کد خبر: ۹۲۸۰۹۰
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۹

پایان تلخ حسن یزدانی و احتمال خداحافظی از کشتی

باتوجه به مصدومیت حادی که حسن یزدانی با آن دست به گریبان است ممکن است او از دنیای کشتی خداحافظی کند.
پایان تلخ حسن یزدانی و احتمال خداحافظی از کشتی
آفتاب‌‌نیوز :

همانطور که اهل فن پیش بینی می‌کردند، کتف جراحی شده حسن یزدانی حتی در نبود تیلور نیز از پس فینال المپیک برنیامد تا اسطوره کشتی ایران وداعی تلخ با میادین قهرمانی داشته باشد.

حسن یزدانی ۸ ماه پیش کتف خود را به تیغ جراحان سپرد؛ اتفاقی که برخی از اهالی فن و در راس آن‌ها علیرضا دبیر رییس فدراسیون کشتی علی رغم همه‌حمایت ها، تلویحا آن را به منزله پایان دوران قهرمانی یزدانی دانستند.

دبیر بر سر خودش آمده بود و خوب می‌دانست کتف جراحی شده دیگر به کار المپیک نمی‌آید.

یزدانی که رقیبی هم در داخل نداشت دوست داشت به هر شکل ممکن راهی پاریس شود، پس از جراحی عازم مازندران شد و در سکوت خود را آماده حضور در المپیک کرد.

در این میان مسئولان فدراسیون کشتی و کادر فنی تیم ملی که نگران رسیدن یزدانی به المپیک بودند از کامران قاسمپور به عنوان ذخیره احتمالی یزدانی در صورت نرسیدن این کشتی گیر به پاریس نام بردند و حتی شایعاتی مبنی بر اینکه یزدانی برای کسب مجوز حضور در پاریس باید در دیدار انتخابی به مصاف کامران قاسمپور برود نیز شنیده شد.

اما طبیعی بود خبر ورود قاسمپور به چرخه نهایی ۸۶ کیلوگرم به مذاق یزدانی خوش نیاید. این موضوع هم بر خلاف قانون چرخه انتخابی بود و هم شرایط را برای حسن یزدانی که دوران ریکاوری را پشت سر می‌گذاشت و در اوج نبود، سخت‌تر از هر زمانی می‌کرد تا جاییکه حتی می‌توانست به قیمت از دست رفتن المپیک منجر شود.

به هر شکل یزدانی با تلاش مثال زدنی خود را به تورنمنت رنکینگ مجارستان رساند و با نمایشی بدون نقص به مدال طلا دست یافت؛ اتفاقی که باعث شد خیال کادر فنی تا حدی از کتف یزدانی راحت شود و به این نتیجه برسند که او می‌تواند در پاریس در حد همان همیشگی باشد.

در این میان دیوید تیلور هم به آرون بروکس باخت تا همه چیز باب میل یزدانی شود و او از فشار روانی بیرون بیاید.

المپیک آغاز شد و باز هم همه نگاه‌ها به یزدانی بود. او در دور نخست در یک مبارزه دستگرمی حریف استرالیایی را از پیش رو برداشت. مبارزه دوم برابر دارن کوروگلیف کشتی گیر روسی الاصل یونان بود که هر چند توانست تا حدی یزدانی را با کول انداز ۴ امتیازی تحت فشار قرار دهد، اما این مبارزه نیز در نهایت ۹ بر ۴ به سود یزدانی به پایان رسید. یزدانی در نیمه نهایی نیز مقابل حریف نسبتا مطرح خود از سن‌مارینو نیز باز هم به پیروزی رسید و با برتری ۷ بر یک راهی فینال شد.

طبق شنیده‌های خبرنگار ایسنا، مشکل کتف جراحی شده حسن یزدانی تا حدی از مبارزه دوم و به صورت شدیدتر از مبارزه سوم آغاز شد تا جاییکه کادر پزشکی مجبور شد از شب تا صبح با گذاشتن یخ، به هر شکل ممکن او را آماده فینال المپیک کنند.

فینال آغاز شد، اما یزدانی در همان ثانیه‌های نخست فهمید که این‌کتف سر ناسازگاری دارد و قرار نیست او را برای رسیدن به سکوی نخست المپیک و جابجایی همه رکورد‌های تاریخی یاری کند.

فینال پاریس برای یزدانی تلخ‌تر از کرمانشاه، بوداپست، توکیو و بلگراد رقم خورد، در فینال تلخ پاریس خبری از تیلور نبود، اما اینبار هم پیروزی در فینال سهم یزدانی نشد. یزدانی تا پای جان با یک دست جنگید، اما گویی قرار نبود او بالاتر از تختی بایستد و رکورد جهان پهلوان کشتی ایران را بشکند!

با توجه به وضعیت وخیم کتف یزدانی شواهد و شنیده‌ها حاکیست، سال‌ها افتخارآفرینی یزدانی در کشتی ایران به پایان رسیده و او دیگر با این کتف نمی‌تواند به تشک کشتی و عرصه قهرمانی بازگردد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین