کد خبر: ۹۲۸۲۶۳
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۵۲

دلایل مهم برای خوش‌بینی به آینده بازار ارز دیجیتال

با وجود نوسانات اخیر بازار ارز دیجیتال، تحلیلگران نشانه‌هایی قوی از رشد و پتانسیل در بازار می‌بینند.
دلایل مهم برای خوش‌بینی به آینده بازار ارز دیجیتال
آفتاب‌‌نیوز :

تحلیلگر معروف ارز دیجیتال، لارک دیویس، هشت دلیل برای خوش‌بینی سرمایه‌گذاران نسبت به آینده ارز‌های دیجیتال عنوان کرده است.

۱. نگرانی‌های زودرس نسبت به رکود بازار‌ها

در حالی که نگرانی‌هایی درباره رکود بازار از سوی معامله‌گران وجود دارد، داده‌های اقتصادی اخیر تصویر مثبتی را از وضعیت اقتصادی نشان می‌دهند. در حال حاضر، بازار کار در ایالات متحده در وضعیت قوی قرار گرفته است، همچنین تعداد ورشکستگی‌ها نیز در حال کاهش است. عوامل اخیر نشان می‌دهند اقتصاد آمریکا ممکن است مقاوم‌تر از آنچه انتظار می‌رود عمل کند و این مهم، احتمال رکود فوری بازار را کاهش می‌دهد.

۲. انتظار کاهش نرخ بهره

در سمت دیگر، پیش‌بینی می‌شود نرخ بهره به‌زودی کاهش پیدا کند. این احتمال حتی در ماه سپتامبر نیز پابرجاست. نرخ بهره پایین‌تر معمولاً باعث افزایش نقدینگی در بازار می‌شود که این موضوع می‌تواند بر دارایی‌های پرریسک مانند ارز‌های دیجیتال تاثیر مثبتی بگذارد. سرمایه‌گذاران امیدوارند روند این کاهش‌ها باعث تقویت بازار شود.

۳. تثبیت بازار ژاپن

نوسانات اخیر در بازار ژاپن، به‌ویژه مسیر تجارت حمل و نقلی، کاهش یافته است. تصمیم بانک ژاپن برای افزایش نیافتن نرخ بهره به ثبات مالی جهانی کمک کرده و می‌تواند تاثیر آرام‌کننده‌ای بر بازار‌های جهانی داشته باشد.

۴. ثبات در خاورمیانه

ثبات نسبی خاورمیانه خطر اختلال در عرضه جهانی نفت و تورم را کاهش داده است. این ثبات برای حفظ تعادل اقتصادی جهانی و کاهش عدم قطعیت‌های بازار، به‌ویژه ارز‌های دیجیتال، بسیار مهم است.

۵. رشد ETF‌های بیت کوین

ETF‌های بیت کوین شاهد جریان قابل‌توجه سرمایه‌گذاری بوده‌اند، به‌طوری‌که خرید‌های روزانه از تعداد بیت کوین‌های جدید تولیدشده فراتر رفته است. به عنوان مثال، اخیراً شاهد ورودی خالص ۲۸۳.۸۷ میلیون دلار به ETF‌های بیت کوین بودیم که این نشان‌دهنده چشم‌انداز صعودی BTC و بازار ارز‌های دیجیتال به طور کلی است.

۶. شاخص Pi Cycle نشانه‌هایی از رشد بیشتر را نشان می‌دهد

شاخص Pi Cycle، که به پیش‌بینی دقیق اوج‌های قیمتی بیت کوین معروف است، نشان می‌دهد بازار هنوز به اوج خود نرسیده است. این بدان معناست که هنوز جا برای افزایش بیشتر بیت کوین پیش از رسیدن به اوج ارزش آن در چرخه فعلی بازار وجود دارد.

۷. افزایش نقدینگی جهانی

نقدینگی جهانی به دلیل اقدامات بانک‌های مرکزی در سراسر دنیا و همچنین افزایش عرضه پول در حال افزایش است. رشد نقدینگی معمولاً از افزایش قیمت دارایی‌ها، از جمله ارز‌های دیجیتال، حمایت می‌کند. این مساله می‌تواند روند فعلی را نیز تحت تاثیر قرار دهد.

۸. تاثیر احتمالی انتخابات ایالات متحده

انتخابات آینده ایالات متحده می‌تواند منجر به اتخاذ تدابیر تثبیت‌کننده بازار و احتمالاً سیاست‌های حمایتی از ارز‌های دیجیتال شود. در میان کاندیدا‌های منتخب، به‌ویژه دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده، درباره هدایت یک انقلاب دیجیتال در آمریکا در صورت انتخاب مجدد سخن گفته است. این رویکرد می‌تواند چشم‌انداز بازار را تقویت کند.

با اینکه بازار ارز‌های دیجیتال در هفته‌های اخیر با چالش‌هایی روبه‌رو شده‌اند، هشت عامل ذکرشده نشان می‌دهد دلایلی برای خوش‌بینی معامله‌گران به آینده بازار ارز‌های دیجیتال وجود دارد. با کاهش نرخ بهره مورد انتظار، افزایش نقدینگی جهانی و تاثیرات احتمالی انتخابات پیش روی ایالات متحده، چشم‌انداز ارز‌های دیجیتال همچنان مثبت به نظر می‌رسد.

سلب مسئولیت: همان‌طور که بر همگان روشن است، ورود به معاملات در هر نوع بازاری نیازمند دانش و تجربه کافی است. این گزارش تجارت‌نیوز تنها در راستای تحلیل داده‌ها و اخبار مربوطه است و این مجموعه هیچ‌گونه پیشنهادی برای هر نوع معامله‌ای به خوانندگان محترم ارائه نمی‌دهد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین