کد خبر: ۹۲۸۵۰۹
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۴

احمد دنیامالی؛ وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان دولت پزشکیان کیست

احمد دنیامالی گزینه پیشنهادی مسعود پزشکیان برای پست وزارت ورزش و جوانان است که در گذشته ریاست فدراسیون قایقرانی را نیز بر عهده داشته است. وی از چهره های حامی قالیباف است.
احمد دنیامالی؛ وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان دولت پزشکیان کیست
آفتاب‌‌نیوز :

با اعلام رسمی لیست وزرای پیشنهادی دولت چهاردهم به مجلس شواری اسلامی، احمد دنیا مالی یکی از مدیران فعال و باسابقه ورزش کشور به عنوان گزینه پیشنهادی مسعود پزشکیان برای کرسی این وزارتخانه در ساختمان سئول معرفی شد. انتخاب احمد دنیامالی این سوال ایجاد کرده که وزیر پیشنهادی دولت چهاردهم چه سابقه‌ای در مدیریت و همچنین ورزش دارد.

دنیا مالی نماینده انزلی در مجلس شورای اسلامی دارای دکترای برنامه‌ریزی شهری از دانشگاه علوم تحقیقات و کارشناسی ارشد مهندسی معماری و شهرسازی از دانشگاه علم و صنعت ایران است. وی که در ابتدای دهه ۸۰ در مدیریت کشور حضور داشته و در پست‌های مهمی مانند معاون وزارت راه و ترابری و ریاست سازمان بنادر و کشتیرانی را برعهده داشته داشته است.

دنیامالی همچنین از ۱۳۸۴ تا ۱۳۸۸ معاونت فنی و عمرانی شهردار تهران را بر عهده داشت و بسیاری باور دارند که طرح‌های کلان شهرداری تهران در زمان محمدباقر قالیباف از پیشنهاد‌های وی به شهردار تهران بود که اجرایی شده است.

دنیا مالی با ورزش ایران نیز بیگانه نیست بلکه از سال ۱۳۸۳ تا ۸۹ ریاست فدراسیون قایقرانی را بر عهده داشته و هم‌اکنون نایب رئیس کنفدراسیون قایقرانی آسیا و عضو هیات رئیسه فدراسیون جهانی این رشته است. در زمان ریاست دنیا مالی در فدراسیون قایقرانی، تیم آب‌های آرام ایران موفق شد در سال‌های ۱۳۸۶، ۱۳۸۸ و ۱۳۹۰ در مسابقات آسیایی به عنوان قهرمانی قاره کهن رسید.

همچنین در دوره مدیریت وزیر پیشنهادی مسعود پزشکیان، قایقرانی ایران مدال‌های ارشمندی را در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۰ گوانژو کسب کرد.

البته تمام سوابق ورزشی دنیا مالی به قایقرانی ختم نمی‌شود بلکه وی در چند مقطع به عنوان رئیس و عضو هیات رئیسه باشگاه پرطرفدار ملوان انزلی فعالیت داشته و اکنون نیز رئیس مجمع باشگاه ملوان است.

دنیا مالی که سابقه معاونت وزارت راه و شهرسازی را در کارنامه دارد از سال ۱۳۹۲ به سیاست کشور بازگشت و با لیست اصلاح‌طلبان موفق به حضور در چهارمین دوره شورای شهر شد. وی در آن انتخابات ۱۵۷ هزار رای از مردم تهران کسب کرد.

احمد دنیامالی در سطج استانی نیز پست‌های مدئیریتی حساسی را بر عهده داشته مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی بندرانزلی از مهمترین آن است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین