کد خبر: ۹۲۷۸۹
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۳۸۸ - ۱۳:۳۷

فرمانده ناجا: به حریم خصوصی مردم کاری نداریم

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: فرمانده نیروی انتظامی گفت: «بر اساس فرمان هشت ماده‌ای امام خمینی (ره) حفظ حریم خصوصی افراد بسیار محترم است».

سردار اسماعیل احمدی مقدم به مناسبت هفته نیروی انتظامی در گفت وگویی با ایرنا افزود: «آرمان امام (ره) حمایت از مظلوم و مبارزه با ظلم است، مردم داری در متن اندیشه امام بوده، امام اسلام را به جامعه تحمیل نکرد، بلکه این مهم خواست مردم بود و رهبری امام رهبری طبیعی بود که مردم پذیرفتند».

وی اظهار داشت: «حضرت امام(ره) حریم خصوصی مردم را در فرمان هشت ماده‌ای خود مشخص کرده‌اند و براین اساس حریم خصوصی افراد بسیار محترم است و مردم در حریم خصوصی خود آزادند».

احمدی مقدم درباره میزان تحقق منویات حضرت امام درباره نقش پلیس درمقابل مردم و حفظ حرمت و حریم خصوصی افراد، گفت: «نیروی انتظامی نیز در تلاش است تا در مسیر اندیشه‌های حضرت امام حرکت کند که امید است در این مسیر موفق باشیم».

وی ادامه داد: «مردم در حریم خصوصی خود حتی در رعایت موازین دینی و شرعی مختارند، اما آنجا که از حریم خصوصی خویش خارج می‌شوند و در منظر عموم قرار می‌گیرند، طبیعتا با رعایت قانون باید حقوق جامعه را رعایت کرد».

احمدی مقدم خاطرنشان کرد: «قطعا تلاش نیروی انتظامی حفظ حرمت افراد و عدم تجسس و مداخله در حریم خصوصی مردم است و ما هیچگاه کاری نداریم که مردم در خفا چه می‌کنند».

وی گفت: «آن بخشی که ما موظفیم این است که اگر کسی در ظاهر جامعه جرم مشهودی و خلافی کرد با آن برخورد می‌کنیم».

وی افزود: «اما درعین حال اگر در خفا جرم سازمان یافته برای افساد در جامعه بود، قطعا حسابش فرق می‌کند و نیروی انتظامی با جرایم سازمان یافته برخورد می‌کند».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین