کد خبر: ۹۲۸۱۴۹
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۹

پودر سوپر جاذب بهداشتی در تولید چه محصولاتی کاربرد دارد؟

سوپر جاذب‌ها مواد پلیمری پرکاربردی هستند که نمونه‌های آن را در رطوبت‌گیر محصولات دارویی و غذایی، پد‌های روزانه بانوان، پوشک کودکان و ... از نزدیک دیده‌اید.
پودر سوپر جاذب بهداشتی در تولید چه محصولاتی کاربرد دارد؟
آفتاب‌‌نیوز :

این محصول ارزشمند که به آن سیلیکاژل یا SAP نیز گفته می‌شود به دلیل قابلیت فوق‌العاده‌اش در جذب هر نوع مایعات بدون امکان نشستی، مصارف گوناگونی در صنایع مختلف اعم از تولیدات پزشکی و دارویی، کشاورزی و باغداری، بتن‌سازی، خودروسازی، کابل‌سازی، ساخت برف مصنوعی، فرآورده‌های غذایی و ... دارد. پودر جاذب عموما به یکی از روش‌های فاز آبی و یا پلیمر شدن تعلیقی تولید می‌شود. این محصول بی‌نظیر قادر است تا ۵۰۰ برابر وزن خود مایعات را جذب نموده و به صورت ژل مانند در بیاورد.

قیمت پودر جاذب بهداشتی در بازار به عوامل گوناگون مثل تغییرات قیمت ارز، برند تولیدکننده، ایرانی یا خارجی بودن، نوع بسته‌بندی و مواردی از این دست وابسته است، به طور مثال در حال حاضر قیمت پودر جاذب برند taisap که جزو بهترین نمونه‌های موجود در بازار شناخته شده نسبت به نمونه‌های داخلی آن بالاتر است، شرکت پرسال یکی از بزرگترین تامین کنندگان برتر انواع فرآورده‌های پلیمری و مواد شیمیایی در ایران است.

کاربرد پودر جاذب بهداشتی در صنعت

همانطور که قبلا هم گفتیم پودر سوپر جاذب بهداشتی توانایی بالایی در جذب روغن‌ها، مواد شیمیایی و مایعات مبتنی بر آب دارد و در صنایع مختلف بسیار محبوب است. پودر جاذب ماده‌ای عالی برای جبران کمبود مواد غذایی مورد نیاز گیاه، کاهش مصرف کود و حفظ رطوبت موجود در خاک و کمک به بهبود کیفی آن است، به همین علت در صنعت کشاورزی و باغداری به وفور از آن استفاده می‌شود، اما بیشترین حوزه کاربرد پودر جاذب بهداشتی در صنعت غذا، دارو و مواد پزشکی و بهداشتی است.

استفاده از محصولات مبتنی بر پودر جاذب در صنعت پزشکی کمک می‌کند تا بتوان مایعات مختلف اعم از خون، ادرار، بزاق و مدفوع که به عنوان یک خطر بیولوژیکی برای انسان و طبیعت شناخته می‌شوند را به شکلی ایمن و استاندارد پاکسازی و دفع کرد، در نتیجه از این محصول پلیمری در ساخت پد‌های پیشرفته جراحی، زیرانداز بهداشتی بیمار، کیسه ساکشن و ... استفاده می‌کنند.

همچنین پودر سوپر جاذب بهداشتی یکی از مهم‌ترین مواد اولیه مورد نیاز در تولید پد‌های بهداشتی بانوان، محصولات بزرگ‌سالان و پوشک‌های کودکان است. پوشک‌های تولید شده با این ماده نه تنها هیچگونه حساسیت، عفونت و التهاب پوستی را ایجاد نمی‌کنند بلکه قادر هستند برای مدت زمانی طولانی بدن کاربر را خشک و تمیز نگهدارند. به این ترتیب، اینگونه محصولات بهداشتی می‌توانند به رضایت بیشتر مصرف‌کنندگان و صرفه‌جویی در مصرف الیاف سلولزی کمک کنند.

پودر سوپر جاذب بهداشتی در تولید چه محصولاتی کاربرد دارد؟

جالب است بدانید پودر‌های جاذب بهداشتی تأثیری مثبت در ماندگاری بیشتر مواد غذایی و خوراکی نیز دارند، زیرا این نوع هموپلیمر‌ها به مدیریت رطوبت این محصولات کمک نموده و مانع از فاسد شدن زود هنگام آن‌ها می‌شوند. به طور کلی استفاده از پودر جاذب بهداشتی به دلیل قابلیت جذب بالای آب، غیر سمی بودن، قابلیت تجدیدپذیری، پایداری بالا در شرایط مختلف و قیمت مناسب از نظر تجاری و بهداشتی بسیار ارزشمند است و همین ویژگی‌ها سبب شده تا سالانه بیش از یک میلیون تن از این ماده در جهان تولید شود. در واقع هر کجا که بحث مدیریت مایعات و پاکسازی آن‌ها مطرح می‌شود پودر جاذب اولین گزینه پیشنهادی است. 

برای خرید پودر جاذب بهداشتی باکیفیت و مقرون‌به‌صرفه می‌توانید از طریق تماس با کارشناسان فروش هلدینگ پرسال ارتباط برقرار کرده و این محصول را به صورت اورجینال و با درجه کیفی ممتاز از این شرکت بازرگانی معتبر خریداری نمایید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین