کد خبر: ۹۲۸۵۸۷
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۰

هواشناسی ۲۲ مرداد ۱۴۰۳ / رگبار باران در ۱۰ استان، احتمال گرد و خاک در تهران

سازمان هواشناسی اعلام‌کرد: امروز (دوشنبه) در شمال استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، خراسان شمالی و در سواحل شمالی و ارتفاعات البرز همچنین در مناطقی از فارس، شمال هرمزگان و جنوب کرمان در ساعات بعد از ظهر افزایش ابر و رگبار پراکنده، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید رخ می‌دهد.
هواشناسی ۲۲ مرداد ۱۴۰۳ / رگبار باران در ۱۰ استان، احتمال گرد و خاک در تهران
آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش هواشناسی، فردا (سه شنبه) علاوه بر مناطق واقع در شمال استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل، همچنین در شمال و غرب هرمزگان، جنوب کرمان و جنوب شرق فارس، رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید پیش بینی می‌شود.

چهارشنبه فقط در خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی و در شمال و غرب هرمزگان، جنوب کرمان و جنوب شرق فارس رگبار رخ می‌دهد.

پنجشنبه فقط در سواحل دریای خزر، ابرناکی بارش پراکنده و وزش باد پیش بینی می‌شود.

جمعه با گذر موج تراز میانی جو از نوار شمالی کشور در سواحل دریای خزر، شمال آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل، دامنه‌های جنوبی البرز شامل استان‌های قزوین، البرز، تهران و سمنان و در خراسان شمالی در ساعات بعد از ظهر افزایش ابر، رگبار پراکنده، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید پیش بینی می‌شود.

قابل ذکر است طی روز‌های پنجشنبه و جمعه در نوار شمالی کشور، افزایش وزش باد همراه با کاهش نسبی دما انتظار می‌رود.

طی پنج روز آینده در برخی مناطق واقع در نوار شرقی و مرکز کشور در برخی ساعات وزش باد شدید، گرد و خاک، کاهش دید و کاهش کیفیت هوا پیش بینی می‌شود، همچنین شرق دریای عمان مواج است.

آسمان تهران امروز کمی ابری تا نیمه ابری، گاهی همراه با وزش باد شدید است و احتمال گرد و خاک وجود دارد. بیشینه دمای امروز پایتخت ۳۹ و کمینه دمای آن ۳۱ درجه سانتی‌گراد بالای صفر خواهد بود.

عصر دیروز و اوایل امشب با نفوذ توده گردوخاک به استان تهران، شعاع دید افقی در فرودگاه مهرآباد را به سه‌هزار و ۵۰۰ متر کاهش داد. گردوخاک، همچنین شاخص کیفیت هوا را در برخی ایستگاه‌های پایش آلودگی غرب تهران نظیر شهر قدس به مرز ۵۰۰ واحد و «خطرناک برای همه» رساند.

کاهش نسبی دما در نوار شمالی کشور

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی نیز گفت: طی روزهای پنجشنبه و جمعه (۲۵ و ۲۶ مرداد) در نوار شمالی افزایش وزش باد همراه با کاهش نسبی دما انتظار می‌رود.

صادق ضیاییان در گفت و گو با ایسنا افزود: دوشنبه (۲۲ مرداد) در شمال استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، خراسان شمالی و در سواحل شمالی و ارتفاعات البرز همچنین در مناطقی از فارس، شمال هرمزگان و جنوب کرمان در ساعات بعد از ظهر، افزایش ابر و رگبار پراکنده گاهی رعد و برق و وزش باد شدید رخ می‌دهد.

وی اضافه کرد: سه شنبه (۲۳ مرداد) علاوه بر مناطق واقع در شمال استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل همچنین در شمال و غرب هرمزگان، جنوب کرمان و جنوب شرق فارس رگبارو رعد و برق و وزش بادشدید پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان ادامه داد: چهارشنبه (۲۴ مرداد) تنها در خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی و در شمال و غرب هرمزگان، جنوب کرمان و جنوب شرق فارس رگبار رخ می‌دهد.

وی افزود: پنجشنبه (۲۵ مرداد) تنها در سواحل دریای خزر ابرناکی، بارش پراکنده و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان ادامه داد: جمعه (۲۶ مرداد) با گذر موج تراز میانی جو از نوار شمالی کشور در سواحل دریای خزر، شمال آذربایجان غربی آذربایجان شرقی و اردبیل، دامنه‌های جنوبی البرز شامل استان‌های قزوین، البرز، تهران و سمنان و در خراسان شمالی در ساعات بعد از ظهر افزایش ابر، رگبار پراکنده گاهی رعد و برق و وزش باد شدید دور از انتظار نیست.

وی اضافه کرد: طی روزهای پنجشنبه و جمعه در نوار شمالی افزایش وزش باد همراه با کاهش نسبی دما انتظار می‌رود.

ضیاییان ادامه داد؛ طی پنج روز آینده در برخی مناطق واقع در نوار شرقی و مرکز کشور در برخی ساعات وزش باد شدید، گردوخاک، کاهش دید و کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود همچنین شرق دریای عمان مواج خواهد شد.

رییس مرکز پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی کشور درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (۲۳ مرداد) صاف، تا قسمتی ابری، از بعد از ظهر افزایش باد، گاهی وزش باد شدید و احتمال گرد و خاک با حداقل و حداکثر دمای۳۳ و ۳۸ درجه سانتیگراد و پس فردا (۲۴ مرداد) صاف تا کمی ابری، از بعد از ظهر افزایش باد، گاهی وزش باد شدید و احتمال گرد و خاک با بیشترین دمای ۳۱ و ۳۸ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان اظهارکرد: طی فردا و پس فردا اردبیل با کمینه دمای ۱۲ درجه سانتیگراد و اهواز با بیشینه دمای ۴۸ و ۴۹ دمای درجه سانتیگراد خنک‌ترین و گرمترین مرکز استان‌ها پیش‌بینی می‌شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین