کد خبر: ۹۲۸۰۶۱
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۶

در کورسک روسیه چه خبر است؟

در جریان حمله اوکراین به منطقه «کورسک» روسیه، خبرگزاری نووستی ضمن آنکه وضعیت کنونی را «باثبات» توصیف می‌کند، در گزارشی می‌گوید ترجیح ارتش اوکراین بر «مانور» بوده و هنوز موفق به از بین بردن دفاع روسیه نشده است.
در کورسک روسیه چه خبر است؟
آفتاب‌‌نیوز :

دست‌کم ۱۰۰۰ سرباز اوکراینی با تانک‌ها و خودروهای زرهی این کشور در صبح روز سه‌شنبه به وقت محلی وارد خاک روسیه شده‌اند. این یکی از بزرگ‌ترین حملات اوکراین به خاک روسیه از زمان آغاز جنگ در فوریه ۲۰۲۲ بوده و «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه این اقدام اوکراین را یک اقدام شدیدا تحریک‌آمیز توصیف کرده است.

خبرنگار نظامی خبرگزاری نووستی گزارش کرد: «نیروهای امنیتی اوکراین دست از تلاش‌های خود برای حملات رعدآسا برنمی‌دارند اما اکنون در مقابل هر روستا با مانع دفاعی روسیه مواجه شده‌اند. اوکراین نه تنها به خودروهای زرهی، بلکه به وارد کردن تانک‌ها به میدان نبرد متوسل شده است و سربازان روسی دست‌کم یکی از تانک‌های اوکراین را سوزاندند.»

این خبرنگار در توصیف آنچه در امتداد منطقه کورسک می‌گذرد، بیان کرد: «ترجیح دشمن بر مانور است و هنوز آماده در هم شکستن دفاع روسیه نیست. در این حملات، اوکراینی‌ها تجهیزات زیادی را از دست داده و بالگردهای ما به طور فعالی در حال عملیات هستند.»

وی تاکید کرد: «در حال حاضر، وضعیت به ثبات رسیده است و یگان‌های ما حرکت رو به جلویی داشته‌اند. اگر دشمن نیروهای قابل‌توجهی را در مکانی غیرمنتظره به میدان نبرد نفرستد، می‌توانیم بگوییم که اوج این بحران را پشت سر گذاشته‌ایم. به ارتش ما ایمان داشته باشید؛ دشمن قطعا در خاک روسیه نابود خواهد شد.»

 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین