کد خبر: ۹۲۸۴۸۴
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۰

آلمان: استقرار موشک‌های آمریکایی برای مقابله با روسیه است

وزارت دارایی آلمان اعلام کرد استقرار موشک‌های آمریکایی در خاک این کشور برای "حفظ توان بازدارندگی" روسیه است.
آلمان: استقرار موشک‌های آمریکایی برای مقابله با روسیه است
آفتاب‌‌نیوز :

«کریستین لیندنر» وزیر دارایی آلمان ضمن توجیه استقرار موشک‌های دوربرد آمریکایی برای مهار روسیه خاطر نشان کرد که این برنامه ریزی نقش مهمی در به ثمر رساندن تلاش‌ها برای مقابله با روسیه دارد.

لیندنر افزود: آلمان مدت هاست در تیررس موشک‌های روسیه با قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای قرار دارد؛ بنابراین برای ما بسیار مهم است که "تعادل بازدارندگی" را حفظ کنیم.

سرویس مطبوعاتی کاخ سفید در ۱۰ ژوییه (۲۰ تیر) اعلام کرد که آمریکا از سال ۲۰۲۶ قصد دارد در آلمان تسلیحات نظامی جدید با برد بیشتری نسبت به سلاح‌های مستقر کنونی در اروپا را مستقر کند.

آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در واشنگتن نیز در این باره تصریح کرد که این برنامه‌ها احتمال رقابت‌های فعالیت‌های موشکی را افزایش می‌دهند و ممکن است شرایط غیرقابل کنترلی را ایجاد کنند.

ولادیمیر پوتین در ۲۸ ژوییه (۷ مرداد) با صدور مجوز برای رژه نظامی نیرو دریایی در شهر سنپترزبورگ روسیه به واشنگتن هشدار داد که در صورت وجود موشک‌های دوربرد آمریکایی در آلمان، مسکو تعلیق موقت یک جانبه برای استقرار تسلیحات نظامی میان برد و کوتاه‌تر را متوقف خواهد کرد.

به گزارش ایرنا، برلین و واشنگتن چهارشنبه (۱۷ مرداد) در بیانیه مشترکی اعلام کردند که آمریکا برای نشان دادن تعهد خود به ناتو و دفاع اروپا، استقرار تسلیحات دوربرد در آلمان را در سال ۲۰۲۶ آغاز خواهد کرد.

در این بیانیه مشترک آمده است که «استقرار دوره‌ای تسلیحات» از سوی آمریکا به منظور آماده سازی برای استقرار طولانی مدت چنین قابلیت‌هایی است که شامل موشک‌های اس ام ۶، موشک‌های کروز تاماهاوک و سلاح‌های مافوق صوت می‌شود که برد بیشتری نسبت به تسلیحات فعلی در اروپا دارند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین