کد خبر: ۹۲۷۹۷۷
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۲۰

حباب سکه به ۸ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان رسید

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: حباب سکه در هفته‌ای که گذشت ۱۵۰ هزار تومان افزایش یافت و اکنون به هشت میلیون و ۲۰۰ هزار تومان رسیده است.
حباب سکه به ۸ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان رسید
آفتاب‌‌نیوز :

نادر بذرافشان درباره وضعیت بازار طلا، اظهار داشت: بررسی روند وضعیت بازار جهانی طلا در هفته‌ای که گذشت نشان می‌دهد که در مجموع ۱۸ دلار کاهش قیمت هر انس طلا در بازار جهانی رخ داده است و طبق آخرین نرخ، ۲ هزار و ۴۲۶ دلار است.

وی افزود: در بازار طلای تهران هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز، ۱۰۷ تومان کاهش قیمت داشت که آخرین قیمت سه میلیون و ۵۶۵ هزار تومان است؛ همچنین سکه طرح جدید با ۷۲۰ هزار تومان کاهش به ۴۳ میلیون و ۵۰ هزار تومان رسید و سکه طرح قدیم با افت ۴۰۰ هزار تومانی در قیمت ۳۸ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان دادوستد شده است.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران ادامه داد: نیمه سکه ۲۵۰ هزار تومان کاهش داشته است و در قیمت ۲۳ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان و ربع سکه با کاهش ۳۰۰ هزار تومانی در قیمت ۱۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان روز گذشته معامله شده است. ضمن اینکه سکه یک گرمی نیز با ۲۰۰ هزار تومان کاهش در حال حاضر هفت میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است.

وی با بیان اینکه در بازار طلا التهابی نداشته‌ایم، گفت: در ماه محرم به خاطر نبود اعیاد مذهبی و جشن‌ها و تقاضا برای خرید، تشدید رکود در بازار طلا و سکه صورت گرفت و مردم کمتر نسبت به خرید و فروش طلا اقدام کردند.

بذرافشان پیش‌بینی کرد: این رکود در ماه صفر تشدید شود ضمن اینکه از ابتدای امسال بازار طلا و جواهر به خاطر التهاب‌های نوسانی به خاطر انس جهانی، شرایط ارز و خبر‌های سیاسی و اقتصادی در سطح جهان شرایط خوبی نداشته است.

وی با اشاره به اینکه اکنون شرایط بازار طلا روال عادی را دارد، گفت: در بازار‌های جهانی تحلیل گران پیش‌بینی کردند که تا پایان سال میلادی جاری بهای هر انس طلا به سه هزار دلار خواهد رسید و به صورت تدریجی هر انس طلا ۱۵۰ تا ۱۷۰ دلار افزایش داشته است. با توجه به تحلیل‌ها، در صورتی که افزایش انس جهانی محقق شود به تبع بازار‌های داخلی در سطح دنیا تحت تأثیر قرار خواهند گرفت.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران عنوان کرد: یکی از مهمترین مسائلی که بر روی بازار طلا اثر می‌گذارد، نوسانات بازار ارز و تنش‌های سیاسی است؛ از این رو احتمال کاهش قیمت طلا در بازار‌ها خیلی کم است و با توجه به نوسانات ارز به صورت تدریجی افزایش قیمت خواهیم داشت.

وی با تأکید بر اینکه صنعت طلا در ایران شرایط خوبی ندارد، گفت: به دلیل نبود عرضه و تقاضا تولیدی‌ها نسبت به پرداخت هزینه‌های جاری دچار آسیب شده‌اند، منتظر هستیم تا دولت جدید و نمایندگان مجلس شورای اسلامی با سیاست‌گذاری درست و منطقی، تغییراتی در این صنعت ایفا کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین