کد خبر: ۹۲۸۲۱
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۳۸۸ - ۱۳:۰۳

توضیحات ترکان درباره گفتگوی منتسب به وی در خبرگزاری دولت

ترکان: متن منتشره تحریف شده‌است
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مهندس اکبر ترکان متن گفتگوی منتسب به خود را که روز دوشنبه توسط برخی رسانه‌ها به نقل از ایرنا منتشر شده، تحریف شده و عاری از حقیقت دانست.

عضو شورای مرکزی حزب اعتدال و توسعه در گفتگو با خبرنگار سیاسی آفتاب، با اشاره به اینکه در گفتگوی روز یکشنبه خبرگزاری دولت با وی دو سوال اصلی مطرح شده که او نیز پاسخ صریح و روشنی به آنها داده‌است، مصاحبه منتشر شده از او در برخی سایتها و روزنامه‌های رسالت و ایران به نقل از ایرنا را تکذیب کرد.

ترکان گفت: «در پاسخ خبرنگار ایرنا مبنی بر اینکه نظر شما درباره شعار "استقلال، آزادی، جمهوری ایرانی" چیست؟ تصریح کرده‌ام که این شعار راصحیح نمی‌دانیم و شعار صحیح از نظر ما بر اساس فرمایش امام راحل استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی است».

وزیر اسبق دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح افزود: «من در این مصاحبه همچنین درباره نظر مهندس موسوی درباره این شعار هم تاکید کرده‌ام که تا جایی‌که مطلعم ایشان هم بر اساس فرمایش امام(ره) در بیانیه اخیر به جمهوری اسلامی نه یک کلمه بیش و نه یک کلمه کم تاکید کرده‌اند و این مساله غیرقابل انکار است».

وی همچنین با تاکید بر اینکه اساساً در این گفتگو به صورت خاص درباره «سبزها» هیچ اظهار نظری نکرده‌است، افزود: «من معترضین فعلی را به سه دسته تقسیم کرده و درباره هریک از آنها توضیحاتی دادم و حساب معترضین به مسائل انتخابات را از مخالفان نظام و رهبری جدا دانستم».

ترکان تصریح کرد: «بارها توضیح داده‌ایم که ممکن است گروه‌های که با اصل نظام و ولایت فقیه مشکل دارند هم درصدد بهره‌برداری از اعتراضات به‌ نفع خود باشند اما ما نباید اجازه دهیم تا آنها در رسیدن به خواست خود موفق باشند».

وزیر راه و ترابری در دولت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی افزود: «ما نباید میلیون‌ها نفری که به‌حق، نسبت به برخی زشتی‌ها و انحراف‌ها از راه و مسیر امام و انقلاب و رفتارهای دولت اعتراض دارند و درعین حال به انقلاب، نظام و ولایت فقیه هم دلبستگی دارند به عنوان معاندین نظام معرفی کنیم و خوشحال باشیم که مخالفان دولت و عملکرد آن را با برچسب مخالف نظام حذف کرده‌ایم».


این عضو شورای مرکزی حزب اعتدال و توسعه این‌گونه تحریف اخبارو اظهار‌نظرها را توسط برخی رسانه‌ها مصداق عملکرد ناآگاهانه و حرکت در مسیر خواست مخالفان نظام، رهبری و انقلاب دانست و تصریح کرد: «به محض اطلاع از انتشار متن تحریف شده سخنانم در خبرگزاری دولت، با آنها تماس گرفتم و خواستار اصلاح آن شدم، اما آنها به‌جای اصلاح متن، کل مطلب را از روی خروجی سایت ایرنا حذف کردند».

ترکان افزود: «متاسفانه در مدت نه‌چندان طولانی‌ای که گفتگوی منتسب به بنده، روی خروجی ایرنا قرار داشت چند روزنامه و سایت هم آن‌را به نقل از خبرگزاری دولت منتشر کرده‌اند، غافل از اینکه این متن دقایقی بعد حذف شده‌است».

این عضو شورای مرکزی حزب اعتدال و توسعه با بیان اینکه در شرایط فعلی رسانه‌ها باید با هوشیاری و دقت‌ عمل بیشتری به انعکاس مطالب بپردازند ابراز امیدواری کرد که خبرگزاری دولت و رسانه‌های دیگری که این اظهارات را به نقل از وی منتشر کرده‌اند به‌نحو مقتضی نسبت به جبران آن اقدام نمایند.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین