کد خبر: ۹۲۷۹۱۲
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۷:۵۸

بیانیه مصر ـ قطر ـ آمریکا درباره توافق آتش‌بس غزه

مصر، قطر و آمریکا که خود را طرف‌های میانجی برای توافق تبادل اسرا/آتش‌بس در غزه معرفی می‌کنند بامداد جمعه بیانیه‌ای مشترک صادر کردند.
بیانیه مصر ـ قطر ـ آمریکا درباره توافق آتش‌بس غزه
آفتاب‌‌نیوز :

در این بیانیه آمده است: «ما چندین ماه است که برای رسیدن به توافق تلاش کرده‌ایم و توافق اکنون بر روی میز است. تنها چیزی که باقی مانده جزئیات اجرای توافق است.»

مصر، قطر و آمریکا در این بیانیه تصریح کرده‌اند: «ما به عنوان طرف‌های میانجی آماده ارائه طرحی نهایی برای حل و فصل مسائل مربوط به اجرای توافق هستیم.»

ساعاتی بعدتر دفتر بنیامین نتانیاهو اعلام کرد تیم مذاکره‌کننده اسرائیل برای گفتگو درباره مفاد و چارچوب توافق روز ۱۵ اوت عازم محل مذاکرات خواهد شد. 

سه کشور میانجی در بیانیه مشترک خود تصریح کرده‌اند: «ما چندین ماه است که برای رسیدن به توافق تلاش کرده‌ایم و توافق اکنون بر روی میز است. تنها چیزی که باقی مانده جزئیات اجرای توافق است.»

مصر، قطر و آمریکا در این بیانیه همچنین اعلام کردند: «ما به عنوان طرف‌های میانجی آماده ارائه طرحی نهایی برای حل و فصل مسائل مربوط به اجرای توافق هستیم.»

در این بیانیه تصریح شده توافق جدید بر اصولی که بایدن روز ۳۱ می ۲۰۲۴ رئوس کلی آن را مشخص کرده و به تأیید قطعنامه شماره ۲۷۳۵ شورای امنیت رسیده استوار است. 

آن‌ها تأکید کرده‌اند: «زمان بیشتری برای تلف کردن و توجیه از هیچ طرفی برای تأخیر بیشتر مذاکرات وجود ندارد. وقت آزاد کردن گروگان‌ها، آغاز آتش‌بس و اجرای این توافق فرا رسیده است.»

طرف‌های میانجی خاطرنشان کرده‌اند از هر دو طرف می‌خواهند روز پنجشنبه ۱۵ اوت «گفتگو‌های اضطراری» را در دوحه یا قاهره برای بستن تمامی شکاف‌های باقی‌مانده از سر بگیرند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین