کد خبر: ۹۲۷۹۹۱
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۲۱

علم‌الهدی: اگر خبرنگاری برای دشمن خبرسازی کرد، باید کنار گذاشته شود

 امام جمعه مشهد گفت: باید خبرنگاران از تمام حقوق و حدود حرفه‌ای برخوردار باشند و تمام ابزار کار در اختیار خبرنگار قرار گیرد و اگر در چنین شرایطی، خبرنگار خبرساز دشمن شد، او را کنار بگذارند.
علم‌الهدی: اگر خبرنگاری برای دشمن خبرسازی کرد، باید کنار گذاشته شود
آفتاب‌‌نیوز :

سید احمد علم‌الهدی ظهر امروز، ۱۹ مرداد، در خطبه‌های نماز جمعه مشهد در حرم مطهر رضوی (ع)، با اشاره به فرارسیدن سالروز شهادت شهید محمود صارمی و گرامیداشت روز خبرنگار، اظهار کرد: در دنیای امروز و در عرصه این نظام و انقلاب، نقش خبرنگار و رسانه، به تمام معنا اولویت دارد. دشمن جبهه‌ای تشکیل داده و در این جبهه همه تهاجمات خودش را متوجه اصول و مبانی انقلاب، نظام و اسلام کرده است و آن جبهه، «جبهه رسانه» است.

وی بر لزوم تقویت جبهه رسانه در نظام اسلامی تأکید کرد و افزود: ما در مقام دفاع از اسلام، نظام و انقلاب باید جبهه رسانه که با کارگزاری نیرو‌های انقلابی فداکار به نام «خبرنگار» اداره می‌شود را تقویت کرده و به این عزیزان رسیدگی کنیم. هر سال در این روز افراد بسیاری درباره خبر و خبرنگار صحبت می‌کنند که به قول خود خبرنگاران، این حرف‌ها دیگر تکراری شده است؛ لذا بنا ندارم حرف‌هایی از این دست بزنم، بلکه قصد دارم جریان خبر و خبرنگاری را از دیدگاه قرآن بیان کنم.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه در قرآن دو آیه در رابطه با جریان خبر وجود دارد که خداوند در آیه اول درباره نقش‌آفرینی و اثرگذاری خبرنگار و در آیه دوم در مقام ارزیابی خبر و خبرنگار بحث می‌کند، گفت: آیه اول در مورد اهمیت نقش‌آفرینی هدهد به عنوان یک خبررسان در دستگاه حاکمیت حضرت سلمان است و آیه دوم نیز آیه ۶ سوره حجرات است که خداوند در آن می‌فرماید اگر خبرنگار فاسقی برای شما خبری آورد، در آن تحقیق کنید.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی امام جمعه مشهد، علم‌الهدی در تحلیل این آیه شریفه بیان کرد: در مفهوم این آیه، خبرنگار به دو قسم خبرنگار صادق و راستگو و خبرنگار کاذب و دروغ‌گو تقسیم می‌شود؛ اگر خبر دروغ و خبرنگار خبرساز دشمن باشد، با دروغ به نفع یک جریان حرف بزند و خودش را به دشمن بفروشد، ضربه مهلکی وارد می‌کند که از هر ضربه‌ای سنگین‌تر است.

وی با تأکید بر اینکه جریان رسانه یک جبهه است. خبرنگار به عنوان رزمنده این جبهه نقش‌آفرینی می‌کند، ادامه داد: در تشکیلات نظام ما باید جریان خبرنگاری در یک مسیر و تشکل منظم و قوی دربیاید تا خبرنگاران از تمام حقوق و حدود حرفه‌ای برخوردار باشد و تمام ابزار کار در اختیار خبرنگار قرار گیرد و اگر در چنین شرایطی، خبرنگار خبرساز دشمن شد، او را کنار بگذارند.

امام جمعه مشهد با بیان اینکه نباید از کنار نیاز‌های خبرنگاران به سادگی عبور شود، اظهار کرد: جریان خبرنگاری باید در مدیریت خود خبرنگار و اهل رسانه دربیاید، امکانات بدهند و نیاز‌های آنان تأمین شود تا محتاج دشمن و عوامل دیگر نشوند و از طرفی نیز باید دستگاه‌های نظارتی توجه کنند در این جبهه، ستون پنجمی به وجود نیاید که از پشت به کشور و انقلاب خنجر بزند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین