کد خبر: ۹۲۸۵۶۸
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۹

ماجرای اسپانسری نوشابه انرژی‌زا در صداوسیما چیست؟

کم شدن کیفیت آثار تلویزیون سبب شده تا بخش مهمی از مخاطبان وفادار تلویزیون کوچ می‌کنند و همین باعث می‌شود آنتن و قاب تلویزیون حتی برای بازرگانان ایرانی جذابیت سابق را نداشته باشد.
ماجرای اسپانسری نوشابه انرژی‌زا در صداوسیما چیست؟
آفتاب‌‌نیوز :

پیمان جبلی، رئیس سازمان صداوسیما که ۱۰ خرداد ۱۴۰۲ به دانشگاه امام صادق (ع) رفته بود، با اشاره به وضعیت امروز صداوسیما گفت: «صداوسیما در روند نزولی ۱۰‌ساله قرار گرفته و فرآیند نزولی مخاطبان صداوسیما از سال ۹۱-۹۲ شروع شده بود. در کل دنیا از زمانی که پخش اینترنتی و شبکه‌های اجتماعی و رقبای برودکست به‌وجود آمدند، روند مخاطبان تلویزیون در جهان نزولی شد. چه در انگلیس و آمریکا و چه در منطقه ما، فرقی نمی‌کند.»

بهمن پارسال، رئیس صداوسیما بار دیگر به‌صورت تلویحی پذیرفت که برنامه‌های تلویزیونی با بحران مخاطب مواجه است و در این باره گفت: «آیا رسانه‌هایی که اعتقاد دارند صداوسیما مخاطب ندارد، جرات دارند مخاطب امسال خودشان را با مخاطب ۱۰ سال پیش یا تیراژ خودشان را مقایسه کنند یا خیر؟ این وظیفه عمومی همه دستگاه‌هاست به وظایفی که برایشان مشخص شده است، عمل کنند.»

واضح است جبلی در مواجهه با معضل کاهش مخاطب، دست به دامان چنین توجیهاتی شود. اما واقعیت این است که استمرار چنین مساله‌ای، عارضه‌هایی را برای واحد بازرگانی تلویزیون به‌دنبال خواهد داشت. با کم شدن کیفیت آثار، بخش مهمی از مخاطبان وفادار تلویزیون کوچ کنند و همین باعث می‌شود آنتن و قاب تلویزیون حتی برای بازرگانان ایرانی جذابیت سابق را نداشته باشد. مدیران تلویزیون آرام‌آرام در نسبتی مستقیم با واقعیت دخل‌وخرج سازمان مواجه می‌شوند و بعید نیست در روز‌های آینده سروکله تبلیغات برخی محصولات و شرکت‌هایی در تلویزیون پیدا شود که در چهارچوب قوانین تبلیغات در صداوسیما نمی‌گنجند. اینکه تلویزیون بهترین بخش و زمان آنتن خودش را به تبلیغ نوشابه انرژی‌زا اختصاص دهد، بخشی از واقعیتی است که حالا بر سر مدیرانش آوار شده است.

تا همین چندسال پیش با روشن کردن تلویزیون با انواع و اقسام تبلیغات چیپس و پفک روبه‌رو بودیم که حتی انتخاب کردنش را هم سخت می‌کرد. زمانی که این تبلیغات پخش می‌شد، بسیاری در اعتراض به این کار معتقد بودند صداوسیما به‌عنوان فراگیرترین رسانه داخلی برای آنکه درآمدی برای خود دست‌وپا کند، چشمش را بر آثار مخرب و منفی چیپس و پفک بسته و دنبال کسب سرمایه است. سال ۱۳۹۱ لیستی از کالا‌های آسیب‌رسان به سلامت جامعه توسط وزارت بهداشت تهیه و به دستگاه‌های مربوطه ارسال شد، در این لیست کالا‌های خوراکی همچون چیپس و پفک، فست‌فود‌ها و... به‌عنوان کالا‌های آسیب‌رسان معرفی شدند که باید تبلیغات آن‌ها ممنوع شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین