کد خبر: ۹۲۷۹۷۳
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۰۵

زارع با شکست آکگل فینالیست شد + فیلم

نماینده وزن ۱۲۵ کیلوگرم کشتی آزاد کشورمان با شکست حریف نامدار ترکیه‌ای خود در بازی‌های المپیک پاریس به فینال رسید.
آفتاب‌‌نیوز :

در ادامه رقابت‌های کشتی آزاد بازی‌های المپیک پاریس، مسابقات ۲ وزن دوم از ساعت ۱۱ صبح به وقت محلی (۱۲:۳۰ به وقت ایران) آغاز شد و نمایندگان اوزان ۷۴ و ۱۲۵ کیلوگرم کشورمان به مصاف حریفان خود رفتند.

مسابقات نیمه نهایی این دو وزن نیز از ساعت ۱۹:۳۰ به وقت تهران آغاز شد.

در وزن ۱۲۵ کیلوگرم که ۱۶ نفر حضور دارشتند، امیرحسین زارع در دور نخست با نتیجه ۵ بر صفر مقابل آیال لازاریف از قرقیزستان به برتری دست یافت. وی در دور بعد هم با نتیجه ۱۰ بر صفر دسی از کانادا را شکست داد و گام به نیمه‌نهایی گذاشت.

زارع در مرحله نیمه نهایی به مصاف طا‌ها آکگول، قهرمان جهان و المپیک از ترکیه رفت. این دیدار با نتیجه ۲ بر یک به نفع زارع به پایان رسید تا نماینده کشورمان به دیدار فینال این رقابت‌ها رسید.

دو کشتی‌گیر ابتدا به ارزیابی یکدیگر پرداختند و زارع البته تلاش بیشتر و دستان پرکاری داشت تا اینکه اولین اخطار ۳۰ ثانیه را داوران به آکگل دادند و نماینده کشورمان یک بر صفر پیش افتاد. آکگل با گاردی بسته و دفاعی کشتی می‌گرفت و یورش‌های چند باره زارع به پا‌های حریف نامدار ترکیه‌ای نتیجه‌ای نداشت و وقت نخست با همان یک امتیاز به پایان رسید.

در تایم دوم زارع باز هم پرکارتر بود و آکگل بر خلاف وقت نخست با گارد بازتری روی تشک آماده بود، اما برخلاف جریان کشتی اخطار ۳۰ ثانیه را به زارع دادند و کار به تساوی کشیده شد. با کشتی دفاعی آکگل باز هم داوران اخطار ۳۰ ثانیه را به آکگل دادند و یک امتیاز نماینده کشورمان پیش افتاد.

در ۳۰ ثانیه پایانی آکگل که سومین المپیک خود را تجربه می‌کند خود را به آب و آتش زد و هر بار که قصد گرفتن پا‌های زارع را داشت با خیمه‌های سنگین زارع روبرو می‌شد و در نهایت مبارزه با نتیجه ۲ بر یک به سود نماینده کشورمان به پایان رسید.

زارع پیش از این ۳ مرتبه با طا‌ها آکگل در رقابت‌های جهانی روبرو شده بود که در جهانی ۲۰۲۱ اسلو و ۲۰۲۳ صربستان مقابل او به پیروز رسید، اما در جهانی ۲۰۲۲ در حالی که تا لحظات پایانی از او پیش بود با یک اشتباه برابر آکگل شکست خورد.

طا‌ها آکگل در المپیک ۲۰۱۶ ریو به نشان طلا رسید، اما چهار سال بعد در توکیو به نشان برنز ۲۰۲۰ دست یافت. او در عرصه جهانی سه طلا، ۲ نقره و سه برنز را بدست‌آورده است.

امیرحسین زارع در المپیک ۲۰۲۰ توکیو به نشان برنز رسید. او در رقابت‌های جهانی ۲ نشان طلا در سال‌های ۲۰۲۱ و ۲۰۲۳ و یک برنز را در ۲۰۲۲ بلگراد را در کارنامه دارد.

نماینده کشورمان چنانچه بتواند به مدال طلای المپیک برسد، در کنار کمیل قاسمی تنها آزادکاران سنگین وزن کشورمان هستند که در المپیک مدال طلا دارند. 

قهرمان سنگین وزن جهان، فردا شب برای کسب مدال طلا به مصاف گنو پتراشویلی از گرجستان می‌رود.

یونس امامی نیز در ۷۴ کیلوگرم که به نماینده آمریکا باخته بود با شکست حریف آمریکایی مقابل آزادکار ژاپنی، حذف شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما