کد خبر: ۹۲۷۷۵
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۳۸۸ - ۱۴:۲۱

تجری: قرائت علنی گزارش کمیته مجلس با تصمیم لاریجانی است

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: عضو كمیته پیگیری وضعیت بازداشت‌شدگان حوادث پس از انتخابات، كه پیش از این قرائت نهایی گزارش این كمیته را به دیدار آتی تهیه كنندگان آن با اعضای كمیته سه نفره قوه قضاییه منوط كرده بود، گفت: «در روزهایی اول هفته آتی این دیدار انجام خواهد شد».

فرهاد تجری نایب رئیس كمیسیون حقوقی و قضایی مجلس، در گفت‌وگو با ایلنا، در پاسخ به سوالی كه به احتمال افشای اسامی متهمان كهریزک در گزارش كمیته ویژه مجلس اشاره داشت، خاطرنشان كرد: «در شان كمیته ویژه نیست كه به صورت مصداقی اسامی متخلفین پرونده كهریزک را ببرد، چراكه ممكن است در آینده این افراد تبرئه شوند و افراد دیگری مقصر شناخته شوند».

وی با بیان اینكه در زشت بودن حوادث صورت گرفته در كهریزک و تخلفات آن شكی نیست، افزود: «اما آوردن اسم افراد بدون اثبات حقوقی و قضایی جرم آنها، صحیح نیست. چراكه ما در این مواقع باید قانونمندی را نهادینه كنیم».

تجری در عین حال گفت: «البته اگر گزارش كمیته ویژه به صورت محرمانه قرائت شود و قرار نباشد كه در سطح رسانه‌ها این گزارش بازتاب پیدا كند و تنها افراد خاصی به این گزارش دست پیدا كنند؛ ممكن است اسامی متخلفین پرونده كهریزك را در گزارش بیاوریم. به عبارت دیگر اگر قرائت گزارش كمیته به صورت غیرعلنی باشد، اسامی متهمین پرونده كهریزك را در آن خواهیم آورد».

عضو كمیته ویژه بررسی وضعیت بازداشت شدگان حوادث پس از انتخابات در پاسخ به اینكه گزارش این كمیته به چه شكلی قرائت خواهد شد؟، تصریح كرد: «اینكه قرائت این گزارش علنی و یا غیرعلنی باشد، بسته به نظر رئیس مجلس است. به عبارت دیگر آقای لاریجانی باید تشخیص بدهند كه قرائت این گزارش به صورت علنی به مصلحت است یا نه».

نایب‌رئیس كمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به برخی اظهارات مبنی بر اعمال فشار بر كمیته ویژه مجلس به منظور تاخیر در قرائت گزارش این كمیته و یا ملغی شدن آن، خاطرنشان كرد: «این تحلیل‌ها هیچ پایه و اساسی ندارد. چراكه تاخیر در قرائت گزارش كمیته به علت آن بود كه هر روز فاز جدیدی از مسائل باز می‌شد و با موضوعات جدیدی در رابطه با وضعیت بازداشت‌شدگان پیدا می‌شد. به همین منظور كمیته برای پیگیری‌های بیشتر قرائت گزارش را به تعویق انداخت».

وی افزود: «چنانچه مجلس بخواهد از نهادهای دیگر تاثیر بپذیرد، دیگر فایده‌ای ندارد. اقدامات مجلس نیز در چند وقت اخیر نشان داد كه هیچ نهادی در امور آن دخالت نمی‌كند».

تجری در عین حال از احتمال صورت گرفتن هماهنگی‌های كمیته ویژه مجلس با كمیته سه نفره قوه قضائیه در چند روز اول هفته آتی خبر داد و گفت: «پس از دستیابی به جمع‌بندی‌های كامل در این دیدار، گزارش نهایی كمیته ویژه را به مجلس ارائه خواهیم داد».

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر آخرین وضعیت چهره‌های سیاسی بازداشتی همچون میردامادی‏، قوچانی، شریعتی و عطریانفر، تاكید كرد: «نظر مقامات قضایی در رابطه با بازداشت‌شدگان حوادث اخیر این است كه هرچه سریع‌تر این موضوع جمع شود. چراكه انرژی كشور به جای پیشرفت و توسعه به دنبال تنش‌های داخلی و درگیری‌های سیاسی رفته است. تلاش بر این است كه هرچه سریع‌تر این غائله خوابانده شود».

نماینده قصر شیرین در مجلس شورای اسلامی اضافه كرد: «چهره‌های سیاسی‌ای كه در حال حاضر در بازداشت به سر می‌برند در اولین فرصت پس از تكمیل روند پرونده‌ها آزاد خواهند شد».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۳ - ۱۳۸۹/۰۳/۱۳
0
0
ggffdfgf
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین