کد خبر: ۹۲۸۵۰۰
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۸

آلمان با استقرار موشک‌های آمریکایی به هدف هسته‌ای روسیه تبدیل می‌شود

یک سیاستمدار آلمانی هشدار داد که استقرار موشک‌های آمریکایی در خاک آلمان، خطر تبدیل شدن برلین به هدفی برای موشک‌های هسته‌ای روسیه را افزایش می‌دهد.
آلمان با استقرار موشک‌های آمریکایی به هدف هسته‌ای روسیه تبدیل می‌شود
آفتاب‌‌نیوز :

صحرا واگنکنشت سیاستمدار آلمانی درباره طرح استقرار موشک‌های دوربرد آمریکا در خاک آلمان به رسانه «ار. ان. دی/RND» گفت: این تسلیحات نقص دفاعی را از بین نمی‌برند، بلکه سلاح‌های تهاجمی‌ای هستند که آلمان را به هدف اصلی موشک‌های هسته‌ای روسیه تبدیل می‌کنند.

این سیاستمدار آلمانی افزود که در واقع «دلایلی وجود دارد که هیچ کشور اروپایی دیگری چنین موشک‌هایی را در خاک خود مستقر نمی‌کند».

بر اساس این گزارش، وی که ریاست حزب «بوندیس صحرا واگنکنشت» (BSW) آلمان را بر عهده دارد، بار دیگر این مساله سیاست امنیتی را با مبارزات انتخاباتی ایالتی در آلمان شرقی مرتبط دانست و اعلام کرد که مخالفت با استقرار موشک‌های آمریکا، شرط اولیه حزبش برای تشکیل ائتلاف با احزاب در سطح ایالتی است.

پیش از این، واگنکنشت مذاکرات برای ائتلاف را وابسته به موضع دولت در قبال جنگ اوکراین دانسته و خاطرنشان کرده بود که یک دولت ایالتی باید «موضع روشنی در سیاست فدرال برای دیپلماسی و علیه تمهیدات جنگ اتخاذ کند».

همچنین امیره محمدعلی رئیس مشترک ائتلاف «بوندیس صحرا واگنکنشت» پیشتر گفته بود که اقدام برای استقرار موشک‌های آمریکا در خاک آلمان گام دیگری به سوی تشدید تنش‌های نظامی است و از دولت برلین خواست که این روند «خطرناک» را تغییر دهد.

این در حالی است که کریستین لیندنر وزیر دارایی آلمان به تازگی ضمن توجیه استقرار موشک‌های دوربرد آمریکایی، خاطرنشان کرد که این برنامه‌ریزی نقش مهمی در به ثمر رساندن تلاش‌ها برای مقابله با روسیه دارد.

پیش از این، آمریکا و آلمان در بیانیه مشترکی اعلام کردند که واشنگتن برای نشان دادن تعهد خود به سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) و دفاع اروپا، استقرار تسلیحات دوربرد در آلمان را در سال ۲۰۲۶ آغاز خواهد کرد.

در همین حال، ولادیمیر پوتین در ۲۸ ژوئیه (هفتم مرداد) با صدور مجوز برای رژه نظامی نیرو دریایی در شهر سنپترزبورگ روسیه به واشنگتن هشدار داد که مسکو، پایبندی خود به تعلیق یکجانبه استقرار تسلیحات ضربتی میان‌برد و با برد کوتاه‌تر را در صورت مستقر شدن موشک‌های دوربرد آمریکایی در آلمان متوقف خواهد کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین