کد خبر: ۹۲۸۰۳۹
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۵

قیمت نفت؛ برنت ۷۹ دلار و ۶۶ سنت شد

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۵۰ سنت معادل ۰.۶۳ درصد افزایش به ۷۹ دلار و ۶۶ سنت رسید.
قیمت نفت؛ برنت ۷۹ دلار و ۶۶ سنت شد
آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش رویترز، قیمت نفت در روز جمعه افزایش یافت و ۳.۵ درصد هم افزایش هفتگی را ثبت کرد. اطلاعات مثبت اقتصادی آمریکا و اظهارات سیاستگذاران فدرال رزرو این کشور مبنی بر کاهش نرخ بهره در ماه سپتامبر نگرانی در مورد تقاضا را آرام کرده و ترس از گسترش درگیری در خاورمیانه نگرانی در مورد عرضه نفت را افزایش داده است.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۵۰ سنت معادل ۰.۶۳ درصد افزایش به ۷۹ دلار و ۶۶ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با ۶۵ سنت معادل ۰.۸۵ درصد افزایش ۷۶ دلار و ۸۴ سنت معامله می‌شود.

نفت برنت بیش از ۳.۵ درصد و نفت آمریکا بیش از ۴ درصد طی یک هفته گذشته افزایش قیمت داشتند.

تحلیلگران عقیده دارند تنش‌های ژئوپلیتیک همچنان یک عامل مثبت در تعیین قیمت نفت بوده و ترس از رکود اقتصاد حداقل در حال حاضر فروکش کرده است.

بسیاری از سیاستگذاران بانک مرکزی آمریکا در روز پنجشنبه اعلام کردند تورم به اندازه کافی برای آغاز کاهش نرخ بهره پایین آمده است. کاهش بیش از حد انتظار تقاضا برای مزایای بیکاری در آمریکا نگرانی در مورد رکود اقتصاد در این کشور را از بین برده و از قیمت نفت حمایت کرده است.

گزارش اداره آمار چین مبنی بر افزایش سریع‌تر از حد انتظار شاخص قیمت مصرف‌کننده در این کشور هم از عوامل بالا رفتن قیمت نفت بوده است.

برخی تحلیلگران عقیده دارند تنش‌های ژئوپلیتیک در خاورمیانه که ترس از گسترش درگیری‌ها و مختل شدن عرضه نفت در منطقه را افزایش داده از دلایل بالا رفتن قیمت نفت بوده است.
ترور اعضای ارشد حماس و حزب‌الله در هفته گذشته احتمال حمله موشکی تلافی‌جویانه ایران علیه رژیم صهیونیستی را بالا برده و نگرانی نسبت به مختل شدن عرضه نفت در بزرگ‌ترین منطقه تولید کننده دنیا را افزایش داده است.

یمن همچنان به هدف قرار دادن کشتی‌های عازم رژیم صهیونیستی در حمایت از مردم فلسطین ادامه می‌دهد.

رهبران آمریکا، مصر و قطر در روز پنجشنبه از حماس و رژیم صهیونیستی خواستند در پانزدهم ماه اوت مذاکراتی برگزار کنند تا آتش بس در غزه و قرارداد آزادی گروگان‌ها نهایی شود.
جنگ روسیه و اوکراین هم همچنان ادامه دارد.

در این بین شاخص دلار ۰.۳۶ درصد کاهش یافته و خرید نفت را برای دارندگان سایر ارز‌های دنیا ارزان‌تر کرده است.

لیبی در میدان نفتی شراره شرایط اضطراری اعلام کرده و خبر از کاهش تدریجی تولید در این میدان به خاطر اعتراضات داده است که بیش از پیش از قیمت نفت حمایت می‌کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین