کد خبر: ۹۲۸۱۲
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۳۸۸ - ۱۵:۴۷

خالد مشعل: ابومازن دروغگو است

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس اظهار داشت: «تشکیلات خودگردان فلسطین دروغگو است و حافظ منافع ملت فلسطین نیست». 

بر اساس گزارش پایگاه خبری فلسطین الیوم، خالد مشعل در همایش بلندی‌های جولان با اشاره به گزارش گلدستون خاطرنشان کرد: «برای نخستین بار است که یک گزارش بین‌المللی رژیم صهیونیستی را به خاطر تجاوز به غزه محکوم می‌کند اما تشکیلات خودگردان فلسطین از اشغالگران حمایت می‌کند و آنها را از نکوهش و محکومیت جامعه بین‌الملل نجات می‌دهد».

وی تصریح کرد: «تشکیلات خودگردان فلسطین دروغگو است و حافظ منافع ملت فلسطین نیست».

وی با اشاره به مواضع دوگانه «باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد: «اوباما از طرفی با ما سخن می‌گوید و از طرف دیگر از سیاست‌های تجاوزکارانه اسرائیل حمایت می‌کند».

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس افزود: «جنبش فتح شایستگی رهبرانی بهتر از ابومازن که دستورات "کیت دایتون" را اجرا و برای از بین بردن مقاومت تلاش می‌کند را دارد».

وی در مورد روند آشتی ملی فلسطین نیز گفت که با آشتی ملی که به ضرر اهداف و آرمان‌های ملت فلسطین مخالف است.

مشعل با بیان این مطلب افزود: «جنبش حماس خواهان تحقق آشتی ملی با هدف سامان دهی اوضاع فلسطین طبق اصول دموکراتیک و برگزاری انتخابات آزاد است تا از این طریق در مورد برنامه‌های سیاسی ملی توافق حاصل شود».

مشعل تصریح کرد: «ما خواستار بازسازی نهادهای سازمان آزادیبخش فلسطین و تشکیلات خودگردان هستیم به‌گونه‌ای این نهادها در راستای خدمت به ملت فلسطین و مقاومت در برابر اشغالگری فعالیت کنند».

خاطرنشان می‌شود گزارش 547 صفحه‌ای کمیته حقیقت‌یاب سازمان ملل متحد که با استفاده از 20 هزار صفحه سند و عکس مختلف و گفتگوی رو در رو با بیش از 200 نفر تهیه شده بود، رژیم صهیونیستی را به ارتکاب جنایات جنگی مختف در جنگ علیه نوار غزه متهم کرده است.

مقرر بود این گزارش جمعه (10 مهر) توسط کمیته حقوق بشر سازمان ملل برای پیگری جنایات جنگی رژیم صهیونیستی بررسی شود، که در پی موافقت دو جانبه سران تل آویو و تشکیلات خودگردان بررسی آن 6 ماه به تعویق افتاد و به مارس 2010 موکول شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین