کد خبر: ۹۲۸۵۴۲
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۴۰

پیشروی موفقیت‌آمیز اوکراین در خاک روسیه

رئیس جمهور اوکراین در پیامی ادعا کرد که پیشروی نیروهای اوکراین در خاک روسیه موفقیت‌آمیز بوده است ولی گزارش وزارت دفاع روسیه آمارهای دیگری ارائه کرده است.
پیشروی موفقیت‌آمیز اوکراین در خاک روسیه
آفتاب‌‌نیوز :

ولودیمیر زلنسکی در پیامی نسبت به پیشروی موفق نیرو‌های نظامی این کشور در منطقه کورسک غربی و حمله به خاک روسیه خبر داد. وی حملات نیرو‌های اوکراین به خاک روسیه را «بازگرداندن عدالت» توصیف کرد.

زلنسکی از مقاومت و حملات نیرو‌های نظامی اوکراین تشکر کرد و گفت که در مورد این عملیات با الکساندر سیرسکی فرمانده ارشد ارتش خود صحبت کرده و متعهد شده است که به حملات روسیه پاسخ مناسب دهد.

وی گفت: امروز چندین گزارش از فرمانده کل، سیرسکی در مورد خط مقدم و اقدامات ما برای پیشبرد جنگ به قلمرو متجاوزان دریافت کردم. اوکراین ثابت می‌کند که واقعاً می‌تواند عدالت را بازگرداند.

این اظهارات و ادعا‌های مقامات اوکراینی در حالی مطرح می‌شود که امروز وزارت دفاع روسیه اعلام کرد یگان‌های گروه نبرد شمال و نیرو‌های ذخیره روسیه، تلاش‌های اوکراین را برای پیشروی از طریق حملات هوایی و توپخانه ارتش در نزدیکی آیواشکاوسکوی، مالایا لوکنیا و اولگاوکا در منطقه کورسک خنثی کردند.

همزمان وزارت دفاع روسیه از حملات هوایی این کشور به منطقه مرزی سومی در شرق اوکراین خبر داد.

بنا بر اعلام این وزارتخانه، مجموع تلفات نیرو‌های مسلح اوکراین در منطقه کورسک به یک هزار و ۱۲۰ سرباز و بالغ بر ۱۴۰ واحد سخت افزار زرهی رسیده است.

وزارت دفاع روسیه همچنین اضافه کرد که از زمان آغاز نبرد در منطقه کورسک، اوکراین ۲۲ تانک، ۲۰ نفربر زرهی، هشت خودروی جنگی پیاده نظام، ۸۸ خودروی زرهی و همچنین ۱۳ خودروی موتوری، ۲۰ سامانه موشکی خودکششی، یک سامانه موشکی پرتاب چندگانه، یک سیستم موشک پرتاب چندگانه و ۶ توپ صحرایی را از دست داده است.

وزارت دفاع روسیه همچنین از تلفات ۱۷۵ پرسنل اوکراینی و ۳۶ واحد زرهی تنها ظرف ۲۴ ساعت در منطقه کورسک خبر دادند.

در بخش دیگری از خبری که وزارت دفاع روسیه اعلام کرده، آمده است: جنگنده‌های سوخو سو-۳۰ و سوخو-۳۵ شب گذشته به واحد‌های اوکراینی در منطقه کورسک حمله کردند و پس از دریافت تاییدیه شناسایی مبنی بر از بین بردن تمام اهداف، با موفقیت به پایگاه خود بازگشتند.

از سوی دیگر خبرگزاری اسپوتنیک نیز به نقل از وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که پدافند هوایی این کشور ۳۵ پهپاد و چهار موشک کوتاه برد توچکایو اوکراینی را در طول شب گذشته سرنگون کرد.

گفته می‌شود از این تعداد، ۱۴ پهپاد اوکراینی و چهار فروند موشک تاکتیکی توچکایو بر فراز قلمرو منطقه کورسک، ۱۶ پهپاد بر فراز منطقه ورونژ، سه پهپاد در آسمان بلگورود و یک پهپاد هم در منطقه بریانسک و اوریول سرنگون شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین