کد خبر: ۹۲۸۵۲۲
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۵۲
تبلیغات

راهنمای سفر به نجف

یکی از اماکن زیارتی شیعیان حرم امام اول حضرت امیر المومنین (ع) واقع در شهر نجف است. این مکان زیارتی در کشور عراق واقع شده است و هر ساله شیعیان اقصی نقاط جهان به خصوص ایرانیان به این شهر زیارتی سفر می‌کنند. 
راهنمای سفر به نجف
آفتاب‌‌نیوز :

انتخاب بیشتر مسافران برای رفتن به نجف سفر هوایی است به دلیل اینکه بسیار راحت و ایمن است. حال اگر شما قصد سفر به این شهر زیارتی از طریق هوایی را دارید و به دنبال ارزان ترین بلیط تهران به نجف هستید در این صفحه راهنمای سفر به نجف را آورده ایم. 

معرفی شهر نجف

نجف سومین شهر مهم کشور عراق است که در فاصله ۱۶۰ کیلومتری شهر بغداد (پایتخت عراق) واقع شده است. در زبان عربی کلمه نجف به معنای زمینی مستطیلی شکل و نسبتا مرتفع است که زمین‌های کم ارتفاع و پر آب در اطراف آن واقع شده است. شرایط جغرافیایی شهر نجف هم به همین صورت است و دلیل نامگذاری آن هم به همین دلیل بوده است. 

از دیرباز تا کنون نجف یکی از مراکز پر رونق تجاری کشور عراق است. علاوه بر این موجود وجود اماکن زیارتی و تاریخی متعدد در این شهر باعث شده است که به مقصد اصلی شیعیان برای سفر تبدیل شود. 

نحوه سفر به نجف

برای سفر به نجف می‌توانید از طریق زمینی یا هوایی اقدام کنید. شهر نجف با کربلا فاصله‌ی بسیار کمی دارد به همین دلیل بسیاری از مسافران با خرید مستقیم بلیط تهران به نجف، ابتدا به شهر نجف می‌روند و سپس با راه زمینی خود را به کربلا می‌رسانند. 

در این صورت شما می‌توانید با خرید بلیط رفت و برگشت تهران نجف خیالتان را از بابت بلیط برای بازگشت نیز راحت کنید. البته در نظر داشته باشید که به دلیل زیارتی بودن نجف در زمان تعطیلات و مناسبت‌ها تعداد درخواست‌ها برای خرید بلیط هواپیما به این شهر زیارتی افزایش می‌یابد و برای راحتی شما بهتر است از قبل اقدامات لازم را انجام دهید و به دنبال بلیط لحظه آخری در تعطیلات مذهبی و مناسبت‌های مذهبی نباشید.

هزینه سفر به نجف چقدر است؟

به طور کلی هزینه سفر به نجف چندان زیاد نیست و با رعایت برخی نکات ساده می‌توانید با کمترین هزینه به این شهر زیارتی سفر کنید. 

اولین و مهم‌ترین مورد که در لیست هزینه‌های سفر به این شهر قرار دارد هزینه بلیط هواپیمای نجف است. به دلیل اینکه نجف یک شهر مذهبی است و تعداد زیادی از شیعیان در بازه‌های زمانی مثل عاشورا، تاسوعا، اربعین و ولادت و شهادت امام علی (ع) به این شهر سفر می‌کنند؛ بنابراین در این بازه‌های زمانی نمی‌توان توقع پیدا کردن ارزان‌ترین بلیط تهران به نجف را داشت و به احتمال زیاد هزینه‌ها بیشتر از سایر مواقع سال خواهد بود.

البته در خصوص رزرو هتل در نجف نیز همین موضوع صادق است و بدون در نظر گرفتن امکانات و کیفیت هتل، در این ایام هزینه رزرو هتل‌های نجف هم بالاتر می‌شود؛ بنابراین اگر می‌خواهید که یک سفر اقتصادی به نجف داشته باشید، می‌توانید قبل یا بعد از تعطیلات مذهبی خاص و در اصطلاح پیک سفر به این شهر سفر کنید. اما حال و هوای سفر به نجف در اربعین، ولادت یا شهادت امیرالمومنین قابل مقایسه با سایر روز‌های سال نیست و ارزش پرداخت هر مبلغی را دارد. 

راهنمای سفر به نجف

اماکن گردشگری شهر نجف

با اینکه بسیاری از افراد شهر نجف را به حرم مطهر امام علی (ع) می‌شناسند، اما در این شهر جاذبه‌های تاریخی و مذهبی بسیار زیادی وجود دارد که در هنگام سفر به نجف بازدید از آن‌ها خالی از لطف نیست. در این قسمت از راهنمای سفر به نجف قصد داریم چند نمونه از اماکن گردشگری و تاریخی این شهر را معرفی کنیم:

حرم امام علی (ع)

در واقع دلیل اصلی سفر بسیاری از مسافران به نجف، زیارت حرم حضرت امیرالمومنین علی (ع) است. بارگاه امام علی (ع) در زمان هارون الرشید ساخته شده و از آن زمان درگیر تغییرات بسیار زیادی شده است و در حال حاضر یکی از اماکن زیارتی معروف در دنیا برای شیعیان و محبان حضرت علی است.

راهنمای سفر به نجف

برج نمرود

یکی از قدیمی‌ترین جاذبه‌های گردشگری شهر نجف، برج نمرود است که گفته می‌شود حضرت ابراهیم (ع) از این برج به آتش انداخته شده است. 

برج نمرود که از آثار باستانی شهر بابل است، با گذشت سال‌های سال همچنان پابرجاست و یکی از جالب‌ترین جا‌های دیدنی نجف است.

آرامگاه شیخ طوسی

شیخ طوسی از بزرگان فرق امامیه و بنیان گذار حوزه علمیه شهر نجف است. آرامگاه شیخ طوسی روزی محل زندگی وی بوده است و در نزدیکی حرم امیرالمومنین واقع شده است و بیش از ۱۰ قرن است که به عنوان یکی از اصلی‌ترین مراکز تدریس حوزه نجف تبدیل شده است. 

ایوان العلما

ایوان العلما در مرکز ضلع شمالی رواق حرم حضرت علی واقع شده است و به دلیل اینکه تعداد زیادی از علمای بزرگ در این مکان به خاک سپرده شده اند به ایوان العلما مشهور است. 

کتابخانه امیرالمومنین

این کتابخانه در سال ۱۳۷۳ به همت علامه امینی بنا شده است و یکی از معتبرترین و کامل‌ترین کتابخانه‌های شهر است. 

قبر حضرت آدم (ع)

 طبق روایاتی که موجود است گفته می‌شود قبر حضرت آدم در قبرستان وادی السلام شهر نجف واقع شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین