کد خبر: ۹۲۸۲۷۵
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۸

چرا قیمت دلار کاهش یافت؟

قیمت دلار در آغاز چهارمین هفته مردادماه با افت 1300 تومانی روبه‌رو شد. اما کدام سیگنال‌ها قیمت دلار را تا این حد کاهشی کردند؟
چرا قیمت دلار کاهش یافت؟
آفتاب‌‌نیوز :

بررسی اخبار و رویداد‌های چند روز گذشته حکایت از این دارد که احتمال وقوع درگیری میان ایران و اسرائیل تا حدودی کاهش پیدا کرده است. این مساله می‌تواند مهم‌ترین سیگنال برای برگشت قیمت دلار به کریدور پنجم باشد.

نمایندگی ایران در سازمان ملل امروز با تاکید بر در اولویت قرار داشتن برقراری آتش‌بس پایدار در غزه، اعلام کرد ایران از حق دفاع مشروع خود استفاده می‌کند؛ اما امیدوار است پاسخ به گونه‌ای باشد که به آتش‌بس احتمالی در غزه آسیب نرساند. به نظر می‌رسد این موضع ایران حاکی از این است که ایران تمایل دارد راه‌حل مسالمت‌آمیز را در پیش گیرد.

سیگنال مثبت انتخابات آمریکا به بازار ارز

از سوی دیگر، موضوع انتخابات آمریکا در میان است که از دیدگاه کارشناسان اقتصادی بر بازار ارز اثر مستقیم دارد. در نظرسنجی‌های انجام‌شده طی روز‌های اخیر کامالا هریس با چهار درصد اختلاف از دونالد ترامپ پیش افتاده است. این موضوع که هریس موافق پیشبرد مذاکره با ایران است بر کاهش انتظارات تورمی و امید برای احیای برجام تاثیر بسزایی می‌گذارد.

موضوع دیگری که بر ریتم کاهشی قیمت دلار در روز شنبه تاثیر گذاشت مساله عدم رشد جدی قیمت نفت است. این ثبات نسبی در قیمت نفت نشان می‌دهد تحلیلگران احتمال وقوع جنگ تمام‌عیار میان ایران و اسرائیل را جدی نمی‌دانند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین