کد خبر: ۹۲۸۷۳
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۳۸۸ - ۱۱:۲۵

جوانفکر: هیات رییسه مجلس با مطهری برخورد کند

مشاور احمدی‌نژاد اظهارات علی مطهری را حرافی‌های توهین‌آمیز خواند
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مشاور مطبوعاتی احمدی‌نژاد اظهارات اخیر فرزند شهید مطهری كه رئیس دولت را به عذرخواهی از مردم فراخوانده است، حرافی‌های توهین آمیز و وقیحانه دانست و خواستار واكنش هیات رئیسه مجلس به اظهارات علی مطهری شد.

به گزارش گروه سیاسی آفتاب، علی اکبر جوانفکر در گفت‌و‌گویی با ایلنا با اشاره به اظهارات اخیر علی مطهری گفت: «آقای مطهری در ادعاهای اخیر خود، به رئیس جمهور یعنی نماینده منتخب ملت ایران، تهمت زده و او را به نقش داشتن در فتنه اخیر متهم كرده است. انتظار بدیهی آن است كه شاهد واكنش مسوولانه هیات رئیسه محترم مجلس نسبت به اینگونه حرافی‌های توهین آمیز و وقیحانه باشیم».

وی افزود: «افرادی مانند آقای مطهری با سخنان توهین آمیز خود علیه دولت و رئیس جمهور، همواره سرگرم سنگ اندازی در راه همدلی و تعامل میان مجلس و دولت هستند. بی تفاوتی در قبال اینگونه اظهارات موهن و خلاف شان نمایندگی، پذیرفتنی نیست».

جوانفكر تصریح كرد: «البته این نكته نیز جای تامل دارد كه خبرگزاری وابسته به سازمان تبلیغات با چه منطقی به ناشر مواضع ضد دولتی و تخریب‌گر رئیس جمهور تبدیل شده است»؟!

وی در ارزیابی رسانه‌ای شدن مسائل خانوادگی مهدی كلهر، گفت: «فكر می‌كنم مطرح شدن موضوع درخواست پناهندگی خانم نرگس كلهر و مسائل خانوادگی آقای كلهر در رسانه‌های داخلی بیشتر متاثر از جایگاه شغلی ایشان بوده است. یعنی عنصر شهرت عامل اهمیت یافتن این رویداد خبری بوده است».

جوانفکر ادامه داد: «اختلافات خانوادگی یک نفر و مسائلی مانند پناهنده شدن یک شهروند، فی نفسه فاقد ارزش خبری است. بنابراین می‌شود اینگونه برداشت كرد كه طراحان این مساله، درصدد بهره برداری سیاسی از یک موضوع عادی و تخریب وجهه و اعتبار فرهنگی و اجتماعی آقای كلهر به عنوان مشاور رئیس جمهور بوده‌اند».

وی تاكید كرد: «البته آقای كلهر از مدتها قبل، منتظر چنین روزی بود و با شواهدی كه در اختیار داشت، به این باور رسیده بود كه مسائل خانوادگی او از سوی مخالفان دولت مورد بهره‌برداری سیاسی قرار خواهد گرفت زیرا به دخالت یک جریان سیاسی در این مساله مشكوک بود».

جوانفکر خاطرنشان كرد: «علاوه بر این، روی آوردن مخالفان دولت به بهره برداری سوء از مساله خانوادگی آقای كلهر، در جای خود دلیل گویایی بر ضعف و ناتوانی مخالفان در برابر منطق قوی و مستدل وی در مباحث فكری و سیاسی محسوب می‌شود».

وی همچنین در پاسخ به سوالی درباره توقیف دو روزنامه آرمان و فرهنگ آشتی و لغو امتیاز روزنامه تحلیل روز و اینكه آیا این نوع تحدید‌های رسانه‌‌ای، منجر به تقویت شائبه بسته كردن فضای رسانه‌ای از سوی دولت نمی‌شود، اظهار داشت: «هیات نظارت بر مطبوعات تركیبی از نمایندگان دستگاه‌ها و نهادهای مختلف است و دولت فقط یک نماینده در آن دارد. بنابراین دلایل توقیف این سه روزنامه را باید از دبیرخانه هیات نظارت كه یک نهاد غیردولتی است، جویا شوید».

جوانفکر تاکید کرد: «روزنامه، یک كالای تجاری و اقتصادی نیست و صاحب امتیاز نباید چنین نگرشی به آن داشته باشد. اجاره یا فروش یک روزنامه به افراد یا گروه های سیاسی با توجه به تحولات سیاسی و اجتماعی، مطلوب هیچ جامعه‌ای نیست و چنین وضعیتی، شان و منزلت رسانه و جایگاه با اهمیت آن را مخدوش می‌كند».

مشاور مطبوعاتی رئیس جمهور در پایان خاطر نشان كرد: «البته برخوردها وقتی در چارچوب قانون و موازین قانونی انجام می‌پذیرد، باید آن را به منزله تضمین آزادی و جلوگیری از هرج و مرج تلقی كرد نه محدود كردن آزادی. علاوه بر این، توقف انتشار چند روزنامه كم شمارگان كه در مواقعی از زمان، خودشان دست از انتشار كشیده بودند و بسیاری از مردم حتی اسم آنها را نشنیده‌اند، مترادف با تحدید فضای رسانه‌ای كشور نیست».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین