کد خبر: ۹۲۷۸۷۳
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۲۹

حریف کره‌ای ناهید کیانی را بیشتر بشناسید

تکواندوکار تاریخ ساز تیم ملی بانوان ایران برای کسب مدال طلا به مصاف حریفی از کره جنوبی می رود که در مرحله نیمه نهایی نفر اول رنکینگ جهانی را شکست داده بود.
حریف کره‌ای ناهید کیانی را بیشتر بشناسید
آفتاب‌‌نیوز :

ناهید کیانی نماینده وزن ۵۷- کیلوگرم تیم ملی تکواندو بانوان ایران ۴۳۱ روز بعد از کسب مدال طلای جهان برای نخستین بار در تاریخ تکواندو ایران، یک بار دیگر دست به تاریخ سازی زد و با برتری مقابل همه رقبای خود راهی مبارزه نهایی بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس شد تا به عنوان نخستین دختر ایران در تاریخ ورزش ایران برای کسب مدال طلا مبارزه کند.

وی با سه پیروزی متوالی راهی مبارزه نهایی شد. کیانی کار خود را با برتری ۲ بر یک برابر کیمیا علیزاده عضو تیم ملی بلغارستان آغاز کرد و سپس با همین نتیجه «شیما تومی» از تونس را شکست داده بود. او در مرحله نیمه نهایی هم «لاتیتیا اون» از لبنان را در دو راند شکست داد. او برای کسب مدال طلا به دیدار «کیم یوجین» از کره جنوبی می‌رود.

این کره‌ای ۲۴ ساله با رنکینگ ۲۴ از طریق سهمیه قاره‌ای راهی المپیک شده است. طلای قهرمانی آسیا ۲۰۲۱، برنز بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ هانگژو و دو طلای یونیورسیاد از مهمترین مدال‌های اوست. «کیم» در مسابقات قهرمانی در بیروت مقابل کیانی پیروز شده است.

مسابقات تکواندو بازی‌های المپیک ا با حضور ۱۳۴ تکواندوکار از ۶۰ کشور روز چهارشنبه (۱۷ مرداد) در کاخ «گرندپله» شهر پاریس آغاز شد و تا روز شنبه ۲۰ مردادماه پیگیری خواهد شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین