کد خبر: ۹۲۸۲۹۰
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۷:۵۳

وزیر خارجه اردن: با هدف جلوگیری از گسترش تنش‌ها به تهران سفر کردم

وزیر امور خارجه اردن اعلام کرد لولویت ما اکنون متوقف‌سازی حملات علیه غزه است.
وزیر خارجه اردن: با هدف جلوگیری از گسترش تنش‌ها به تهران سفر کردم
آفتاب‌‌نیوز :

«ایمن الصفدی»، وزیر امور خارجه اردن اعلام کرد: جامعه جهانی باید برای توقف جنگ و آتش‌بس در غزه، بر اسرائیل فشار بیاورد.

الصفدی در گفتگو با شبکه العربیه اظهار داشت: «سفر من به تهران با هدف جلوگیری از گسترش دامنه تنش‌ها انجام شد. اردن خطاب به ایران و اسرائیل تاکید کرده که اجازه بکارگیری حریم هوایی‌اش را نخواهد داد. ما به ایران و اسرائیل اعلام کرده‌ایم که هرگونه هدفی در آسمان اردن را ساقط خواهیم کرد.»

الصفدی با بیان اینکه بین موضع رسمی و مردمی اردن در قبال فلسطین تفاوتی وجود ندارد، گفت: اولویت ما اکنون متوقف‌سازی حملات علیه غزه است.

وی در پایان با تاکید بر اینکه باید بر موفقیت مذاکرات آتش‌بس در غزه تمرکز کزد، اظهار داشت: مذاکرات همچنان محکوم به سقفی است که نتانیاهو تعیین کرده است.

پس از ترور شهیدان اسماعیل هنیه و «فؤاد شکر»، «ایمن الصفدی» وزیر امور خارجه اردن اوایل هفته گذشته به تهران سفر کرد. الصفدی روز یکشنبه گذشته اعلام کرد: «به همتای ایرانی خود گفتم من در تهران، حامل پیامی از سوی اسرائیل نیستم».

 الصفدی با بیان اینکه اولین گام جلوگیری از تنش در منطقه، توقف جنگ اسرائیل علیه غزه است»، تصریح کرد: هدف از سفر من به تهران، حل اختلافات بین دو کشور به صورت صریح و شفاف است؛ به نحوی که در راستای منافع دوجانبه ما باشد». 

وزیر خارجه اردن همچنین با علی باقری سرپرست وزارت امور خارجه کشورمان دیدار کرد. باقری بر عزم جدی ایران برای پاسخگویی به رژیم صهیونیستی در پی ترور اسماعیل هنیه رئیس فقید دفتر سیاسی حماس تأکید کرد.

اسماعیل هنیه روز چهارشنبه دهم مرداد ماه در پی اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی در حالی که به عنوان مهمان مراسم تحلیف مسعود پزشکیان در تهران حضور داشت به شهادت رسید. مقامات ایرانی پس از آن اعلام کردند که پاسخ قاطع و پشیمان کننده‌ای به این رژیم خواهند داد. 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین