کد خبر: ۹۲۸۵۳۹
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۲۸

حمله پهپادی ناشناس علیه گروه‌های نزدیک به ایران در سوریه

منطقه مرزی شرق سوریه با عراق یکی از مهمترین مناطق نفوذ ایران و گروه های حامی آن در سوریه است. از جمله این گروه ها، می توان به گروه های عراقی اشاره کرد.
حمله پهپادی ناشناس علیه گروه‌های نزدیک به ایران در سوریه
آفتاب‌‌نیوز :

گروه‌های نزدیک به ایران در سوریه با حمله هوایی ناشناس روبه رو شدند.

به گزارش عصرایران، خبرگزاری فرانسه خبر داد که در حمله پهپادی ناشناس امروز یکشنبه علیه گروه‌های نظامی نزدیک به ایران در شرق سوریه، ۵ نفر شهید شدند.

این خبر را گروه "دیده بان حقوق بشر سوریه" منتشر کرده است. این حمله در منطقه شرق سوریه و در نزدیکی مرز‌های عراق رخ داد.

 دیده بان حقوق بشر سوریه دراین باره گفت که ۵ نفر از نیرو‌های حامی ایران شهید و تعدادی دیگر زخمی شدند. جراحت برخی از زخمی ها، خطرناک است.

دیده بان افزود: "این حمله توسط یک پهپاد ناشناس علیه خودروی نظامی انجام شد که در حال استفاده از آن در نزدیکی مرز سوریه - عراق بودند".

در این گونه موارد معمولا اسرائیل متهم ردیف اول است. اسرائیل معمولا مسوولیت این حملات را برعهده نمی‌گیرد.

خبرگزاری فرانسه نوشت: منطقه مرزی شرق سوریه با عراق یکی از مهمترین مناطق نفوذ ایران و گروه‌های حامی آن در سوریه است. از جمله این گروه ها، می‌توان به گروه‌های عراقی اشاره کرد. 

در گذشته، خودرو‌های باری حامل مهمات و پایگاه نظامی در این منطقه هم مورد هدف حملات هوایی قرار گرفتند. برخی از این حملات از سوی ارتش امریکا انجام شد و برخی دیگر به اسرائیل نسبت داده شدند.

 این برای چندمین باری است که گروه‌های حامی ایران در شرق سوریه مورد هدف حملات هوایی ناشناس قرار می‌گیرند.

از زمان آغاز بحران و درگیری در سوریه در سال ۲۰۱۱ تاکنون، ارتش اسرائیل، صد‌ها حمله هوایی علیه مراکز مختلف در این کشور داشته است. این حملات علیه افراد و مراکز دولت سوریه، ایران، حزب الله لبنان و گروه‌های مورد حمایت ایران بوده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین