کد خبر: ۹۲۷۹۵۶
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۲۰

امام جمعه زاهدان: پاسخ به اسرائیل باید کوبنده باشد

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام‌جمعه زاهدان گفت: ترور افراد مسیر مقاومت را تعطیل نمی‌کند و تغییر نمی‌دهد.
امام جمعه زاهدان: پاسخ به اسرائیل باید کوبنده باشد
آفتاب‌‌نیوز :

آیت‌الله مصطفی محامی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه زاهدان، در مصلای قدس، با دعوت همگان به رعایت تقوا، افزود: به لطف خداوند، مقاومت اسلامی در حال گسترش هست، یک روزی ما در میان کشور خودمان با دشمن بعثی می‌جنگیدیم و رژیم صهیونیستی در کشور لبنان علاوه بر کشور‌های سوریه و ... حضور داشت، امروز به لطف خداوند جبهه مقاومت توسعه یافته و گسترش پیدا کرده و اسرائیل درون محوطه اشغالی خود، مشغول جنگ با حماس است. ترور افراد درست هست که ضربه می‌زند، اما مسیر مقاومت را تغییر نمی‌دهد و فعالیت‌هایش را تعطیل نمی‌کند. این ترور‌ها مانع جبهه مقاومت نمی‌شود، ما در این راه شهدای زیادی داده‌ایم، اخیراً نیز شهید «اسماعیل هنیه» به شهادت رسید، اما این شهادت‌ها آتش مقاومت را شعله ور‌تر و عزم‌ها را جزم‌تر می‌کند.

نماینده ولی فقیه در استان مطرح کرد: اکنون «یحیی ابراهیم حسن السِنوار» جایگزین شهید هنیه شد، فرمانده عملیات حماس مسؤولیت دفتر سیاسی حماس را برعهده می‌گیرد، این یک پیام برای ایران و یک پیام برای اسرائیل دارد، نزدیک‌ترین فرد به ایران را می‌گذارند رئیس حماس که به معنای ادامه مسیر مقاومت هست، براین اساس، مسیر مقاومت با قوت بیشتری ادامه پیدا می‌کند تا اسرائیل از این جنایت‌ها پشیمان شود.

وی ادامه داد: پاسخ ما در قبال شهادت شهید هنیه، باید کوبنده باشد و دشمن تجاوزگر یک مجازات بازدارنده شود تا اجازه این جنایت‌ها را دیگر خود ندهد که مهمان ما را ترور کند.

محامی در ادامه با اشاره به در پیش بوده زمان معرفی اعضای هیئت دولت، نیز گفت: انتظار مردم این هست که یک تیم همراه، کارآمد، مؤمن به انقلاب و جهادگر که شب و روز تلاش کنند تا چشم اندازی که برای ایران ترسیم شده، محقق و انتخاب شوند، باید در این حوزه سیاست‌های اعلام شده از سوی رهبر انقلاب را در اولویت قرار داد و به دنبال دوری از جنجال‌ها و درگیری‌های سیاسی بوده و حل مسائل و مشکلات معیشتی و رشد اقتصادی کشور را در اولویت قرار دهند.

امام جمعه زاهدان، در ادامه با اشاره به سخنان رهبری، افزود: امروزه، اولویت دار‌ترین وظیفه ما، حل مشکلات اقتصادی کشور است و امید داریم رئیس جمهور دولت چهاردهم با همکاری مجلس شورای اسلامی، تیم کارآمدی را انتخاب کند که برای مردم ایران اسلامی، با صداقت و بی منت و در راستای اعتلای نظام و کشور و حل مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم تلاش کنند.

نماینده ولی فقیه در استان مطرح کرد: سیستان وبلوچستان ظرفیت‌های فراوانی برای رشد دارد، این روز‌ها روز حمایت از صنایع کوچک و تشکل‌های مردمی است ما راهی نداریم جز اینکه حضور و مشارکت مردم را در زمینه اقتصادی جامعه فراهم کنیم تا آن‌ها حلال مشکلات باشند، وظیفه دولت‌ها تسهیل‌گری است. همان طور که فرهنگ کار در استان آسیب دیده، فرهنگ همکاری هم آسیب دیده است، همکاری برای سرمایه گذاری دیگران در این خطه پهناور ایجاد نمی‌شود تا استان و شهر ما آباد شده و به واسطه این اقدامات، برای مردم ما اشتغال ایجاد شود.

محامی با اشاره به هفدهم مرداد ماه روز خبرنگار، اظهار کرد: خبرنگاران می‌توانند در راستای رشد استان، نقش بسیاری ایفا کنند و واقعیت‌های سیستان و بلوچستان را به همگان به درستی نشان دهند، توانمندی‌ها، ظرفیت، کار‌هایی که انجام شده را به درستی و به همان اندازه که هست شرح دهند، از آن طرف نیز اگر ضعف و کاستی در جامعه وجود دارد را نیز به درستی بگویند و مطالبه کنند، تقویت نقاط قوت و برطرف کردن نقاط ضعف را به عنوان اولویت پیگیری کرده و زبان گویای مردم باشند و مطالبات و حق مردم را بگویند و پیگیری کنند، مسؤولان نیز حضور خبرنگاران را یک فرصت بدانند.

وی اضافه کرد: در بحث روایت اول خبر‌های امنیتی، مسؤولان نظامی و انتظامی، امنیتی نیز در این خصوص باید تدبیر کنند تا روایت اول توسط خبرنگاران خودمان به مردم ارائه شود نه اینکه مردم روایت را از دشمنان بشنوند و بعد ما بخواهیم ما اطلاع رسانی کنیم که کم اثر است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین