هیولاست و وضعیت سوریه وحشتناک است، اما به اندازه کافی قانع کننده نیست که بتوان طرحی را ارائه کرد که به خوبی اندیشیده نشده و به نفع این ملت باشد". والز پنج بار دیگر کرسی خود را به دست آورد تا آن که در سال ۲۰۱۸ میلادی برای فرمانداری نامزد شد.

مقام‌های فعلی و سابق امریکایی به "فارن پالسی" می‌گویند که چندین مقام ارشد دولت بایدن از سمت‌های خود استعفا داده اند تا به کارزار انتخاباتی هریس بپیوندند از جمله "برایان نلسون" معاون وزیر خزانه داری در امور تروریسم و ​​اطلاعات مالی و "الیزابت آلن" دیپلمات ارشد آمریکایی که بر دیپلماسی عمومی نظارت می‌کند. منابع آگاه به "فارن پالسی" گفته اند که آلن که هفته گذشته به طور ناگهانی از سمت خود به عنوان معاون وزیر امور خارجه در امور دیپلماسی عمومی استعفا داد و انتظار می‌رود با ورود به کارزار انتخاباتی هریس رئیس ستاد والز شود.

منبع: فرارو
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین