کد خبر: ۹۲۸۳۹۱
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۶

قاچاقچیان عتیقه در بوشهر دستگیر شدند

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان بوشهر گفت: قاچاقچیان اشیاء عتیقه با رصد اداره‌کل اطلاعات استان دستگیر شدند.
قاچاقچیان عتیقه در بوشهر دستگیر شدند
آفتاب‌‌نیوز :

اسماعیل سجادی‌منش صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اداره‌کل اطلاعات استان بوشهر با اشراف کامل از تحرکات قاچاقچیان اشیا عتیقه و تحت نظر گرفتن مجرمین و رصد اطلاعاتی دقیق با اقدامات پیچیده اطلاعاتی و امنیتی، این تیم را با کمک همکاران انتظامی در حین معامله در استان فارس به دام انداختند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان بوشهر افزود: این تیم با قاچاق اشیای عتیقه و تاریخی با قدمت بیش از ۲ هزار سال از استان‌های جنوبی به شهر شیراز، قصد فروش آن را داشتند که با تلاش و رصد دقیق اطلاعاتی سربازان گمنام امام زمان (عج) استان بوشهر و حضور به موقع نیرو‌های خدوم انتظامی دستگیر و اشیا تاریخی به بوشهر عودت داده شد.

او اضافه کرد: یکی از اشیا کشف شده با قدمت بیش از ۲ هزار سال، نقابی از جنس طلا بوده که در معامله قاچاقچیان چند ده میلیارد در حال معامله بوده است.

سجادی‌منش ضمن تقدیر و تشکر از هوشیاری و اشراف اداره کل اطلاعات استان بوشهر و فرماندهی انتظامی استان بوشهر و دستگاه قضائی خاطرنشان کرد: ابنیه‌ها، آثار و اشیا عتیقه بخش مهمی از تاریخ، تمدن و فرهنگ این آب و خاک بوده و بدون تردید هر شخصی که سودای تعرض به این تاریخ و فرهنگ را در سر داشته باشد با هوشیاری سربازان گمنام امام زمان (عج)، نیرو‌های جان برکف انتظامی و یگان حفاظت میراث فرهنگی در چنگال قانون و دستگاه مقتدر قضائی قرار خواهند گرفت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین