کد خبر: ۹۲۸۱۱۵
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۸

واکنش عارف به آغوش گرفتن کیمیا و ناهید در المپیک پاریس

معاون اول رئیس‌جمهور گفت: ممکن است چالشی در کشور به وجود بیاید که یک نماینده مجلس احساس کند باید طرحی ارائه کند که این را همه دولت‌ها باید به رسمیت بشناسند.
واکنش عارف به آغوش گرفتن کیمیا و ناهید در المپیک پاریس
آفتاب‌‌نیوز :

محمدرضا عارف معاون اول رئیس‌جمهور در مراسم تکریم و معارفه معاونان قدیم و جدید پارلمانی رئیس‌جمهور در سخنانی، ضمن تشکر از معاون قدیم پارلمانی رئیس‌جمهور، گفت: ارتباط دولت با مجلس باتوجه‌به گستردگی کار و توقعاتی که نمایندگان مردم دارند و نمایندگان نیز توقعات مردم را مطرح می‌کنند، کار سنگینی است.

وی خطاب به نمایندگان مجلس و معاونان پارلمانی وزارتخانه‌ها، اظهار کرد: در یکی دو هفته آینده مسئولیت بسیار سنگینی به عهده شما خواهد بود که در یک جلسه محدودتری مطالبی را خدمت شما خواهیم بود.

معاون اول رئیس‌جمهور با بیان اینکه نگاهی که ما با امور مجلس و یا معاونت امور مجلس داریم این است که این معاونت پل ارتباطی بین دو قوه مهم است، افزود: هر اندازه این ارتباط قوی‌تر، صمیمانه‌تر، جدی‌تر و کارشناسانه‌تر باشد، دستاورد‌های بیشتری خواهد داشت.

عارف تأکید کرد: رویکردی که دولت چهاردهم دارد باتوجه‌به تجربه ارزنده‌ای که آقای پزشکیان در مجلس داشتند و بنده نیز تجربه حضور در یک دوره مجلس را دارم، این است که در یک فضای صمیمانه و برادرانه و با قبول اینکه یک هدف یک مسئولیت و یک کار داریم.

وی ادامه داد: فعلاً فضای ما به‌طورکلی اجرای قانون است و امروز اجرای قانون برنامه هفتم که این میثاق ملی است. اینکه آیا احکامی از برنامه هفتم باید اصلاح شود یا نشود، یک بحث فنی و کارشناسی است. ما قوانین را وحی منزل نمی‌دانیم، اما اجرای آن را یک اصل می‌دانیم.

مهم‌ترین محور تعامل دولت با مجلس قانون برنامه هفتم است

معاون اول رئیس‌جمهور اضافه کرد: بنابراین امروز مهم‌ترین محور تعامل ما با مجلس، اجرای قانون برنامه در کنار قوانین دیگر است. قانون برنامه هفتم دارای احکام فراوان و سمت‌وسوی بسیار خوبی است. 

عارف تصریح کرد: اینکه آیا اهدافی که در قانون برنامه است، دست‌یافتنی است و یا باید اصلاح شود، بحث امروز نیست؛ راهبرد دولت این است که امروز تمام آیین‌نامه‌ها و مقرراتی که به عهده دولت گذاشته شده با اولویت اجرا شود.

وی با تأکید بر اینکه همه باید در یک فضای رفاقتی برای یک هدف که آن هم تعالی و پیشرفت کشور است، با هم جلو رویم، گفت: بنده یک شاخصی را برای همکاری با مجلس و ارزیابی شما معاونان مطرح می‌کنم.

معاون اول رئیس‌جمهور اضافه کرد: معمولاً در همه مجالس دنیا تعدادی لایحه در دستور کار مجلس قرار می‌گیرد که یک‌روند دقیق کارشناسی دارد.

عارف تأکید کرد: معمولاً دستگاهی که نیاز به حکم دارد، در یک فضای کارشناسی ایده خود را مطرح می‌کند و یک مرحله نسبتاً طولانی دارد و لایحه تقدیم مجلس می‌شود.

وی همچنین اظهار کرد: مجلس از همه ظرفیت خودش برای اصلاح لایحه و یا تأیید یا رد آن استفاده می‌کند که به‌موازات آن قانون اساسی به نمایندگان اجازه ارائه طرح داده است، ممکن است چالشی در کشور به وجود بیاید که نماینده احساس کند باید طرحی ارائه کند که این را همه دولت‌ها باید به رسمیت بشناسند.

معاون اول رئیس‌جمهور با تبریک پیروزی جوانان ایرانی در المپیک پاریس، گفت: انسان از دیدن رفتار و کردار جوانان ایرانی با یکدیگر در صحنه المپیک احساس غرور می‌کند.

وی ادامه داد: به ورزشکاران عزیز کشورمان تبریک می‌گویم که در المپیک در دو صحنه پیروز شدند یکی صحنه رقابت بود که در خیلی از موارد ما برای اولین‌بار به این پیروزی رسیده بودیم.

معاون اول رئیس‌جمهور تأکید کرد: فراتر از آن در صحنه اخلاق بود که آدم احساس غرور می‌کرد؛ انسان وقتی رفتار و کردار ورزشکاران را نسبت به جوانان هموطن خود می‌دید، جوانانی که به هر دلیلی تصمیم به مهاجرت گرفتند که حق هر فرد است. پیام این جوانان این بود که مام وطن آمادگی کامل برای پذیرش فرزندان خود؛ ان‌شاءالله شاهد مهاجرت معکوس باشیم؛ جوانان برجسته و زبده و هم‌وطنان عزیز که به هر دلیل مهاجرت کردند، افتخار خدمتگزاری آن‌ها در داخل کشور را پیدا می‌کنیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین