کد خبر: ۹۲۸۲۵۱
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۰۸

قوانین عجیب و غریب برای ورزشکاران در المپیک

یک روز بیشتر به جشن اختتامیه بازی‌های المپیک پاریس ۲۰۲۴ نمانده و بد نیست برخی از قوانین عجیبی که ورزشکاران حاضر در این رویداد بزرگ موظب به رعایت کردن‌شان هستند را با هم بخوانیم.
قوانین عجیب و غریب برای ورزشکاران در المپیک
آفتاب‌‌نیوز :

ورزشکارانی که در المپیک شرکت می‌کنند ملزم به رعایت برخی نکات هستند، اما بعضی از این موارد آنقدر جالب هستند که شاید باور کردنشان دشوار باشد. مثلاً اینکه چرا کشتی‌گیران هنگام کشتی نیاز به دستمال دارند؟ یا چرا جوراب دوچرخه‌سواران باید فقط تا وسط ساق پا باشد؟ این مطلب را بخوانید تا جواب این سوالات را بگیرید.

صورت بوکسور‌ها باید شش تیغه شود

ریش و سبیل شرکت‌کنندگان در مسابقات بوکس باید به صورت کامل تراشیده شده باشند یا مو‌های صورتشان باید بسیار کم و محدود باشد به این دلیل که بریدگی‌ها و جراحات به راحتی قابل مشاهده باشند تا خطر ساییدگی‌ها کاهش یابد و مصدوم به سرعت تحت مداوای پزشکان قرار بگیرد.

ژیمناست‌ها نمی‌توانند لاک ناخن بزنند

ژیمناست‌ها مجاز به استفاده از لوازم آرایشی رنگارنگ هستند، اما لاک ناخن مجاز نیست. این ورزشکاران یا نباید اصلا لاک بزنند یا می‌توانند از لاک بی‌رنگ بر روی ناخن‌های خود استفاده کنند. زیرا برای اطمینان از سلامت و گردش خون ژیمناست، داوران باید رنگ ناخن آن‌ها را به وضوح ببینند.

دوچرخه‌سواران بی‌ام‌ایکس باید پیراهن خود را داخل شلوار بگذارند

دوچرخه‌سواران بی‌ام‌ایکس برای جلوگیری از گیرکردن لباس‌شان به قسمت‌های متحرک دوچرخه و جلوگیری از تصادف، موظفند پیراهن خود را داخل شلوار بگذارند.

بسکتبالیست‌ها نباید به حلقه آویزان شوند

بازیکنان بسکتبال اجازه ندارند به حلقه بسکتبال آویزان شوند، این کار برای جلوگیری از آسیب‌های فیزیکی و خسارت رساندن به تجهیزات ورزشی است.

رکورد‌های جهانی شنا به صورت خودکار ثبت نمی‌شوند

این یکی واقعا شگفت‌انگیز است. زمان رکوردشکنی ستاره‌های شنا باید فکس شود. بله، حتی امروز و در این دوره و زمانه اگر یک شناگر رکورد جهانی را بشکند باید آن را از طریق فکس ارسال کنند، زیرا ثبت رکورد ابتدا باید توسط سازمان فینا تأیید شود!

کشتی‌گیران باید با خود دستمال داشته باشند

کشتی‌گیران المپیک باید یک دستمال در لباس خود داشته باشند تا هنگام خونریزی در مسابقه از آن استفاده کنند.

ناخن‌های پای ورزشکاران واترپلو باید قبل از مسابقه چک شود

رعایت بهداشت ناخن‌های پا برای هر آدمی ضروری‌ست، اما بازیکنان واترپلو مخصوصاً باید ناخن‌های پای خود را کوتاه کنند تا از خراشیدگی در زیر آب جلوگیری شود. یک داور انگشتان پای آن‌ها را بررسی می‌کند.

مو‌های تمیز فقط برای مسابقات کاراته

بچه‌های کاراته حتماً قبل مسابقه مو‌های خود را با شامپو بشویید، زیرا داوران در این رشته ورزشی این اختیار را دارند که اگر تشخیص بدهند که مو‌های یکی از ورزشکاران کثیف است، او را رد صلاحیت کنند. کتاب قوانین می‌گوید مو‌های تمیز همچنین خطر انتقال عفونت‌ها و بیماری‌ها را در طول نبرد نزدیک کاهش می‌دهد.

متأسفانه کاراته این بار در لیست ورزش‌های پاریس ۲۰۲۴ قرار نگرفت.

لباس‌های والیبال ساحلی با پرتاب سکه تعیین می‌شوند

لباس‌های والیبال ساحلی رنگ‌های متضاد زیادی دارند، اما چه اتفاقی می‌افتد اگر دو کشور با رنگ‌های یکسان با یکدیگر روبرو شوند؟ خوب در این مرحله پرتاب سکه مشخص می‌کند که کدام تیم باید لباسش را عوض کند.

جوراب دوچرخه‌سواران باید تا نیمه ساق پا باشد

دوچرخه‌سواری المپیک یک قانون غیرمعمول دارد: جوراب‌ها نباید از وسط ساق پا بالاتر بروند. این قانون برای حفظ رقابت منصفانه و سازگاری آیرودینامیکی است. جوراب‌های بلندتر می‌توانند با کاهش کشش، مزیت آیرودینامیکی ایجاد کنند و یکسان بودن اندازه جوراب‌ها باعث می‌شود که همه دوچرخه‌سواران در شرایط یکسان رقابت کنند.

سوارکاران باید ساکت باشند

سوارکاران در المپیک باید ساکت باشند. در المپیک ۱۹۳۲ یک سوارکار سوئدی به دلیل صدای بسیار آهسته‌ای که از دهانش خارج شد جریمه شد و نامش در آخر لیست امتیازات قرار گرفت، بااینکه تاکید می‌کرد که این صدا به خاطر جابجا کردن زین بود نه به دلیل کنترل کردن اسبش.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین