کد خبر: ۹۲۷۹۱۷
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۶

قالیباف: خطای محاسباتی آمریکا عدم درک مبانی اعتقادی ایران است

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: دشمنان قداره‌بند ما که در رأس آن آمریکای جنایتکار است همواره اشتباهات و خطا‌های محاسباتی دارند و علت آن این است که از مبانی آن درک درستی نداشته‌اند.
قالیباف: خطای محاسباتی آمریکا عدم درک مبانی اعتقادی ایران است
آفتاب‌‌نیوز :

محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در یادواره شهدای استان مازندران و بزرگداشت شهید محمد حسن طوسی، با یادآوری موضوع زنده نگه داشتن یاد شهدا خاطرنشان کرد:: اینکه تجربه‌های نا موفق را دوباره تجربه کنیم و از تجربه‌ها درس نگیریم، نشان از غلفت دارد.

قالیباف در ادامه با بیان اینکه حضور در مجالس شهدا برای ما که زمانی همرزم این شهدا بوده‌ایم و همچنین برای جوانان و نوجوانانی که دوران دفاع مقدس را ندیده‌اند، ضرورت دارد، عنوان کرد: چنین مجالسی ما را از غفلت دور نگاه می‌دارد؛ غفلت یکی از خسارات بزرگ زندگی بشری به ویژه در جامعه اسلامی و انقلابی ما است.

غفلت یک تهدید جدی محسوب می‌شود و غافل کسی است که در برابر دیدگان و در ذهن او واقعیاتی وجود دارد، اما باز هم سرگرم مسائلی است که اجازه نمی‌دهد به موضوعات سرنوشت‌ساز توجه کند؛ ما متأسفانه از موضوعات مهم غافل شده و به مسائل کوچک و کم ارزش توجه می‌کنیم.

اهل غفلت زندگی و معیشت سختی دارند

وی افزود: غافل کسی است که در جلوی چشمش و در برابر دیدگانش چیز‌های مهمی را می‌بیند، ولی باز سرگرم مسائلی است که اصلاً به این موضوعات مهم و سرنوشت ساز توجه ندارد.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه ما در فرهنگ قرآنی خود از علمای بزرگ و مفسران اینگونه فهم کرده‌ایم که اهل غفلت و آن‌هایی که به یاد و ذکر خدا نیستند، هم زندگی سخت در دنیا خواهند داشت و هم در آخرت به مراتب سخت‌تر از این دنیا زندگی خواهند کرد، یادآور شد: ما از فرهنگ دینی و مکتب اهل بیت (ع) خود اینگونه فهم کرده‌ایم که نشانه غفلت، اشتباهات مکرر در موضوعات مختلف زندگی انسان است که در زندگی شخصی و مسئولیت نمود پیدا می‌کند.

قالیباف در ادامه گفت: انسان در زندگی مادی و معنوی خودش نیازمند این است که یک جا‌هایی یک تلنگری بخورد ه از کجا آمده است و به کجا می‌رود و چه کسانی چه کار‌هایی انجام داده اند و آن‌ها در زندگی مادی و معنویه ما انسان‌های امروز چه تاثیری داشتند.

رئیس مجلس تصریح کرد: این یادواره‌ها و این یاد شهدا را زنده نگه داشتن اجر آن به اندازه اجر شهید است و این را مقام معظم رهبری هم فرمودند.

وی خاطرنشان کرد: ما در فرهنگ قرآنی خودمان از بزرگانمان اینطور فهم کرده‌ایم که اهل غفلت و آن‌هایی که به یاد ذکر و خدا نیستند هم زندگی سخت و هم معیشت تنگی در همین دنیا دارند و در آخرت هم به مراتب شرایط سخت‌تری از این دنیا خواهند داشت.

وی در ادامه گفت: ما این گونه از فرهنگ دینی و مکتب اهل بیتمان فهم کرده‌ایم که نشانه‌های غفلت اشتباهات مرتب و تکراریست که در زندگی انسان اتفاق می‌افتد.

قالیباف تصریح کرد: نشانه‌های غافل همین است که پند از گذشته نگیریم جربه‌های ناموفق را دوباره تجربه کنیم و از پیروزی‌ها و عزت‌ها و بزرگی‌ها درس نگیریم و فرصت‌ها را از دست بدهیم.

وی افزود: ما در فرهنگ قرآنی خودمان از بزرگانمان اینطور فهم کرده‌ایم که هل غفلت و آن‌هایی که به یاد ذکر و خدا نیستند هم زندگی سخت و هم معیشت تنگی در همین دنیا دارند و در آخرت هم به مراتب شرایط سخت‌تری از این دنیا خواهند داشت.

وی در ادامه گفت: ما این گونه از فرهنگ دینی و مکتب اهل بیتمان فهم کرده‌ایم که نشانه‌های غفلت اشتباهات مرتب و تکراریست که در زندگی انسان اتفاق می‌افتد.

قالیباف تصریح کرد: نشانه‌های غافل همین است که پند از گذشته نگیریم جربه‌های ناموفق را دوباره تجربه کنیم و از پیروزی‌ها و عزت‌ها و بزرگی‌ها درس نگیریم و فرصت‌ها را از دست بدهیم.

خدای دفاع مقدس خدای اقتصاد و فرهنگ هم هست

وی در ادامه گفت: ارزش و اهمیت این نشست‌ها این است که ما را و باور‌های ما را در رابطه با باور‌های الهی محکم نگه دارد.

رئیس مجلس گفت: تردید نکنید که ما از فضای فرهنگ و جهاد و شهادت فاصله گرفتیم خیلی از مسائل حل می‌شد.

وی افزود: ممکن است برخی‌ها بگویند که چه ارتباطی بین فرهنگ جهاد و شهادت با اقتصاد وجود دارد در صورتی که خدای دفاع مقدس خدای اقتصاد و فرهنگ هم هست و همه هستی و همه این‌ها در ید قدرت الهی است.

وی در ادامه گفت: ما باید این باور را داشتیم ببینید چقدر زدند در سر ما، ولی زمان که گذشت دیدیم همچی حل شد و موفقیت‌های مادی هم آمد.

وی افزود: دوران دفاع مقدس نه فقط یک جنگ نظامی بلکه یک روش مدیریتی و تصمیم گیری بود، دوران دفاع مقدس دوران خلاقیت بود.

رئیس قوه مقننه در ادامه مظاهر دنیا و روزمرگی را از عواملی دانست که باعث غفلت می‌شود و افزود: روزمرگی‌ها و غرق شدن در شیرینی‌ها و تلخی‌ها، ما را از موضوعات مهم باز می‌دارد. یکی از موضوعات مهم در ایجاد غفلت، سطحی‌نگری نسبت به مسائل دینی است لذا این جلسات است که ما را از آرزو‌های دور و دراز باز می‌دارد.

وی در ادامه درباره نحوه درمان غفلت انسان، عنوان کرد: درمان این غفلت با یاد خدا و قیامت صورت می‌گیرد و جلساتی بهتر از چنین مجالسی برای زنده نگاه داشتن یاد شهدا نیست؛ افرادی که جان خود را بی‌هیچ شرطی کف دست گرفتند و در جنگ حضور پیدا کردند که نمونه آن شهید طوسی است.

وی تصریح کرد: دشمنان و در راس آن آمریکای جنایتکار، همیشه درک درستی از مبانی ما نداشتند.

قالیباف در ادامه با اشاره به تحلیلی ترنر یکی از کارشناسان آمریکایی در سال ۱۳۶۴ عنوان کرد: او می‌گفت هرچه به جنگ ایران و عراق می‌نگریم می‌بینیم همه دنیا در حال حمایت از عراق هستند و تجهیزات پیشرفته‌ای هم دارد، اما طرف ایرانی این امکانات، تجهیزات و حمایت را ندارد لذا هیچ شرایطی برای برد هم ندارد، اما تنها دلیل موفقیت ایران این است که طرف ایرانی هراسی از مرگ ندارد و پیکر هر شهیدی که به شهر و دیارش باز می‌گردد چندین نفر جای او را پر می‌کنند؛ ما نیز باید امروز با همین فرهنگ مسیر را پیش ببریم، نسبت به مسئولیت‌های خود انجام وظیفه کنیم و تحت زعامت رهبر معظم انقلاب مسیر خود را پیش ببریم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین