کد خبر: ۹۲۷۸۶۷
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۵۱

بذر افشان: روند قیمت جهانی طلا افزایشی است

رئیس اتحادیه طلا و جواهر گفت: پیش بینی تحلیل گران این است که تا پایان سال میلادی هر اونس طلا به ۳ هزار دلار می‌رسد.
بذر افشان: روند قیمت جهانی طلا افزایشی است
آفتاب‌‌نیوز :

نادر بذرافشان رئیس اتحادیه طلا و جواهر در خصوص کاهش قیمت ارز و اثر گذاری آن بر بازار طلا اظهار داشت: قیمت طلا از روز چهارشنبه افزایش پیدا کرد ودیروز به اوج خود رسید و اکنون روند ثبات خود را طی می‌کند، اما چیزی که به طور حتم رخ خواهد داد این است که قیمت نهایتا ۳ تا ۵ درصد نوسان خواهد داشت و پایین‌تر نخواهد آمد.

وی ادامه داد: افزایش قیمت این چند روز به دلیل افزایش ۴۲ دلاری اونس طلا در بازار‌های جهانی، افزایش قیمت دلار و انتشار اخبار سیاسی در حوزه خاورمیانه بوده و همه این عوامل سبب شد که قیمت افزایش پیدا کند، اما اکنون بازار به همان رکود سابق بازگشته و با توجه به اینکه در ماه محرم هستیم خرید طلا به حداقل رسیده است.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر افزود: مطابق تحلیل‌های جهانی پیش بینی می‌شود قیمت طلا تا پایان سال میلادی به ۳ هزار دلار در هر اونس برسد پس در هر صورت قیمت طلا در بازار کاهش نخواهد داشت اگر افرادی خواهان خرید طلا اعم از مصرفی یا سرمایه گذاری هستند منتظر کاهش قیمت طلا نباشند و اکنون که قیمت روی ۳ میلیون ۴۰۰ تا ۳ میلیون ۵۰۰ هزار تومان است بهترین وقت برای خرید است.

بذرافشان در پایان تصریح کرد: پیش بینی ما برای هفته‌های اخیر این است با توجه به ماه محرم و رکود در بازار حداکثر شاهد نوسان ۳ تا ۵ درصدی در بازار باشیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین