کد خبر: ۹۲۸۶۵۹
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۲

پزشکیان در دیدار نمایندگان فارس، سیستان و بلوچستان و کرمان درباره کابینه پیشنهادی چه گفت؟

رئیس جمهور تلاش برای تشکیل کابینه فراجناحی و تمرکز بر ملاک‌های توانمندی، تخصص و سوابق مرتبط افراد را از ویژگی‌های فهرست کابینه پیشنهادی به مجلس دانست و از همه نمایندگان مجلس و نخبگان کشور خواست دولت را در ادامه مسیر انتصاب مدیران و مسئولان دستگاه‌های اجرایی بر اساس ویژگی‌های بیان شده یاری کنند.
پزشکیان در دیدار نمایندگان فارس، سیستان و بلوچستان و کرمان درباره کابینه پیشنهادی چه گفت؟
آفتاب‌‌نیوز :

مسعود پزشکیان عصر یکشنبه در دیدار‌های جداگانه با مجمع نمایندگان استان‌های فارس، سیستان و بلوچستان و کرمان، برگزاری نشست‌های کاری با نمایندگان مجلس شورای اسلامی قبل از تشکیل رسمی کابینه را گواه اراده دولت چهاردهم در همکاری و هم‌افزایی قوای مجریه و مقننه برای رفع مشکلات و آبادانی کشور دانست.

وی با اشاره به فرآیند چینش وزرای پیشنهادی دولت چهاردهم در قالب شورای راهبری، تلاش برای تشکیل کابینه فراجناحی و تمرکز بر ملاک‌های اصلی توانمندی، تخصص و سوابق مرتبط افراد را از ویژگی‌ها فهرست کابینه پیشنهادی به مجلس دانست و از همه نمایندگان مجلس و نخبگان کشور خواست دولت را در ادامه مسیر انتصاب مدیران و مسئولان دستگاه‌های اجرایی بر اساس ویژگی‌های بیان شده و همچنین تعهد آن‌ها به اجرای اسناد و سیاست‌های کلان کشور یاری کنند.

وی در واکنش به مسائل و مشکلات مطرح شده از سوی نمایندگان نیز با بیان این‌که «دولت چهاردهم با وسواس و دقت منابع کشور را با لحاظ اولویت‌ها و محرومیت‌ها در راستای اجرای عدالت و حق، توزیع خواهد کرد»، افزود: توجه به استان‌ها و مناطق محروم کشور از اصول اساسی این دولت است.

رئیس‌جمهور وفاق ملی و کنار گذاشتن اختلافات را رمز پیشبرد امور و موفقیت کشور دانست و تاکید کرد: در دولت چهاردهم محور عمل، قوانین و اسناد و سیاست‌های کلان کشور است؛ در صورت وجود اشکال در این اسناد و سیاست‌ها هم برای اصلاح آن اقدام خواهد شد.

در این جلسات نمایندگان استان‌های فارس، سیستان و بلوچستان و کرمان نیز به تشریح مهمترین مسائل و مشکلات حوزه‌های انتخابیه خود پرداختند.

رفع مشکلات مرتبط با کم‌آبی، ارتقای زیرساخت‌های جاده‌ای و ریلی با توجه به وسعت این سه استان و پراکندگی جمعیت به خصوص در سیستان و بلوچستان و کرمان، رفع مشکلات تامین سوخت و ضرورت بهره‌گیری بهینه از ظرفیت‌های کشاورزی، معدنی، صنعتی، گردشگری و انسانی از مهمترین مطالبات و مطالب مطرح شده از سوی نمایندگان در این جلسات بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین