کد خبر: ۹۲۸۷۰۰
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۲

وزرای پیشنهادی دولت در کمیسیون‌های مجلس چه گفتند؟

۱۹ وزیر پیشنهادی دولت از صبح امروز در ۱۳ کمیسیون تخصصی مجلس حضور یافته و به ارائه برنامه‌های خود پرداختند.
وزرای پیشنهادی دولت در کمیسیون‌های مجلس چه گفتند؟
آفتاب‌‌نیوز :

۱۹ وزیر پیشنهادی دولت از صبح امروز در ۱۳ کمیسیون تخصصی مجلس حضور یافته و به ارائه برنامه‌های خود پرداختند که در ادامه به جزئیات این جلسات پرداخته‌ایم.

حضور وزرای پیشنهادی دفاع و دادگستری در کمیسیون امنیت ملی

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از حضور وزرای پیشنهادی دفاع و دادگستری در این کمیسیون خبر داد و گفت: تقویت توان دفاعی کشور در جنگ نامتقارن و ارتقاء جایگاه قوه قضاییه مورد تاکید قرار گرفت.

رضایی تاکید کرد: وزیر پیشنهادی دفاع به این موضوع اشاره کرد که به دنبال منابع پایدار برای تحقق نیاز‌های وزارت دفاع است. همچنین تقویت توان دفاعی کشور در جنگ نامتقارن محور دیگر برنامه‌های وزیر پیشنهادی دفاع و نیرو‌های مسلح بود که توسط امیرنصیرزاده شرح داده شد.

رضایی همچنین با اشاره به مطالبات برخی از اعضای کمیسیون از وزیر پیشنهادی دادگستری، بیان کرد: تقویت جایگاه قوه قضاییه، ضرروت رسیدگی به عدالت در پرداخت به کارکنان اداری و قضایی، نظارت بر رفتار قضات در قوه قضائیه، ساماندهی امور برای تکریم بیشتر ارباب رجوع از جمله مطالبات اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از وزیر آینده دادگستری بود.

بررسی برنامه‌های وزرای پیشنهادی کار، نفت و آموزش و پرورش در کمیسیون اجتماعی

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس از حضور وزرای پیشنهادی کار، نفت و آموزش و پرورش در جلسات پیش از ظهر امروز این کمیسیون به منظور ارائه برنامه‌های خود برای اداره وزارتخانه‌های مورد نظر خبر داد.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی ادامه داد: در این نشست نمایندگان سوالات و مطالبات مغفول مانده مردم در ذیل وزارتخانه تعاون؛ کار و رفاه اجتماعی را طرح و برنامه‌های وزیر پیشنهادی در این خصوص را مطالبه کردند که حوزه‌های کار و کارگری، یارانه‌ها، شرکت‌های زیرمجموعه شستا و حواشی سودده و زیان‌ده این شرکت‌ها، صندوق‌های بازنشستگی و مسائل پیرامون آن از جمله اهم مطالبات و دغدغه‌های طرح شده توسط نمایندگان در این بخش بود.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس در تشریح جلسه بررسی برنامه‌های محسن پاک‌نژاد، وزیر پیشنهادی نفت در دومین جلسه امروز این کمیسیون هم عنوان کرد: در این جلسه وزیر پیشنهادی درباره چالش‌هایی که در حوزه نفت، گاز، پتروشیمی و شرکت‌های تابعه مورد سوال نمایندگان قرار گرفت و برنامه‌های وی درخصوص صادرات نفت، تولید بنزین، توزیع گاز به تمام مناطق کشور، تولید و صادرات محصولات پتروشیمی مورد مطالبه قرار گرفت که پاک‌نژاد هم با تکیه بر تجارب کاری خود در این حوزه پاسخ‌های تقریباً قانع کننده‌ای به این پرسش‌ها داد.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش در آخرین جلسه پیش از ظهر امروز این کمیسیون به منظور ارائه برنامه‌های خود خبر داد و گفت: اهم مسائل و نکاتی که از طرف نمایندگان کمیسیون در این جلسه طرح و سوال شد، درباره پراکندگی نیرو‌های بومی آموزش‌وپرورش در شهر‌های غیر از محل سکونت خود، برنامه وزیر پیشنهادی درخصوص مشمول شدن نیرو‌های جذبی جدید آموزش و پرورش از اقتضائات قانون حمایت از خانواده، برنامه وزارتخانه مذکور برای بازسازی بنا‌های قدیمی و ساختن ساختمان‌های جدید مدارس با استاندارد‌های لازم، حقوق و مزایای بازنشستگان آموزش و پرورش و گلایه‌های مردم از سیستم دیپلم‌محور ورود به دانشگاه بود.

حضور وزرای پیشنهادی نفت، نیرو و ورزش در کمیسیون انرژی مجلس

رمضانعلی سنگدوینی نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، در تشریح جلسه امروز این کمیسیون، اظهار داشت: وزرای پیشنهادی نفت، نیرو و ورزش امروز در جلسه کمیسیون انرژی حاضر شدند و پاسخ سوالات اعضای کمیسیون را دادند.

نایب‌رئیس کمیسیون انرژی گفت: مقرر شد علی‌آبادی برنامه مکتوب به اعضای کمیسیون ارائه دهد.

سنگدوینی افزود: رفع ناترازی برق و تنش آبی و اجرای دقیق برنامه احکام هفتم از جمله مهم‌ترین بحث‌های بود که در جلسه امروزر مطرح شد. جلسه بعدی وزیر پیشنهادی نیرو با کمیسیون انرژی فردا ساعت ۱۶ برگزار می‌شود.

حضور وزرای پیشنهادی اطلاعات، اقتصاد و کشاورزی در کمیسیون اقتصادی مجلس

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، در تشریح نشست نوبت صبح امروز دوشنبه (۲۲ مردادماه) کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: در این نشست ابتدا آقای عبدالناصر همتی وزیر پیشنهادی امور اقتصادی در کمیسیون حاضر شده و برنامه‌ها و اهداف مدنظر خود را برای تصدی این وزارتخانه تشریح کرد.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: آقای غلامرضا نوری قزلجه وزیر پیشنهادی کشاورزی، در ادامه نشست امروز به کمیسیون آمده و به سوالات نمایندگان درباره برنامه‌های خود پاسخ دادند و دیدگاه‌ها و اهداف مدنظر را هم تشریح کردند.

وی خاطرنشان کرد: حجت الاسلام اسماعیل خطیب وزیرپیشنهادی اطلاعات سومین میهمان کمیسیون اقتصادی بودند که نظرات خود را درباره مسائل مختلف اطلاعاتی و امنیتی کشور بیان کرده و اعضاء هم سوالاتی در حوزه این وزارتخانه مطرح کردند.

غلامحسین زارعی نیز در تشریح جزئیات برنامه‌های وزاری پیشنهادی گفت:گزینه‌های پیشنهادی برای وزارتخانه‌های مذکور برنامه‌های مناسبی را جهت فعالیت خود ارائه دادند.

عراقچی: قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها لازم‌الاجراست

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی خاطرنشان کرد: آقای عراقچی در این جلسه با تاکید بر اینکه هیچ تفاوتی بین میدان و دیپلماسی وجود ندارد، عنوان کرد که این دو باید با هم به یک دستاورد برسند. زیرا دیپلماسی بدون میدان هیچ توان و قدرتی ندارد.

رضایی بیان کرد: درباره قانون اقدام راهبردی و اجرای آن هم وزیر پیشنهادی گفت که قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها لازم‌الاجراست و باید از آن تبعیت کنیم. اگر مذاکرات شرافتمندانه شکل گیرد، در چارچوب این قانون خواهد بود. من مذاکرات احیاء برجام را با وجود این قانون در سال ۱۴۰۰ شروع کردم و با آن جلو بردم. قانون اقدام راهبردی دست ما را پرتر و قوی‌تر کرده است.

حضور وزرای پیشنهادی راه، دفاع و بهداشت در کمیسیون عمران

عبدالجلال ایری در تشریح نشست‌های صبح امروز (دو شنبه ۲۲ مرداد ماه) کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با وزرای پیشنهادی دولت چهاردهم گفت: صبح امروز در جلسه‌ای با خانم «فرزانه صادق مالواجرد» وزیر پیشنهادی تصدی وزارت راه و شهرسازی برنامه‌های وی را در حوزه‌های مختلف از جمله اجرای قوانین مجلس در حوزه مدیریت و ساماندهی بازار مسکن و افزایش ساخت و ساز مورد بررسی قرار دادیم.

ایری اضافه کرد: جلسه بعدی اعضای کمیسیون عمران مجلس با «عزیز نصیرزاده» وزیر پیشنهادی دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح بود. وی با حضور در کمیسیون تمامی برنامه‌های خود را در حوزه مختلف این وزارت خانه ارائه کرده و سپس نمایندگان نیز نکته نظرات خود را پیرامون برخی مسائل ارائه کردند.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس گفت: آخرین جلسه قبل از اذان ظهر امروز کمیسیون با «محمدرضا ظفرقندی» وزیر پبشنهادی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بود؛ وی نیز همانند سایر وزرای دعوت شده به کمیسیون برنامه‌ها و سیاست‌های خود را تشریح کرده و نمایندگان نیز هر کدام به بیان نظرات خود پیرامون برنامه‌های وی ارائه کردند.

حضور وزرای پیشنهادی اقتصاد، ارتباطات و دفاع در کمیسیون برنامه و بودجه

این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به حضور گزینه‌های پیشنهادی وزارت دفاع و امور پشتیبانی، اقتصاد و امور دارایی و ارتباطات و فناوری اطلاعات در جلسه این کمیسیون اظهار کرد: گزینه‌های پیشنهادی این سه وزارتخانه، برنامه‌های خود را در جلسه کمیسیون ارائه کردند و به سوالات نمایندگان نیز پاسخ دادند و باید گفت پاسخ‌های ارائه شده، بسیار مناسب بود.

مفتح تاکید کرد:در مجموع یک روشنگری نسبت به اظهارات گزینه‌های پیشنهادی حاضر در کمیسیون صورت گرفت و نمایندگان اطلاعات خوبی نسبت به گزینه‌های مطرح شده برای سه وزارتخانه مذکور پیدا کردند.

حضور ۳ وزیر پیشنهادی دادگستری، ارشاد، ورزش در کمیسیون قضایی

عثمان سالاری نایب رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری فارس با اشاره «به حضور وزرا پیشنهادی در کمیسیون حقوقی و قضایی»، گفت: امروز کمیسیون قضایی و حقوقی میزبان سه وزیر پیشنهادی دادگستری، ارشاد، ورزش بود. 

وی افزود: هر یک از اعضای کمیسیون حدود پنج دقیقه صحبت کردند. وزرا نیز در حد ۲۰ دقیقه دیدگاه خود را بیان کردند. فضای مطلوبی بر این جلسه حاکم بود. 

نایب رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: وزیر پیشنهادی دادگستری و ارشاد سابقه و کارنامه منسجمی دارند. وزیر ورزش هم نماینده مجلس بودند و شناخت نسبت به ایشان هم وجود دارد. بعدازظهر نیز وزرا پیشنهادی اقتصاد، امور خارجه و کار در جلسه کمیسیون حضور خواهند داشت.

حضور وزرای پیشنهادی جهاد کشاورزی، میراث و راه و شهرسازی در کمیسیون کشاورزی

پیمان فلسفی نایب‌رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری فارس با اشاره «به وزرا پیشنهادی در کمیسیون کشاورزی»، گفت: وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی، وزیر میراث، وزیر راه‌شهرسازی در کمیسیون کشاورزی حضور پیدا کردند.

وی افزود: در این جلسه وزرا برنامه‌های خود را بیان کردند. اعضای کمیسیون نیز نظرات و سوالات خود را مطرح کردند.

وزیر پیشنهادی ارتباطات در کمیسیون فرهنگی چه گفت؟

احمد راستینه سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در ضمن اشاره به آغاز بررسی برنامه‌های پیشنهادی وزرای پیشنهادی دولت در کمیسیون‌های تخصصی مجلس از صبح امروز، گفت: طبق برنامه، ستار هاشمی، وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات در اولین جلسه امروز کمیسیون فرهنگی حضور پیدا کرد، در موضوعات مهمی در کمیسیون تبادل نظر شد و برنامه‌های وزیر پیشنهادی درخصوص این موضوعات مورد مطالبه قرار گرفت.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه در این جلسه نمایندگان دغدغه‌های خود درباره ضرورت توسعه صنعت فضایی کشور براساس احکام قانون برنامه هفتم توسعه را ارائه دادند، اضافه کرد: همچنین مواردی درخصوص ضرورت حرکت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به سمت ایجاد یک سیستم عامل در موتور جست‌وجوگر ملی برای پیشبرد برنامه‌های شبکه ملی اطلاعات و ضرورت حرکت به سمت ایجاد اینترنت پاک کودکان برای حفظ نسل نو و مدیریت فرهنگی نسل نوجوان کشور مطرح شد و وزیر پیشنهادی برنامه‌های خود در این خصوص را ارائه داد.

روند بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی ادامه دارد

حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی سخنگوی هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس با اشاره به روند جلسات بررسی صلاحیت وزرا پیشنهادی دولت چهاردهم، گفت: بر اساس برنامه دقیقی که تنظیم شده تاکنون بیش از ۶۰ جلسه وزرای پیشنهادی با کمیسیون‌های مختلف داشتند. 

وی افزود: ۱۹ وزیر پیشنهادی در حال ارائه برنامه‌های خود در ۱۴ کمیسیون تخصصی هستند. در این جلسات که از ساعت ۶ صبح امروز آغاز شده وزرا پیشنهادی علاوه بر برنامه، کارنامه و توانایی‌های خود را بیان کردند.

سلیمی عنوان کرد: جلسات بررسی صلاحیت وزرا پیشنهادی با توجه به شاخص‌هایی که مقام معظم رهبری مطرح نکردند، در حال برگزاری است. تلاش بر این است که همه نمایندگان با تمام وزرا گفتگو و سوالات خود را مطرح کنند. 

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در خاتمه گفت: برنامه‌ریزی که این دوره صورت گرفته نسبت به دوران قبل بهتر است. جلسات کمیسیون‌ها سه شیفت صبح، ظهر و شب برگزار می‌شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین