کد خبر: ۹۲۸۶۶۳
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۶
همراه با المپیک ۲۰۲۴ پاریس.

سلطه سامورایی‌ها بر کشتی المپیک/ ۷ مدال روس‌ها در کشتی آزاد

 گوش‌شکسته‌های ژاپنی موفق به کسب ۸ مدال طلا از آوردگاه بزرگ پاریس شدند.
سلطه سامورایی‌ها بر کشتی المپیک/ ۷ مدال روس‌ها در کشتی آزاد
آفتاب‌‌نیوز :

مسابقات کشتی سی‌وسومین دوره بازی‌های المپیک در ۱۸ وزن (کشتی فرنگی، کشتی آزاد و کشتی زنان) برگزار شد. در این دوره از رقابت‌ها تیم ایران با ۱۲ سهمیه کامل حضور پیدا کرده بود که نتیجه آن ۲ مدال طلا، ۴ نقره و ۲ برنز بود. ۷۵ درصد از گوش‌شکسته‌های ایرانی در پاریس به سکوی مدالی رسیدند.

یکی از بهترین نتایج این دوره از بازی‌ها را ژاپن کسب کرد. سامورایی‌ها در کشتی آزاد ۲ مدال طلا و یک نقره در کشتی فرنگی ۲ طلا و در کشتی زنان نیز چهار مدال طلا و ۲ برنز کسب کردند.

از ۱۸ وزن کشتی که در المپیک پاریس برگزار شد سامورایی‌ها موفق به کسب ۱۱ مدال شدند که رنگ هشت مدال آن طلایی بود.

ری هیگوچی و کوتارو کیوکا در کشتی آزاد و کنیچیرو فومیتا و نائو کوساکا در کشتی فرنگی مردان طلایی ژاپن در پاریس بودند. آکاری فوجینامی، سسوکومی ساگورایی، ساکورا موتوکی و یوکا کارانی برای تیم زنان ژاپن نشان زرین به دست آوردند.

از نکات جالب توجه این دوره با توجه به غیبت روس‌ها در المپیک، آزادکار این کشور در ترکیب سایر تیم‌ها بود که توانستند ۳ مدال طلا کسب کنند.

رازامبک جمال‌اف (ازبکستان) در وزن ۷۴ کیلوگرم، ماگومد رمضان‌اف (بلغارستان) در وزن ۸۶ کیلوگرم و احمد تاج‌الدین‌اف (بحرین) مدال طلا گرفتند و اسلام دودایف (آلبانی) در وزن ۶۵ کیلوگرم، چرمن والیف (آلبانی) در وزن ۷۴ کیلوگرم، داورن کوراگلیف (یونان) در وزن ۸۶ کیلوگرم و ماگومدخان ماگومدوف (جمهوری آذربایجان) مدال برنز کسب کردند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین