کد خبر: ۹۲۸۳۱۳
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۶
همراه با المپیک ۲۰۲۴ پاریس.

هتریک آقای رکورد؛ تالاخادزه ۲ رقمی شد

غول وزنه‌برداری جهان با کسب نشان طلای المپیک پاریس به یکی از اسطوره‌های این رشته تبدیل شد.
هتریک آقای رکورد؛ تالاخادزه ۲ رقمی شد
آفتاب‌‌نیوز :

پیکار‌های وزنه‌برداری سی و سومین دوره بازی‌های المپیک با رقابت‌های دسته فوق سنگین این رشته به پایان رسید. در این دسته علی داودی نماینده ایران بود که رقابت سختی را با عنوان داران جهان و المپیک داشت، اما در نهایت نتوانست عنوانی بهتر از چهارم را کسب کند.

اختلاف رکورد وی با تالاخادزه بیش از ۲۰ کیلوگرم بود.

در دسته به اضافه ۱۰۲ کیلوگرم لاشا تالاخادزه گرجستانی قهرمان جهان و المپیک، گورمیناسیان بحرینی نایب قهرمان جهان و دارنده مدال نقره المپیک و لالایا رامنستانی قهرمان اروپا از مدعیان اصلی رسیدن به سکو بودند. مان اسعد سوریه‌ای و دارنده مدال برنز المپیک توکیو از دیگر نفراتی بود که برای رسیدن به مدال المپیک تلاش کرد.

لاشا تالاخادزه که در یک دهه گذشته قدرت بلامنازع دسته فوق سنگین وزنه‌برداری جهان بود با کسب سومین مدال طلای المپیک به افتخارآفرینی خود ادامه داد. تالاخادزه از سال ۲۰۱۵ تا کنون ۳ طلای المپیک و ۷ طلای جهان را کسب کرده و در این سال‌ها هماوردی برای وی در دنیای فولاد سرد پیدا نشده است.

غول گرجستانی با کسب نشان طلای بازی‌های المپیک پاریس شمار طلا‌های خود را در المپیک و جهان ۲ رقمی کرد.

تالاخادزه در دسته فوق سنگین با مهار ۲۱۵ کیلوگرم در یکضرب، ۲۵۵ کیلوگرم دوضرب و ثبت مهار مجموع ۴۷۰ کیلوگرم هتریک طلا کرد.

این غول گرجستانی در ۱۰ سال گذشته با بهداد سلیمی، سعید علی حسینی، علی داودی، علیرضا یوسفی و آیت شریفی رقابت داشت که در تمام این رقابت‌ها موفق به کسب نشان طلای جهان و المپیک شد.

اوج قدرت‌منایی لاشا تالاخادزه در سال ۲۰۲۱ بوده که موفق به رکورد بی نظیر ۲۲۵ کیلوگرم یکضرب، ۲۶۷ کیلوگرم دوضرب و ثبت مجموع ۴۹۲ کیلوگرم شد.

بسیاری از کارشناسان باور داشتند که غول گرجستانی در نهایت موفق به ثبت مجموع نیم تن خواهد شد، اما افول وی از مسابقات جهانی ۲۰۲۲ کلمبیا شروع شد و به احتمال زیاد پاریس آخرین آوردگاه المپیک او است.

تلاخادزه در ۱۰ سال حضور در پولادسرد بیش از ۲۰ بار رکورد جهان و المپیک را جابجا کرد. وی اکنون تمام رکورد‌های موجود دسته فوق سنگین را در اختیار دارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین