کد خبر: ۹۲۸۶۸۱
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۹

عکس| آزمایش عربستان سعودی از بالن گردشگری فضایی

در یک پرواز آزمایشی، نمونه اولیه بالنی به نام شفق قطبی به ارتفاع ۳۰ کیلومتری از سطح زمین صعود خواهد کرد.
عکس| آزمایش عربستان سعودی از بالن گردشگری فضایی
آفتاب‌‌نیوز :

نمونه اولیه بالن فضایی طراحی‌شده برای پروازهای گردشگری قرار است سپتامبر سال جاری در عربستان سعودی آزمایش شود، آزمایشی که گامی مهم در عرصه گردشگری فضایی تجاری تلقی می‌شود.

شرکت اسپانیایی «هالو اسپیس» (Halo Spac) با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که این بالن را با هدف ارائه سفرهایی با انتشار کربن صفر تا رسیدن به ارتفاع ۳۵ کیلومتری اتمسفر زمین توسعه داده است.

این شرکت کارآفرین قصد دارد عملیات تجاری‌اش را در سال ۲۰۲۶ آغاز کند و احتمالا قیمت هر بلیط حدود ۱۵۰هزار یورو باشد.

پیش از راه‌اندازی پروازهای تجاری، هالو اسپیس باید ایمنی بالن را به تایید برساند و به همین دلیل نیاز به پرواز آزمایشی دارد. این پرواز آزمایشی قرار است در ماه سپتامبر و با هدف اعتبارسنجی سیستم‌های حیاتی انجام شود. کمیسیون ارتباطات و فناوری عربستان سعودی این پرواز را پشتیبانی کرده است.

آلبرتو کاستریو، مدیر ارشد شرکت هالو اسپیس در بیانیه‌ای گفت: «این ماموریت برای تایید دقیق تمامی سیستم‌هایی انجام می‌شود که ما در سه سال گذشته روی آنها کار کرده‌ایم.»

در این پرواز آزمایشی، نمونه اولیه بالن به نام شفق قطبی به ارتفاع ۳۰ کیلومتری از سطح زمین صعود خواهد کرد و عملکرد فناوری‌های کپسول پرتاب‌شده آن در طول پرواز ارزیابی خواهند شد.

این اقدام در حالی با حمایت عربستان سعودی انجام می‌شود که در طول سال‌های گذشته ریاض شریک اصلی هالو اسپیس به شمار می‌آمده است.

حمایت پادشاهی عربستان سعودی از این شرکت فناوری فضایی به این دلیل است که آن را بخشی از بلندپروازی‌هایش برای تبدیل شدن به یک رهبر جهانی در عرصه اکتشافات فضایی می‌داند.

به گفته کارشناسان، این پروژه نوآورانه نشان‌دهنده گامی رو به جلو در گردشگری فضایی و همچنین فرصت سرمایه‌گذاری در عربستان سعودی است.

ریاض در حال حاضر اقدامات قابل توجهی در زمینه اکتشافات فضایی انجام داده است. در اوایل سال جاری، صندوق سرمایه‌گذاری عمومی عربستان سعودی گروهی از متخصصان فضانوردی را با نام «نئو» برای کار روی صنعت ماهواره و علوم فضایی تشکیل داد که اولین سرمایه‌گذاری آنها اکنون روی این پرواز آزمایشی انجام می‌شود.

شرکت هالو اسپیس قصد دارد پروازهای با خدمه به فضا را در سال ۲۰۲۵ و به دنبال آن سفرهای تجاری را در سال ۲۰۲۶ انجام دهد.  این شرکت قصد دارد تا سال ۲۰۳۰ گردشگری فضایی را دسترس‌‌پذیرتر کند و از زمان شروع عملیات تجاری تا پایان دهه به ۱۰ هزار مسافر خدمات گردشگری فضایی ارائه کند.

عکس| آزمایش عربستان سعودی از بالن گردشگری فضایی

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین