کد خبر: ۹۲۸۰۸۸
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱

جزئیات جلسات رای اعتماد مجلس به وزرای پیشنهادی

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس گفت: هفته آینده ۲۷ مرداد به صورت سه شیفت جلسه رای اعتماد وزرا در صحن علنی مجلس شورای اسلامی برگزار می‌شود.
جزئیات جلسات رای اعتماد مجلس به وزرای پیشنهادی
آفتاب‌‌نیوز :

علیرضا سلیمی سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به بررسی لیست کابینه در مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: دولت لیست وزرای پیشنهادی را فردا یکشنبه تقدیم مجلس شورای اسلامی می‌کند و پس از اعلام وصول اسامی وزرای پیسنهادی کمیسیون‌های تخصصی مجلس طی یک هفته رزومه و برنامه‌های وزرای پیشنهادی را بررسی می‌کنند.

وی به خبرگزاری تسنیم گفت: پس از بررسی یک هفته‌ای کمیسیون‌ها هفته آینده ۲۷ مرداد به صورت سه شیفت جلسه رای اعتماد وزرا در صحن علنی مجلس شورای اسلامی برگزار می‌شود.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس همچنین بیان داشت: جلسه علنی مجلس در هفته جاری فقط در روز یکشنبه برگزار می‌شود و جلسه آینده صحن علنی شنبه هفته آینده است.

شهرام دبیری معاون پارلمانی رئیس جمهور اظهار داشت: روز یکشنبه لیست وزرای پیشنهادی را تقدیم مجلس خواهیم کرد. وی گفت: اکثر گزینه‌های پیشنهادی برای وزارت‌خانه‌ها مشخص شده‌اند جز چند وزارت‌خانه که در حال نهایی شدن است.

کابینه متشکل از همه گرایش‌های فکری خواهد بود

محمد جعفر قائم‌پناه درباره اولویت‌های معاونت اجرایی ریاست جمهوری، اظهار داشت: اولویت ما نگاهی است که آقای پزشکیان دارد. دولت ما دولت وفاق ملی و انسجام با رویکرد‌های جدید و خردمندانه و استفاده از دانشمندان و نخبگان در اداره امور کشور است.

معاون اجرایی رئیس جمهور تصریح کرد: همان‌طور که در ابلاغ آقای پزشکیان آمده است، نهاد ریاست جمهوری و معاونت اجرایی با نگاه به چشم‌انداز، سیاست‌های کلی و قانون برنامه، وظایف خود را انجام می‌دهد. نگاه ما به همه مردم در سراسر کشور یکسان است و ایران را برای همه می‌خواهیم. همه ایران باید در دولت با گرایش‌ها و نگاه‌های مختلف، نقش داشته باشند. کابینه دولت متشکل از همه گرایش‌های فکری خواهد بود. ما باید ۸۵ میلیون ایرانی با نگاه‌ها، قومیت‌ها، فرهنگ‌ها و مناطق مختلف را نمایندگی کنیم.
 
به نوشته ایسنا، قائم پناه اظهار داشت: در نهاد ریاست جمهوری، قطعا نیاز است که اساس کار را بر رضایت‌مندی بگذاریم. بر اساس سیاست‌های کلی، حفظ کرامت انسان‌ها و احترام به حقوق مردم، اهمیت دارد. ما باید در اجرای برنامه‌ها، مردم را ارباب خود بدانیم، یعنی افرادی که به دستگاه‌های دولتی مراجعه می‌کنند، اربابان ما هستند و کارگزاران باید آنان را تکریم و احترام کنند؛ همه تلاش ما باید این باشد که دولت جمهوری اسلامی ایران، دولتی عزتمند و پرافتخار باشد تا عزت رهبری و نظام را حفظ کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین