کد خبر: ۹۲۸۲۷۹
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۴

آسیب‌های اجتماعی، در دستور کار دولت چهاردهم

۵ آسیب اجتماعی مانند کودکان کار، طلاق، اعتیاد،حاشیه نشینی و مفاسد اقتصادی در جامعه ما وجود دارد که علاوه بر اینکه در بیانات رهبری هم تاکیده شده در طول برنامه ششم و در ادامه در برنامه هفتم هم باید مورد توجه قرار می گرفت؛ اما بر اثر ناکارآمدی برخی از مدیران در موضوع طلاق از ابتدای برنامه ششم تا انتها،۲۰ درصد به آمار آن افزوده شد. جامعه ما آسیب های اجتماعی عدیده ای دارد.
آسیب‌های اجتماعی، در دستور کار دولت چهاردهم
آفتاب‌‌نیوز :

۵ آسیب اجتماعی مانند کودکان کار، طلاق، اعتیاد، حاشیه نشینی و مفاسد اقتصادی در جامعه ما وجود دارد که علاوه بر اینکه در بیانات رهبری هم تاکیده شده در طول برنامه ششم و در ادامه در برنامه هفتم هم باید مورد توجه قرار می‌گرفت؛ اما بر اثر ناکارآمدی برخی از مدیران در موضوع طلاق از ابتدای برنامه ششم تا انتها،۲۰ درصد به آمار آن افزوده شد. جامعه ما آسیب‌های اجتماعی عدیده‌ای دارد.

اینکه شما امروز با حجمه‌ای از افاغنه مواجه هستید که از همه خدمات اجتماعی و شهری در کشور استفاده می‌کنند؛ و به تدریج عملکردی جز افزایش ناامنی در جامعه ندارند نشانه برنامه‌های غلط و راهبرد‌های ناکاآمد در ورود مهاجرین است.۵ آسیب اجتماعی مانند کودکان کار، طلاق، اعتیاد، حاشیه نشینی و مفاسد اخلاقی در جامعه ما بیداد می‌کند که علاوه بر اینکه در بیانات رهبری هم تاکیده شده در طول برنامه ششم و در ادامه در برنامه هفتم هم باید مورد توجه قرار می‌گرفت. اما بر اثر ناکارآمدی مدیران در موضوع طلاق از ابتدای برنامه ششم تا انتها،۲۰ درصد به آمار آن افزوده شد.

یکی از آسیب‌های جامعه ما آب رفتن طبقه متوسط است. با اشاره به ماجرای وصیت امام علی به مالک اشتر درباره قشر متوسط در نهج البلاغه که می‌گوید این مردم سرمایه اجتماعی ما هستند و در جنگ‌ها حاضر می‌شوند و دفاع می‌کنند. بنابرای ما سیاستهایمان به گونه‌ای بوده که دهک‌های متوسط آب رفته و سقوط کرده به طبقات پایین نزول کرده و ۴ درصد مردم فقط در رفاه و آسایش هسستند که نظام را تهدید می‌کند. عدالت آموزشی وجود ندارد، چطور شده که اکنون در مدارس دولتی هم از دانش آموز پول قابل توجهی می‌گیرند. نماینده‌های مجلس قوانینی را به مجلس پیشنهاد می‌کند که ماشین و خانه بالای یک مبلغی باید مالیات بدهند.

این از نظر شرعی هم ایراد دارد شما دارید مالیات از تورم می‌گیرید و این منصفانه نیست. مردم در آن خانه زندگی میکنند و از ماشین استفاده می‌کنند چرا باید مالیات بر تورم بدهند تورمی که سیاست‌های غلط دولت ایجاد کرده است. این آن چیزی است که باعث شده مردم از انتخابات و مشارکت قهر کنند. برای توجه به وضعیت کشور در این شرایط که هر آن ممکن است تحریم جدیدی علیه کشور صادر شود باید بگویم که چرا رئیس جمهور نباید تیم کارشناسی قوی داشته باشد همه این‌ها به جیب و سفره مردم برمی گردد. ما کشور فقیری نیستیم.

مایک درصد منابع جهان را در اختیار داریم یک درصد جمعیت جهان را داریم و ۷ درصد ثروت جهان مال ماست و باید درست مدیریت شود با مبارزه با فساد وفقط شعار ندهیم در عمل با دولتمردان فاسد هم مقابله کنیم مانند فساد چای دبش. با مافیا‌هایی که عرصه زندگی را بر مردم تنگ می‌کنند مقابله کنند. در رفع احتیاجات مردم با توجه به عدالت اجتماعی و تحقق سیاست‌های عدالت محور آشتی بین دولت و ملت را ایجاد کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین