کد خبر: ۹۲۷۶۵۷
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۳۷

طلای ناب ساروی با شکست قهرمان المپیک؛ نخستین نشان زرین کاروان ایران در قلب پاریس

کاپیتان تیم ملی کشتی فرنگی با شکست حریف نامدار ارمنستانی خود به مدال طلای وزن ۹۷ کیلوگرم رسید.
طلای ناب ساروی با شکست قهرمان المپیک؛ نخستین نشان زرین کاروان ایران در قلب پاریس
آفتاب‌‌نیوز :

در ادامه رقابت‌های کشتی فرنگی بازی‌های المپیک پاریس، دیدارهایرده بندی و فینال مسابقات ۲ وزن دوم پیگیری شد و امین کاویانی‌نژاد در وزن ۷۷ و محمدهادی ساروی در ۹۷ کیلوگرم به مصاف حریفان رفتند.

در وزن ۹۷ کیلوگرم نیز که ۱۶ کشتی‌گیر وزن‌کشی کرده‌اند، محمدهادی ساروی در دور اول با نتیجه مقتدرانه ۱۰ بر یک و با امتیاز عالی جوزف راو از آمریکا را شکست داد به به مرحله یک‌چهارم نهایی مسابقات این وزن در سی‌وسومین دوره بازی‌های المپیک راه یافت.

دارنده مدال برنز المپیک ۲۰۲۰ توکیو در مرحله یک‌چهارم نهایی مقتدر ظاهر شد و توانست اوزور ژوژوپبکوف از قرقیزستان را با نتیجه هشت بر صفر و امتیاز عالی شکست دهد و به جمع چهار نفر برتر وزن ۹۷ کیلوگرم برسد.

محمدهادی ساروی با این برد به نخستین فرنگی‌کار ایران تبدیل شد که گام به مرحله نیمه نهایی کشتی المپیک پاریس گذاشت. او در این مرحله به مصاف محمدعلی گبر از مصر رفت و توانست با نتیجه ۸ بر صفر به برتری برسد.

در گروه دیگر این وزن در دیدار نیمه نهایی آرتور الکسانیان، قهرمان جهان و المپیک از ارمنستان به دیدار گابریل روسیلو کیندلان، قهرمان سال گذشته جهان از کوبا رفت و این دیدار در نهایت با نتیجه ۵ بر سه به نفع آرتور الکسانیان به پایان رسید.

محمدهادی ساروی دارنده برنز المپیک و یک طلا و ۲ برنز جهان در حالی در دیدار فینال به مصاف آرتور آلکسانیان دارنده ۳ طلا، نقره و برنز المپیک و ۳ طلا و ۲ برنز جهان از ارمنستان رفت و توانست با نتیجه ۴ بر یک به برتری رسید و نخستین طلای این وزن را برای کشورمان بدست آورد.

ساروی پیش از این دیدار سابقه ۳ شکست برابر آلکسانیان در جهانی ۲۰۱۹، جهانی ۲۰۲۲ و المپیک توکیو را برابر این فرنگی‌کار باهوش و نامدار را داشت.

در وزن ۷۷ کیلوگرم امین کاویانی‌نژاد در دور نخست با نتیجه ۱ بر ۱ از سد یوسوانیس پنا فلورس از کوبا گذشت. وی در دور بعد با نتیجه ۳ بر صفر مغلوب مالخاز آمویان دارنده مدال‌های طلا و برنز جهان از ارمنستان شد و با توجه به شکست این کشتی‌گیر در مرحله نیمه نهایی از دور رقابت‌ها کنار رفت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین