کد خبر: ۹۲۸۴۷۷
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۳

اسماعیل خطیب؛ نگاهی به سوابق و زندگی نامه وزیر پیشنهادی اطلاعات

رئیس‌جمهور لیست وزرای پیشنهادی را برای اخذ رأی اعتماد از مجلس به هیأت رئیسه ارسال کرد و حجت الاسلام «سید اسماعیل خطیب» به عنوان وزیر پیشنهادی اطلاعات معرفی شده است.
اسماعیل خطیب؛ نگاهی به سوابق و زندگی نامه وزیر پیشنهادی اطلاعات
آفتاب‌‌نیوز :

مسعود پزشکیان رئیس جمهوری اسلامی ایران پیش از ظهر امروز لیست وزرای پیشنهادی را جهت اخذ رأی اعتماد از خانه ملت، به مجلس شورای اسلامی ارسال کرد که از سوی هیأت رئیسه اعلام وصول شد.

حجت الاسلام سید اسماعیل خطیب وزیر فعلی اطلاعات به عنوان وزیر پیشنهادی اطلاعات در دولت چهاردهم به مجلس معرفی شده است.

وزیر فعلی اطلاعات، متولد سال ۱۳۴۰ در قائنات است، سید اسماعیل خطیب در ۳ شهریور ۱۴۰۰ از سوی سید ابراهیم رئیسی به‌عنوان وزیر پیشنهادی اطلاعات در دولت سیزدهم به مجلس شورای اسلامی معرفی شد و با تعداد ۲۲۲ رأی موافق، ۴۸ رأی مخالف و ۱۷ رأی ممتنع از مجلس شورای اسلامی برای تصدی وزارت اطلاعات رأی اعتماد گرفت.

حضور در درس خارج فقه رهبر معظم انقلاب و آیات عظام فاضل لنکرانی، مکارم شیرازی و مرحوم آیت‌الله حاج آقا مجتبی تهرانی، حضور و فعالیت در اطلاعات عملیات سپاه از سال ۱۳۵۹، فعالیت در وزارت اطلاعات با توجه به آشنایی با موضوعات اطلاعاتی و امنیتی، حضور در دفتر مقام معظم رهبری، ریاست مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه و رئیس حراست آستان قدس رضوی از سوابق اجرایی، مدیریتی و فعالیت‌های وی بوده است.

مطابق ماده واحده قانون تعیین ضوابط و شرایط وزیر اطلاعات مصوب ۲۹ اردیبهشت ۱۳۶۹، وزیر اطلاعات باید در حد اجتهاد باشد.

متن کامل این ماده واحده به شرح زیر است:

‌ماده واحده - وزیر اطلاعات دارای شرایط زیر خواهد بود:

۱ - از نظر تحصیلات در حد اجتهاد

۲ - اشتهار به عدالت و تقوی

۳ - داشتن سابقه‌ای روشن از نظر سیاسی و مدیریت

۴ - عدم عضویت در احزاب - سازمان‌ها و گروه‌های سیاسی

‌قانون فوق مشتمل بر ماده واحده در جلسه روز پنجشنبه بیست و نهم اردیبهشت ماه یکهزار و سیصد و شصت و دو با حضور شورای نگهبان به‌تصویب مجلس شورای اسلامی رسید.

به گزارش ایرنا، فهرست وزیران پیشنهادی دولت چهاردهم، امروز یکشنبه ۲۱ مردادماه به هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی ارائه شد.

به گفته سخنگوی هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی، کمیسیون‌های تخصصی مجلس از عصر امروز، بررسی برنامه‌ها، اهداف و دیدگاه‌های وزرای پیشنهادی دولت را در دستور کار خواهند داشت و این روند در روز‌های بعد به صورت دو شیفت در کمیسیون‌ها پیگیری خواهد شد.

حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی همچنین خبر داد که وزرای پیشنهادی دولت در همه کمیسیون‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی حضور خواهند یافت و آخر هفته جاری نیز کمیسیون‌ها نتیجه بررسی‌های انجام شده و جمع‌بندی را به هیات رئیسه اعلام خواهند کرد.

از شنبه آینده (۲۷ مردادماه) جلسه علنی مجلس شورای اسلامی برای بررسی صلاحیت وزیران پیشنهادی دولت چهاردهم آغاز خواهد شد و این روند به صورت دو شیفت در صحن علنی مجلس تا چهارشنبه (۳۱ مردادماه) ادامه خواهد داشت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین