کد خبر: ۹۲۸۵۱۸
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۳۸
تبلیغات

مزایا و معایب اکتان بوستر کاسپین + نظرات مصرف کنندگان

در این مطلب علاوه بر معرفی، مزایا و معایب اکتان بوستر کاسپین را نیز بررسی کرده‌ایم که نظر شما را به مطالعه آن جلب می‌کنیم.
مزایا و معایب اکتان بوستر کاسپین + نظرات مصرف کنندگان
آفتاب‌‌نیوز :

ما نمی‌توانیم از تمام اکتان بوستر‌هایی که در بازار موجود هستند استفاده کنیم. برخی از محصولات در کنار مزایا، معایبی نیز دارند که قابل چشم پوشی نیستند؛ بنابراین بهتر است که قبل از انتخاب محصول کمی راجع به آن اطلاعات کسب کنیم. در این مطلب علاوه بر معرفی، مزایا و معایب اکتان بوستر کاسپین را نیز بررسی کرده‌ایم که نظر شما را به مطالعه آن جلب می‌کنیم.

معرفی اکتان بوستر کاسپین

اکتان بوستر کاسپین یکی از اکتان بوستر‌های موجود در بازار ایران است که برای افزایش عدد اکتان بنزین کاربرد دارد. این محصول حاوی ترکیباتی مانند MMT است که عدد اکتان را افزایش می‌دهد. استفاده از اکتان کاسپین مزایایی دارد، اما توجه داشته باشید که در کنار آن، مواردی وجود دارند که شاید نتوان به سادگی از کنارشان عبور کرد.

مزایای استفاده از اکتان بوستر

استفاده از اکتان بوستر کاسپین چه مزایایی دارد؟ طبق نظر کاربرانی که از این اکتان استفاده کرده‌اند موارد زیر را می‌توان به عنوان مزیت‌های این محصول در نظر گرفت:

  • در حدی که بنزین شهرستان موتور رو داغون نکنه خوبه، ولی بازم کیفیت بنزین به سوپر نمیرسه
  • خوبه هر چند ماه استفاده بشه، ولی تغییر آنچنان نداشت مقدارکمی شتاب ماشین بهترشد
  • من با توجه به سبقه‌ی خوب شرکت کاسپین ۳ تا ازش گرفتم، باکم نصف بود اکتانو اضافه کردم و بعدش ۲۵ لیتر دیگه زدم حس کردم ماشین نرم تره نسبت به قبل به نظرم تو سفر‌ها بیشتر به درد میخوره
  • خیلی عالیه، مابرای ماشین دوره‌ای میخرم واقعا تغییراتی مشهوده
  • از همه لحاظ عالی، من ماشینم رانا پلاس هستش، شتابش عالی شده، مخصوصا موقع کولر گرفتن، خیلی هم نرم کار میکنه.
  • چندمین باره که میخرم و خیلی راضیم کشش و شتاب ماشین خیلی محسوس بهتر میشه
  • ناک و خودسوزی بنزین رو کامل از بین میبره، مصرف رو متعادل کرده و شتاب رو بالا میبره.

معایب اکتان کاسپین چیست؟

در این بخش معایب اکتان بوستر کاسپین را طبق نظر کاربران آماده کرده‌ایم:

  • تاثیری نداشت
  • قیمت محصول با توجه بع عدد اکتان بالاست
  • هر باک ۲ تا نیاز داره، چون اکتان رو ۳ عدد افزایش میده
  • توی کارکرد موتور تاثیر مثبت داره، اما نمیصرفه
  • معمولی هست و تغییری احساس نمیشه
  • اصلا پیشنهاد نمیکنم، مخصوصا MMT دارد که بسیار برای ماشین مضر هست
  • چرا واقعا اینجوری طراحی شده طوری در رو طراحی کردن که دو روز طول میکشه باز شه و واقعا بدرد نمیخوره
  • بنظرم بخاطر MMT نباید زیاد استفاده کنید. بسیار مضر برای موتور توربو و کاتالیست ماشین
  • من با بنزین معمولی زدم تفاوت خاصی احساس نکردم واقعا بنزین سوپر یک چیز دیگس
  • رو شتاب و مصرف و... تاثیر داره، ولی اگه تحقیق کنید MMT که ماده موثرش هست باعث ایجاد رسوب رو سر شمع‌ها و محفظه احتراق و موارد دیگه میشه لذا توصیه میکنم از اکتان بوستر‌هایی که مثل ووفر که ام ام تی ندارن استفاده کنید.
  • من برای تویوتا کمری استفاده کردم با بنزین سوپر، ولی هیچ اثری نداشت توصیه میکنم از اکتان بوستر‌هایی مثل لوکاس و ووفر استفاده کنید
  • سلام خودرو بنده L۹۰ می‌باشد و مکمل‌های زیادی استفاده کردم برای اولین بار از این مکمل استفاده کردم که با تعجب زیاد دیدم صدای موتور زیاد شد و همچنین مصرف سوخت به شدت بالا رفت و برای خود من هم عجیب بود شاید برای ال ۹۰ این مشکلات رو به وجود آورده!
  • برای خودرو‌های مختلف شخصی سازی نشده و برای همه نوع موتور این اکتان پیشنتهاد داده شده، مثلا وقتی ماشین توربوعه بهتره از اکتان بوستر مخصوص توربو استفاده کرد.
  • برای موتور tu۵ استفاده کردم بعد از استفاده ناک جزیی موتور در سرعت گرفتن ناگهانی از بین رفت و شتاب اولیه کمی بیشتر شد. البته مصرف سوخت هم کمی بیشتر شد! ولی به دلیل ایجاد رسوب روی شمع‌ها و احتمال زیاد سنسور اکسیژن و همچنین کاتالیست ترجیح میدم دیگ استفاده نکنم. (شمع هارو قبل و بعد مصرف بررسی کردم) پیشنهاد میکنم که اگر خودروتون حتما به اکتان بوستر نیاز داره با وضعیت بنزین‌های موجود برید سراغ فرمولاسیون‌های جدید‌تر اکتان بوستر مثل MTBE که ثابت شده به سیستم سیستم شمع و سنسور اکسیژن و کاتالیست آسیب نمیرسونه.

مزایا و معایب اکتان بوستر کاسپین + نظرات مصرف کنندگان

عکس به اشتراک گذاشته شده توسط کاربران بعد از استفاده از اکتان بوستر کاسپین

اکتان بوستر کاسپین، آره یا نه؟

در کل محصولات کاسپین خوب و قابل اعتماد هستند، اما این محصول ساختار و مواد اولیه قدیمی دارد و ماده MMT موجود در این مکمل خیلی زود باعث رسوب در سر شمع‌ها و گرفتگی کاتالیزور می‌شود. این محصول عدد اکتان بنزین را بالا می‌برد، اما در عین حال باعث خرابی شمع و کاتالیزور می‌شود. اگر این مورد برای شما مهم نیست می‌توانید از این محصول استفاده کنید. در غیر این صورت برند‌های ایرانی قابل اعتماد دیگری مانند ووفر وجود دارند که می‌توانید از اکتان بوستر‌های آن‌ها استفاده کنید. همچنین پیشنهاد میشود اکتان مخصوص خودروی خود را که بر اساس موتور خودرویتان بهینه شده استفاده کنید.

نکات مهم استفاده از اکتان بوستر

اکتان بوستر‌ها می‌توانند به بهبود عملکرد موتور کمک کنند، اما استفاده نادرست از آن‌ها می‌تواند به موتور آسیب برساند. در اینجا چند نکته مهم برای استفاده صحیح از اکتان بوستر مطرح شده است که می‌توانید در ادامه آن‌ها را مطالعه کنید.

قبل از استفاده

بررسی نوع و تیپ خودرو

پیش از اقدام برای خرید اکتان بوستر لازم است که به خوبی مدل خودرو و تیپ موتور آن را بشناسید، زیرا اکتان بوستر‌ها در انواع مختلف برای خودرو‌هایی با سوخت‌های متفاوت مانند بنزین و دیزل تولید شده و به بازار عرضه می‌شوند پس شما با شناخت دقیق این موارد می‌توانید اکتان بوستر مخصوص خودرویتان را تهیه کرده و خریداری نمایید.

کیفیت بنزین: اگر از بنزین با کیفیت بالا استفاده می‌کنید، ممکن است نیازی به اکتان بوستر نداشته باشید. اکتان بوستر بیشتر برای بهبود عملکرد موتور در شرایطی که کیفیت بنزین پایین است یا موتور نیاز به عدد اکتان بالاتری دارد، مناسب است.

انتخاب محصول مناسب: اکتان بوستر‌های مختلف، ترکیبات و عملکرد‌های متفاوتی دارند. قبل از خرید، محصولی را انتخاب کنید که با نوع موتور و سوخت خودروی شما سازگاری داشته باشد.

مشورت با مکانیک: اگر در مورد استفاده از اکتان بوستر مطمئن نیستید، بهتر است با یک مکانیک متخصص مشورت کنید.

هنگام استفاده

مقدار مصرف: مقدار اکتان بوستری که باید به باک اضافه کنید، معمولاً روی بسته‌بندی محصول ذکر شده است؛ بنابراین بهتر است که استفاده بیشتر از مقدار توصیه شده نداشته باشید.

مخلوط کردن: پس از اضافه کردن اکتان بوستر به باک، خودرو را چند کیلومتر رانندگی کنید تا اکتان بوستر به طور کامل با بنزین مخلوط شود. پس از مخلوط شدن این ماده با بنزین مزایای آن قابل استفاده خواهد بود.

بررسی تاریخ انقضا درج شده بر روی محصول: اکتان بوستر‌ها نهایتا یک سال پس از تولید کارایی خود را حفظ کرده و پس از گذشت این مدت زمان به مرور از کیفیت آن‌ها کاسته خواهد شد پس بهتر است که به هنگام خرید اکتان بوستر حتما تاریخ انقضا آن را مطالعه کرده و از کارایی بهینه آن مطمئن شوید.

در آخر

اکتان بوستر کاسپین یک محصول افزودنی بنزین است که ادعا‌هایی در مورد بهبود عملکرد موتور دارد. اگرچه این محصول ممکن است در برخی موارد مفید باشد، اما تأثیرات آن محدود و موقتی است. استفاده از اکتان بوستر کاسپین به طور مداوم توصیه نمی‌شود. بهتر است برای اطمینان از عملکرد صحیح خودرو، به تعمیر و نگهداری دوره‌ای آن پرداخته و از بنزین باکیفیت استفاده کنید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین